Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var i solarium for noen dager siden, i 7 minutter. Det gikk helt fint...

I dag var jeg der igjen, for 2.5 timer siden, og tok 8 minutter som anbefalt på oppslaget der. Da jeg var ferdig og skulle se i speilet etter skille på ryggen, oppdaget jeg noe merkelig. Jeg hadde fått to veldig rosa små områder ved hvert av skulderbladene. Ikke varme, opphovnet eller noe. Bare rosa.

Rett etter at lysene har slukket i solariumet ser man jo skiller veldig godt og, men etterhvert ser man de ikke så veldig. På samme måte ble disse områdene lysere etterhvert. Da jeg kom hjem var de like lyse som huden som var dekket til i solariet. Så meg i speilet nå, og jeg ser ikke noen spesielle områder nå. Nå er fargen som resten av huden. Hva i alle dager kan det ha vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si, men kan det tenkes du rett og slett har liggi med ekstra vekt på akkurat de punktene? Slik at det bare er en trykkbelastning som setter merke en liten stund etterpå? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke ligget på annen måte nå enn før, men det høres fornufrig ut ja. Siden det ikke var vondt og ting er tilbake til normalen nå... Da kan jeg trygt sole meg igjen om noen dager!

Hilsen ts.

Gjest Miley
Skrevet

Det er derfor det anbefales å bytte stilling når du ligger der, så du ikke får hvite flekker. Noe med trykket på områdene.

Gjest Løve66
Skrevet
Det er derfor det anbefales å bytte stilling når du ligger der, så du ikke får hvite flekker. Noe med trykket på områdene.

Jepp - leste akkurat om det. Lurt på det samme selv, men dette er visst svaret.

Skrevet

Åh, er det derfor jeg har fått to hvite flekker på ryggen! Jeg skjønte bare ikke hvordan det hadde skjedd. Er ganske stygt... :sjenert: Da må jeg røre mer på meg neste gang. Har tatt endel soltimer nå, og blitt brun.

Gjest Gjest
Skrevet
Har tatt endel soltimer nå, og blitt brun.

Hvor lenge tar du hver gang og hvor ofte?

En ting jeg lurer på er når man skal smøre seg med fuktighetskrem. Rett før man soler seg, etterpå eller noen timer før..?

Kan man bruke Vaseline Intensive Care, Extra strength body lotion? Spenol? Skal vel unngå parfyme og slikt?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Hvor lenge tar du hver gang og hvor ofte?

En ting jeg lurer på er når man skal smøre seg med fuktighetskrem. Rett før man soler seg, etterpå eller noen timer før..?

Kan man bruke Vaseline Intensive Care, Extra strength body lotion? Spenol? Skal vel unngå parfyme og slikt?

Bruk solariumskrem eller solkrem før (solkrem må smøres på minst 30 min før soling), og bruk bodylotion etterpå for å tilføre fuktighet.

IKKE bruk bodylotion på huden rett før du legger deg i solariet, da kan du bli stekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...