Mara Jade Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Pappa (brudens far) skal ha kjole og hvitt når vi gifter oss, og da svigermor fikk høre det begynte hun å stresse veldig med at pappa og svigerfar måtte være like på bryllupsdagen, og at de måtte leie kjole og hvitt på samme sted. Etter det jeg har lest er det bare brudgom, brudens far og brudgommens forlover som for eksempel har knapphullsblomst, så jeg ble litt forvirret av dette at de "måtte være like". Er det vanlig at foreldrene skal matche hverandre? Svigermor skal også skaffe seg bunad fordi mamma skal ha (hun blir kjempefin i bunad altså, så det blir knallfint, men jeg er redd for at det blir en dyr "klesmatch"). Jeg trodde pappa skulle pynte seg litt ekstra fordi han skulle føre meg til alters?
Noli Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Nei, i alle bryllup jeg har vært i har begge fedrene vært tilnærmet like. Altså ikke nødvendigvis identiske, men har den ene hatt kjole og hvitt har den andre hatt også, samme med sjakett og dress. De skal vel følge samme kleskode. Jeg ville bare tenkt at om de gjør det, har de vel råd til det, og da trenger du ikke bry deg.
Jade Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Nå bestemte vi ikke hva noen av dem skulle gå med. Men vi hadde knapphullsblomst til begge fedrene. Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke brudgommens far kan kle seg like fint som brudens far. Det er da en stor dag for han også!
Mara Jade Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2009 Nå bestemte vi ikke hva noen av dem skulle gå med. Men vi hadde knapphullsblomst til begge fedrene. Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke brudgommens far kan kle seg like fint som brudens far. Det er da en stor dag for han også! Ja, for all del! Jeg er bare redd de bruker masse penger på å leie utstyr og kjøpe seg bunader og greier fordi de de føler de må på grunn av kleskoden. Selvsagt skal de få gå med det de vil! Det var ikke for å fryse ut noen altså, jeg var bare usikker på om det var "påkrevd" av brudgommens far å ha gallaantrekk.
junipia Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 lurte litt på jeg har en far som skal følge meg opp til alteret. jeg har også en stefar som har bodd hos oss siden jeg var 5 år. hadde det ikke vært for at jeg faktisk har fin kontakt med min biologoske far så hadde min stefar fulgt meg opp. men det jeg lurte på da var ville dere hatt knapphullsblomster til begge to? og svigerfar er det vanlig? hva ville dere gjort? blir en del knapp blomster hehe..
Rosalie Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg syns alle menn som er viktige den dagen godt kan ha knapphullsblomst, jeg. Også stefedre.
Jade Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 lurte litt på jeg har en far som skal følge meg opp til alteret. jeg har også en stefar som har bodd hos oss siden jeg var 5 år. hadde det ikke vært for at jeg faktisk har fin kontakt med min biologoske far så hadde min stefar fulgt meg opp. men det jeg lurte på da var ville dere hatt knapphullsblomster til begge to? og svigerfar er det vanlig? hva ville dere gjort? blir en del knapp blomster hehe.. Både pappa og svigerfar fikk knapphullsblomster. Så jeg ville også hatt knapphullsblomster til stefar om jeg var deg. Husk brudesvenner og forloveren til forloveden din (det har du sikkert husket på).
junipia Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 ja de har jeg husket på vettu da blir det blomt til alle mann hehe 6 stk.mannen min.pappa,stefar,svigerfar,forlover og brudesvenn rene blomsterkransen hehe:)
Gjest strykebrett Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Sånn egentlig skal vel ingen ha på seg kjole og hvitt før klokken 1800, da er det vel sjakett som gjelder.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Enig, men jeg tror ikke det er vanlig med sjakett i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå