Gå til innhold

Fast strømpris?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_

Har dere bundet strømprisen?

Har fått tilbud fra leverandør på fast strømpris 0,46 øre og er veldig usikker. Prisen var jo over kr 1,- i vinter, og så har det vært ganske lite nedbør siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har akkurat bundet strømprisen, og skiftet samtidig strøm-leverandør. Tror vi fikk en pris på rundt 45 øre, det var iallfall det billigste av de tilbudene vi fikk. Om det er lurt eller ei vet man jo aldri før etterpå, men det er iallfall en viss sikkerhet i å ha fast pris vinteren gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å binde strømmen tror jeg er et godt råd. Har ganske god kjennskap til markedet og det er ingenting som tyder på at strømmen skal bli billigere denne vinteren i forhold til i fjor.

Det man kan tenke litt på er jo hvor lenge man skal binde strømmen, det kan ofte være det vanskeligste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_

Skal binde den i ett år på 46,7 øre.

Ser at annen leverandør kan levere 7 øre billigere her jeg bor, men det er en leverandør jeg aldri har hørt om før.

Tar risken på at jeg i verste fall må betale litt mere enn nødvendig hvis prisene skulle gå ned igjen.

Jeg vet at jeg takler strømregninga bra på den prisen jeg tar nå, og jeg unngår å bli flådd hvis utviklingen blir lik siste år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer også på om vi skal binde strømmen. Bytte leverandør burde vi vel også (har Skagerak)... Noen som vet hvilken som er billigst for tiden? Bor i Vestfold, om det har noe å si... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere vil sjekke den flytende prisen kan dere gjøre det her: http://www.konkurransetilsynet.no , se under kraftpriser.

Maja68: Hadde du flytende pris hos Norsk Familieøkonomi? Det vil ikke si at strømmen er spesielt billig, det tilbudet de gir er vel en topp 5-garanti. Det vil jo si at du er garantert en pris blant de 5 billigste og det kan jo være dyrt...

Det siste året har f.eks. Gudbrandsdalen Energi vært billig, Ustekveikja

Man bør tenke seg om før man bytter leverandør, se litt på historikk osv. Det er en del aktører på markedet nå som antagelig ikke kommer til å bestå til evig tid, sist vinter var det jo en stor konkurs som førte til at mange, mange tapte mye penger siden de forhåndsbetalte. Verdt å ta hensyn til det også ved valg av leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler jo at de som klarer svingningene i markedet, ikke skal binde strømprisen.

Vi har nettopp byttet til Shell, og jeg ser at de nå har fastpris på 49 øre. Det er jo ikke spesielt billig. Men vi fikk heller ingen sjokkregninger i vinter, da vi bare bruker i underkant av 10 000 kWh i året.

Så jeg lurer på om vi skal ta sjangsen jeg...

En annen fordel med Shell er jo at du ikke betaler på forhånd, og får månedlig strømregning. En merker liksom ikke de små regningene på noen få hundrelapper, i forhold til en stor en på flere tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Jeg skrev nettopp kontrakt om fastpris på strøm for 43 øre i 31 måneder - inkludert el-avg. og mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fått tilbud på fastpris til 44 øre fra Forbrukerfellesskapet AS. Hvis vannmagasinene fylles opp vil prisen synke ned til 40 øre.

Det er ett års bindingstid på denne avtalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 øre inkl. alle avgifter er bra, jeg kan ikke tro det blir noe billigere så sent på sommeren uansett. Ville slått til jeg hvis det er det billigste du har funnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...