Gjest Allergisk mor Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Hei. Mannen og jeg er begge allergiske. Både mot noen matvarer, og pollen (jeg har bjørk/or/hassel og mannen går på allergipiller fra mai til august). Eldste sønnen vår på tre har vært slapp, sutrete og ekstra trøtt i alle fall de siste to ukene. Før dette var han veldig snørrete (blankt snørr) en lang periode. Han fikk plutselig gulgrønt snørr og blei så dårlig at vi måtte holde ham hjemme fra barnehagen. Var hos legen for en uke siden (man) og fikk antibiotika, da var CRPen hans 54 (dvs bakterieinfeksjon). På fredag var vi hos legen igjen, fordi jeg ikke synes han har blitt noe bedre. Da var CRPen nede i 14 (under 8 er normalt). Siden han har to allergiske foreldre blir jeg sikrere og sikrere på at det er allergi (vi føler oss også ekstra trøtte, tunge i hodet og med kortere lunte enn vanlig ) med denne infeksjonen på toppen. Noen med allergiske barn som kan fortelle meg hvordan det arter seg for dem? Kan man få forhøyet CRP bare av allergi? Er det noe annet dette kan være? Takk for hjelpa!
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 da datteren min var fire hadd hun sitt første år med pollenallergi, hun var kjempeslapp og trøtt hele tiden, hun sov i barnehagen enda hun aldri er trøtt eller sover annet enn nødvendig. Selv er jeg kjempetrøtt og slapp for tiden og hører om mange som er det, så dette er nok et ekstremt pollen år i år
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Første året min sønn var allergisk var han slapp og snørrete - de testet ham ikke, men fikk prøve medisin og han ble helt fin. I år har han vært hyper, ikke sovet etc og dermed helt andre symptomer. Men legen kan vel si noe om forhøyet crp? Dessuten går det mye influensa - kraftige forkjølelser nå og grønt snørr og høy crp tyder på infeksjon. Det betyr ikke at ungen ikke kan være allergisk...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå