Gjest Lurer på Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Hei, Jeg må overføre penger fra min postbankkonto til en annen persons postbank konto. Vil de pengene bli overført med en gang eller vil pengene ikke være på kontoen til den andre personen før om noen dager?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2009 #4 Skrevet 20. juni 2009 i dnb går det på samme dagen (via nettbank).
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. juni 2009 #5 Skrevet 20. juni 2009 Hos postbanken blir det ikke gjort noe transaksjoner etter kl 13? på fredager. Så om man legger inn overføring til en annens konto på Lørdag, vil de ha de på Mandag.
Leo Skrevet 20. juni 2009 #6 Skrevet 20. juni 2009 Til konto i samme bank skjer transaksjonen øyeblikkelig, dog ikke i helgene. Pengene du sender nå vil være på mottagers konto natt til mandag.
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. juni 2009 #7 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Til konto i samme bank skjer transaksjonen øyeblikkelig, dog ikke i helgene. Pengene du sender nå vil være på mottagers konto natt til mandag. Ikke hos postbanken for de blir ikke trekt før mandags morgen. Overførte penger til pappa som også har postbanken forrige helg. Endret 20. juni 2009 av MåneSkygge
Kamikatze Skrevet 20. juni 2009 #8 Skrevet 20. juni 2009 Hvis det er helkrise, og postkontoret ennå er åpent, kan du sette pengene rett inn på vedkommendes konto, som et innskudd - ikke som betaling. Da får vedkommende øyeblikkelig tilgang. Om dette fungerer i post i butikk, og med deres utvidede åpningstider, aner jeg ikke.
Leo Skrevet 20. juni 2009 #9 Skrevet 20. juni 2009 Om dette fungerer i post i butikk, og med deres utvidede åpningstider, aner jeg ikke. Det gjør det!
Leo Skrevet 20. juni 2009 #10 Skrevet 20. juni 2009 Ikke hos postbanken for de blir ikke trekt før mandags morgen. Overførte penger til pappa som også har postbanken forrige helg. Men da har ikke du samme bank, altså Postbanken/DnBNOR? Det er i hvert fall det jeg snakker om...
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. juni 2009 #11 Skrevet 20. juni 2009 Men da har ikke du samme bank, altså Postbanken/DnBNOR? Det er i hvert fall det jeg snakker om... Jo. Både jeg og pappa har postbanken.
Alison Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Ikke hos postbanken for de blir ikke trekt før mandags morgen. Overførte penger til pappa som også har postbanken forrige helg. De har trekk ved midnatt (natt til mandag). Endret 20. juni 2009 av Alison
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. juni 2009 #13 Skrevet 20. juni 2009 De har trekk ved midnatt (natt til mandag). OK, trodde ikke de hadde det i og med at pengene til pappa ikke ble trekt før mandags morgen.
Leo Skrevet 20. juni 2009 #14 Skrevet 20. juni 2009 OK, trodde ikke de hadde det i og med at pengene til pappa ikke ble trekt før mandags morgen. Beklager hvis jeg har gitt feil opplysninger, men mellom kl. 00.00 og 06:00 mandag morgen er det ikke så mange jeg kjenner som er våkne og sjekker kontoen sin. Ikke er de i desperat behov for penger i det tidsrommet helller...
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. juni 2009 #15 Skrevet 20. juni 2009 Beklager hvis jeg har gitt feil opplysninger, men mellom kl. 00.00 og 06:00 mandag morgen er det ikke så mange jeg kjenner som er våkne og sjekker kontoen sin. Ikke er de i desperat behov for penger i det tidsrommet helller... Nei det er det sikkert ikke Var bare at jeg så på kontoen min i sju tia, (er oppe tidlig med barn ) skulle legge inn en overføring til, og da sto det fortsatt at den overføringen jeg hadde lagt inn på Lørdag, behandles, og pengene var ikke trekt fra min konto. Er ikke meninga og kverulere. Jeg bare trodde at de da ikke hadde noe trekk før i og med at de ikke ble trekt hos meg. Har ikke akkurat fulgt med andre ganger så det kan jo være ett engangs tilfelle
Alison Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Hvis det er helkrise, og postkontoret ennå er åpent, kan du sette pengene rett inn på vedkommendes konto, som et innskudd - ikke som betaling. Da får vedkommende øyeblikkelig tilgang. Om dette fungerer i post i butikk, og med deres utvidede åpningstider, aner jeg ikke. Du får bare satt penger direkte inn på konto hvis du disponerer den (regelverket er helt klart på dette området, men det syndes nok en del mot dette). Hvis ikke skal det gå som en vanlig betaling, noe som da vil ta flere dager når du gjør det over skranke. Postbanken tilbyr forøvrig en rekke sms-tjenester, bl.a. familie- og venner betaling . Aktiverer du denne i nettbanken kan du overføre øyeblikkelig.
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. juni 2009 #17 Skrevet 20. juni 2009 Tror ikke alle er så nøye med og følge de reglene. Har selv fått satt inn penger mange ganger av familie. De har vært på konto med en gang.
Kamikatze Skrevet 20. juni 2009 #18 Skrevet 20. juni 2009 Du får bare satt penger direkte inn på konto hvis du disponerer den (regelverket er helt klart på dette området, men det syndes nok en del mot dette). Hvis ikke skal det gå som en vanlig betaling, noe som da vil ta flere dager når du gjør det over skranke.[...] Postbanken har da vel for pokker ingenting med hvem jeg sender et ærend, for å kjøpe melk og sette inn penger på kontoen min! Dessuten har jeg aldri blitt avkrevd legitimasjon for å gjøre innskudd. Klart de foretrekker å ta høye gebyr, DnB er ikke kjent for å spare på noe der. Men hvordan man ordner det praktiske for å sette inn penger på egen konto, er enn så lenge et privat anliggende. Det står heller ingen steder i kontoavtalen at du ikke kan sende mamma eller naboen for å sette inn for deg.
Alison Skrevet 20. juni 2009 #19 Skrevet 20. juni 2009 Postbanken har da vel for pokker ingenting med hvem jeg sender et ærend, for å kjøpe melk og sette inn penger på kontoen min! Dessuten har jeg aldri blitt avkrevd legitimasjon for å gjøre innskudd. Klart de foretrekker å ta høye gebyr, DnB er ikke kjent for å spare på noe der. Men hvordan man ordner det praktiske for å sette inn penger på egen konto, er enn så lenge et privat anliggende. Det står heller ingen steder i kontoavtalen at du ikke kan sende mamma eller naboen for å sette inn for deg. Regelverket er helt klart uansett hvilken bank det dreier seg om. Det er kun eier eller disponent som kan sette penger direkte inn på konto. Når du setter direkte inn på konto vil det ikke være noe spor etter hvem som faktisk har satt inn pengene. Når andre enn eier/disponent av kontoen setter inn penger på en konto skal dette registreres. Hvis ikke kan det f.eks hvitvaskes penger ved å sette inn på forskjellige personers konto uten at det er spor etter hvem som har satt inn pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå