Gå til innhold

Noe å bygge videre på eller ikke...?

Anbefalte innlegg

Gjest Innom_og_titter
Skrevet

Jeg begynte i en ny jobb november ifjor og fikk veldig fort kjempe god tone med min eneste mannlige kollega som er 2 år yngre enn meg. Litt småflørting på jobb utviklet seg til et forhold.

Jeg var i begynnelsen kjempe forelsket og så glad for å ha møtt en som virkelig var skikkelig mann. En som tar vare på og respekterer damen sin.

Men problemene startet da jeg hele tiden fikk reaksjoner fra nære og kjente på utseende til min nye kjæreste. Han var liksom ikke bra nok for meg utseendes messig utifra mine tidligere flammer.

Etterhvert begynte dette å plage meg enormt og det hele endte med at jeg avsluttet forholdet med ham. Ting fortsatte som vanlig på jobb. Småflørtingen forsvant ikke og vi har vært mye sammen på fritiden.

Nå nylig bestemte jeg meg for å prøve ut forholdet igjen da bestevenninnen min sa at jeg vil nok aldri møte en som er så snill og god som han. Og jeg vil garantert få alt det jeg ønsker meg utav et forhold med han, slik som bryllup og barn.

Jeg har det utrolig morsomt med ham, men hvorfor plager det meg fortsatt at han ikke er like kjekk som tidligere flammer? Er jo ikke det som burde være viktig i det hele tatt....

Videoannonse
Annonse
Gjest mushk
Skrevet

Å herlighet, hvor gammel er du egentlig?

Gjest Innom_og_titter
Skrevet
Å herlighet, hvor gammel er du egentlig?

Er fullstendig klar over at det er teit å tenke slik. Og jeg selv også vet at slikt ikke betyr noenting. Sier ikke at det er det som er viktigst for meg, men lurer bare på hvorfor det plager meg såpass.

Dette har absolutt INGENTING med hvor gammel jeg er! Ingen grunn til å være spydig kjære deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Er fullstendig klar over at det er teit å tenke slik. Og jeg selv også vet at slikt ikke betyr noenting. Sier ikke at det er det som er viktigst for meg, men lurer bare på hvorfor det plager meg såpass.

Dette har absolutt INGENTING med hvor gammel jeg er! Ingen grunn til å være spydig kjære deg!

Synes ikke dette er spydig!!

tenkte selv på det samme om hvor gammel du er... JO DET HAR ABLOLUTT noe med hvor gammel du er, når du sammenlingner den nye med de andre du ha vært sammen med.. og ikke minst hva andre sier om han... du bør jo finne det selv ut om han er noe bra for deg eller ikke... du kan da ikke la andre finne det ut for deg????

Gjest Tanita
Skrevet

Utseendet har ikke så mye å si så lenge han er attraktiv for DEG.

Skrevet

Du har nok blitt grundig innprentet at du er vakker selv, og må finne deg en kjekk gutt.

Men det er ikke alltid at de kjekkeste er de beste kjærestene.

Så hvis du vil ha en som alle kan sukke over hvor kjekk han er, så dump ham.

Hvis du vil ha en som gjør deg lykkelig, som han her tydeligvis gjør, så behold ham.

Og stopp de som rakker ned på utseendet hans.

Når du blir ordentlig glad i en person, blir denne personen penere for deg.

Så du må nesten velge. Vil du være overfladisk, eller ei?

Det er jo ikke vennene dine som skal velge kjæresten din.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Man kan jo bli lykkelig med en kjekk kjæreste også da. At de er kjekke betyr ikke at de ikke er like snille og ordentlige! Min erfaring er motsatt: De som ikke er så kjekke er ikke så snille heller, men det trenger likevel ikke å bety at alle menn som ikke er over gjennomsnittet pene ikke er snille heller. Det er så individuelt. Men kler han seg og ser ut som og ter seg som en slask - ja da er han en slask og da kan man ikke forvente all verden... Enkelt.

Endret av Tanita
Skrevet (endret)

Min erfaring er at utseendet ikke spiller noen rolle for hvor snille noen er. Jeg har både vakre og mindre pene venner, og alle fantastiske mennesker.

Derfor skrev jeg at de kjekkeste ikke alltid er de snilleste.

Det er godt mulig at det ikke kom godt nok frem at jeg ikke måler et menneskes kvaliteter etter utseendet.

Men å vrake en hun er forelsket i, fordi vennene ikke synes han er kjekk nok, er overfladisk.

Og gutten er sikkert kjekk han, men ikke så kjekk som eksene hennes.

Endret av leirbål
Gjest Tanita
Skrevet

Hvis du leser hele setningen der så ser du at jeg nettopp skriver det at: De som ikke er så kjekke er ikke så snille heller, men det trenger likevel ikke å bety at alle menn som ikke er over gjennomsnittet pene ikke er snille heller. Det er så individuelt. Men kler han seg og ser ut som og ter seg som en slask - ja da er han en slask og da kan man ikke forvente all verden... Enkelt.

Altså, du satte selv punktum midt i en setning jeg skrev, du feilsiterte meg...

Skrevet
Hvis du leser hele setningen der så ser du at jeg nettopp skriver det at: De som ikke er så kjekke er ikke så snille heller, men det trenger likevel ikke å bety at alle menn som ikke er over gjennomsnittet pene ikke er snille heller. Det er så individuelt. Men kler han seg og ser ut som og ter seg som en slask - ja da er han en slask og da kan man ikke forvente all verden... Enkelt.

Altså, du satte selv punktum midt i en setning jeg skrev, du feilsiterte meg...

Ok. Det var ikke meningen. Skal endre innlegget mitt. Da misforstod jeg deg. Sorry.

Gjest CookieMonster
Skrevet
Jeg begynte i en ny jobb november ifjor og fikk veldig fort kjempe god tone med min eneste mannlige kollega som er 2 år yngre enn meg. Litt småflørting på jobb utviklet seg til et forhold.

Jeg var i begynnelsen kjempe forelsket og så glad for å ha møtt en som virkelig var skikkelig mann. En som tar vare på og respekterer damen sin.

Men problemene startet da jeg hele tiden fikk reaksjoner fra nære og kjente på utseende til min nye kjæreste. Han var liksom ikke bra nok for meg utseendes messig utifra mine tidligere flammer.

Etterhvert begynte dette å plage meg enormt og det hele endte med at jeg avsluttet forholdet med ham. Ting fortsatte som vanlig på jobb. Småflørtingen forsvant ikke og vi har vært mye sammen på fritiden.

Nå nylig bestemte jeg meg for å prøve ut forholdet igjen da bestevenninnen min sa at jeg vil nok aldri møte en som er så snill og god som han. Og jeg vil garantert få alt det jeg ønsker meg utav et forhold med han, slik som bryllup og barn.

Jeg har det utrolig morsomt med ham, men hvorfor plager det meg fortsatt at han ikke er like kjekk som tidligere flammer? Er jo ikke det som burde være viktig i det hele tatt....

Fy, så overfladisk du er. Hvis dette er en mann som du kan tenke deg en fremtid med og som er perfekt på alle måter bortsett fra at han ikke ser bra nok ut for deg, så håper jeg du avslutter forholdet for godt. Denne stakkars mannen fortjener bedre enn en som ikke er fornøyd med hvordan han ser ut. La denne mannen heller finne seg ei dame som liker han som han er og som driter i hva andre mener...

Gjest høh?
Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at de rundt deg faktisk er så frekke å rakke ned på og kommentere utseendet hans negativt. Det er DU som er sammen med han og vil være sammen med han. Du burde jo heller forsvare han og si ting som at for deg er han kjekkest i verden osv. Og vennenene dine har jo ikke en dritt med hvordan de mennene du velger skal se ut!

Er det en ting jeg ikke synes folk skal legge seg opp i, så er det utseendet til andres kjærester...man kan mene mye inni seg, men man sier det ikke TIL den som er sammen med personen. Det er jo bare latterlig! Det er også en fornærmelse for personen. Du har jo tross alt valgt han som kjæreste. Er han bra nok for deg i dine øyne, så bør han være bra nok for dine nærmeste også.

Skjønner at du ble påvirket av kommentarene, man vil jo selvsagt at venner og familie skal synes kjæresten er kjekk og pen osv, men det burde absolutt ikke være så viktig at du velger å dumpe han dersom han ikke blir "godkjent". Det viser at du er en ganske usikker person. Skaff deg litt mer ryggrad, få kjæresten din tilbake og bli lykkelig:)

Gjest Gjest
Skrevet

Ærlig talt.

Problemene startet da vennene dine ikke likte utseendet hans? Og du ville prøve igjen da bestevenninna di sa han var en bra fyr?

Du er altfor opptatt av hva vennene dine sier, det er derfor folk her spør hvor gammel du er.

I tillegg så er det rimelig hårreisende at nære og kjente reagerer åpenlyst på utseende til kjæresten din. Hvem i huleste gjør sånt??

Gjest Innom_og_titter
Skrevet
Det jeg reagerer mest på er at de rundt deg faktisk er så frekke å rakke ned på og kommentere utseendet hans negativt. Det er DU som er sammen med han og vil være sammen med han. Du burde jo heller forsvare han og si ting som at for deg er han kjekkest i verden osv. Og vennenene dine har jo ikke en dritt med hvordan de mennene du velger skal se ut!

Er det en ting jeg ikke synes folk skal legge seg opp i, så er det utseendet til andres kjærester...man kan mene mye inni seg, men man sier det ikke TIL den som er sammen med personen. Det er jo bare latterlig! Det er også en fornærmelse for personen. Du har jo tross alt valgt han som kjæreste. Er han bra nok for deg i dine øyne, så bør han være bra nok for dine nærmeste også.

Skjønner at du ble påvirket av kommentarene, man vil jo selvsagt at venner og familie skal synes kjæresten er kjekk og pen osv, men det burde absolutt ikke være så viktig at du velger å dumpe han dersom han ikke blir "godkjent". Det viser at du er en ganske usikker person. Skaff deg litt mer ryggrad, få kjæresten din tilbake og bli lykkelig:)

Takk for et flott svar! Tror du klarte å lese litt mellom linjene der.

Det som er opplegget er at jeg egentlig ikke bryr meg om ting som utseende. Og han har kvaliteter som jeg selv setter mye høyere enn at en person er kjekk eller ikke i andres øyne.

Du har nok veldig rett i at jeg er en ganske usikker person. Jeg ble ikke sammen med han igjen ene og alene fordi venninnen min sa det, slik h*n under ditt innlegg antar men også fordi hun backet opp alt jeg selv har tenkt på i forhold til han og meg. Han har alltid vært den første jeg har tenkt på når jeg har følt meg ensom og en av de få som alltid klarer å få meg i bedre humør.

Nå skal jeg gjøre slik du skrev "Skaff deg litt mer ryggrad, få kjæresten din tilbake og bli lykkelig:)"

Gjest Innom_og_titter
Skrevet
Fy, så overfladisk du er. Hvis dette er en mann som du kan tenke deg en fremtid med og som er perfekt på alle måter bortsett fra at han ikke ser bra nok ut for deg, så håper jeg du avslutter forholdet for godt. Denne stakkars mannen fortjener bedre enn en som ikke er fornøyd med hvordan han ser ut. La denne mannen heller finne seg ei dame som liker han som han er og som driter i hva andre mener...

Har aldri sagt at jeg ikke er fornøyd med ham! Er fornøyd med ham. Greia er den at hvorfor plager det meg at vennene min ikke synes at han er like kjekk som tidligere flammer... Men vet at dette er kun pga min egen usikkerhet og at det er noe jeg må jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...