leirbål Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Poden vil ha glatt, rett hår. Men ved bruk av rettetang får han krøller med en gang det blir litt fukt i luften. Og det er det ofte. Så jeg tror ikke det er det beste alternativet. Virker utglattings sjampoene vi får kjøpt hos frisører? Må han bruke noe i tillegg? Nå er det snart sommerferie, og mye bading. Så han må ha noe som virker. Er det noen som har et forslag?
aline Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Tror nok det er lettere å forklare ham at han HAR krøller... for å være ærlig. hadde det dreid seg om til spesielle anledninger, så joa, jeg glatter ut håret selv ved spesielle anledninger jeg, men når du snakker om at han ALLTID vil ha glatt hår, når han har krøller... så blir det vel vanskeligere. kan ikke helt se for meg noe produkt som holder krøllet hår glatt selv ved bading og stor aktivitet ute i vannet. man vil alltid ha det man ikke har, og må lære at man ikke alltid kan få det man vil ha.
Norbertine Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Det finnes jo en slags antipermanent, altså at man går til frisøren og får slettet håret, det motsatte av vanlig permanent altså. Men jeg har hørt at det har en tendens til å bli krøllete når det er vått likevel. Jeg ville dog gått til en frisør og forhørt meg, men forøvrig er jeg enig med aline, sannsynligvis blir han rett og slett nødt til å finne seg i at han har krøller. Om han skal drive å ta antipermanent hele tiden blir dette i tillegg veldig dyrt.
Gjest Papirkurven Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Det finnes jo en slags antipermanent, altså at man går til frisøren og får slettet håret, det motsatte av vanlig permanent altså. Men jeg har hørt at det har en tendens til å bli krøllete når det er vått likevel. J Det er helt vanlig permanent, akkurat samme prosedyren som å lage permanente krøller, bare at man strekker ut istedenfor. Kusina mi tar det og det funker som ei kule, selv på hennes afrohår. Trenger heller ikke gå til frisøren for å kjøpe dyre glatteshampoer. Dove sin funker kjempebra på meg, men det spørs om det tar ordentlige krøller når det blir mye bading og sånn..
Norbertine Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 Det er helt vanlig permanent, akkurat samme prosedyren som å lage permanente krøller, bare at man strekker ut istedenfor. Kusina mi tar det og det funker som ei kule, selv på hennes afrohår. Det var jo det jeg mente med motsatt da. Det er forresten mange år siden jeg hørte det med at det ikke fungerte noe særlig, så det kan godt hende at de får det til bedre nå. I USA er det jo ganske populært for afro-amerikanere å få gjort dette, og det virker jo som det fungerer. Men jeg mener likevel det må bli ganske dyrt da, hvis gutten har kort hår må det jo gjøres ofte, og å betale over 1000 kroner annenhver måned elns. for å sende gutten til frisør ville ikke vært så aktuelt for mine foreldre i hvert fall.
leirbål Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2009 Nei. Antipermanent er ikke et alternativ. Det blir for dyrt. Kommer til å prøve dove sin rette sjampo.
Aftensol Skrevet 17. mai 2009 #7 Skrevet 17. mai 2009 Nå kommer det sikkert litt an på håret, men hvis jeg bruker garnier fruktis shampo, så blir håret mitt kjempe flatt/rett... Har krøller fra før.. Men den er jo ikke laget for å rette ut håret, men mitt reagerer i hvertfall på shampoen ved å bli rett
Gjest Gjest_KatieH_* Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Jeg tok antipermanent fo ren liten stund siden, det var ikke veldig lurt altså.. veldig slitt hår, og helt ærlig så fungerte det ikke så veldig bra.. Jeg har funnet ut at det er mye bedre å gre det litt mens det tørker
leirbål Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2009 å gre håret mens det tørker var lurt. Det kan jeg tipse ham om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå