Gjest Utlogget akkurat nå.. Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Ok.. Slik er senaroiet: Jeg er ute av stand til å handle og generelt dra steder pga en brukket fot, samboer har ikke fått lønn enda og har da brukt mitt kort. Her om dagen rutinesjekket jeg kontoutskriften min, og der sto det at han hadde tatt ut 500 mer enn avtalt.. Pengene er det så som så med, det er ikke det står på.. Greia her er at han lyver til meg! Jeg har prøvd å spørre rett ut, fiske det ut, snakket som om det skulle være svindel etc.. Men han står på sitt og nekter.. Jeg har tilogmed sagt at jeg skal til politiet til uka for at de skal se på kameraet hva som har skjedd, ingen spesiell reaksjon fra ham da heller.. Unskyldningen hans er at MASKINEN har gjort en feil! Kan dette forekomme?? Jeg har planer om å snakke med politiet uansett, for dette gnager sånn på meg, tenk om det er maskinen? Nå sitter jeg her å er helt forvirra! Ville det ikke vert lurere av ham å inrømme at det var ham før jeg drar til politiet? Hva hadde dere gjort? Hadde dere kunnet stole på ham etter noe slikt? Hvis det er ham som har "stjålet" pengene og løyet om det.. Hva skal jeg gjøre da? Jeg føler dette er så fælt!!! Ps: dette er en slags forts fra tråden "Samboer lyver til meg!"
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Jeg hadde planlagt et liv uten han. Har vært der du er. Med brukket fot. Flyttet ei uke etter at jeg kunne trå på foten. Kunne ikke gå, men det her fikk jeg til. Var andre ting som gjorde at jeg valgte å avslutte, men det hadde med brukket for og sårbarhet å gjøre. Utnytting av en som er i en sårbar situasjon.
Gjest Hankjønn Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Om han nekter å innrømme det så er det bare å gå til politiet. De kommer jo selvfølgelig til å henlegge saken, spesielt siden det handler om din samboer... Har vært i en ligenden situasjon selv med familiemedlemer som stjeler, og det kan jeg si deg at om du forventer jo hjelp fra politiet eller det offentlige til å anmelde evt sørge for at det ikke skjer igjen så kan du bare glemme det. Det beste er å be han dra seg ut.
Suzy Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Les dine egne tråder - tenk deg om - så vet du nok hva du bør gjøre med dette.
Gjest Ts Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Jeg hadde planlagt et liv uten han. Har vært der du er. Med brukket fot. Flyttet ei uke etter at jeg kunne trå på foten. Kunne ikke gå, men det her fikk jeg til. Var andre ting som gjorde at jeg valgte å avslutte, men det hadde med brukket for og sårbarhet å gjøre. Utnytting av en som er i en sårbar situasjon. Off.. Alt dette høres så fjernt ut.. Jeg er jo så sinsykt glad i ham! Jeg har så utrolig lite lyst til å forlate ham.. Jeg føler underbevisstheten min prøver å nekte for at dette skjer..
Gjest TS Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Om han nekter å innrømme det så er det bare å gå til politiet. De kommer jo selvfølgelig til å henlegge saken, spesielt siden det handler om din samboer... Har vært i en ligenden situasjon selv med familiemedlemer som stjeler, og det kan jeg si deg at om du forventer jo hjelp fra politiet eller det offentlige til å anmelde evt sørge for at det ikke skjer igjen så kan du bare glemme det. Det beste er å be han dra seg ut. Grunnen til at jeg går til politiet er vel egentlig at jeg bare må ha det klart forran meg på en skjerm at det er han som gjør uttaket, og at han tar ut mer enn hva han skulle.. Jeg tror jeg lever i benektelse akkurat nå, jeg vil bare ikke tro det. Jeg vil dukke under dyna og bare si til meg selv at mennesker er ærlige, ihvertfall med de man elsker..
Gjest Tanita Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Han lyver for deg, stjeler fra deg. Han har null respekt for deg. Du fortjener bedre - og det finnes. Virker ikke som at du tror at du fortjener bedre. Men det skal ikke være sånn! Du vil få det mye bedre uten han og med en annen - ærlig og lojal mann.
Gjest TS Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 Han lyver for deg, stjeler fra deg. Han har null respekt for deg. Du fortjener bedre - og det finnes. Virker ikke som at du tror at du fortjener bedre. Men det skal ikke være sånn! Du vil få det mye bedre uten han og med en annen - ærlig og lojal mann. Det verste er ar jeg bare føler for å forsvare ham.. Jeg sier hele tiden til meg selv at det ikke er sant og at det er minibanken som gjore en feil..
Gjest Tanita Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Det er fordi du ønsket at det var sånn, at han ikke løy for deg og at han ikke var sånn. Men det er ikke bra å tillegge personer egenskaper (flotte sådane) de ikke har. Du ender bare med å bli skuffet. Står det på kontoutskriften at det er tatt ut 500 kr ekstra, og det er på et tidspunkt han hadde kortet så kan jeg bare si to pluss to er...
Pjukset Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 Kjære TS, Jeg har nå lest hovedinnlegget i den forrige tråden din i tillegg til denne, og varsellampene lyser både i forhold til at han lyver for deg, og at du ikke stoler på han og invanderer hans privatliv ved å sjekke tlf hans. Jeg har rukket å være i noen forhold og fått føle på kroppen når ting er galt. Men når man står midt oppi det, så kommer man med så mange unnskyldninger for å fortsette forholdet. "jeg elsker han jo", "han mente ikke noe med det", osv osv. Jeg skal ikke være noen hykler, jeg sjekket selv tlf til en eks for mange år siden. Det avdekket et utroskap, og det ble slutt samme dag. Det at jeg i det hele tatt følte et behov for å sjekke mobilen hans (selv om han hadde vært utro), forteller meg at jeg hadde ingenting i det forholdet å gjøre. Du har i utgangspunktet ingenting med hva typen din skriver i sms til sjefen sin, for det dreier seg ikke om deres forhold. Men han har løyet til deg, og han har stjålet fra deg. Jeg har jobbet med linjene til betalingsterminaler i en årrekke, og penger forsvinner ikke bare slik uten videre. Det er en smal sak å ringe Bankenes Betalingssentral og høre når det ble gjort uttak, og hvis dette skjedde mens kortet var i hendene på kjæresten din, så er det ikke så mye å lure på. Penger forsvinner ikke bare ut intet. Alle har vi fortalt løgner nå og da, men når man gjør en bevisst handling ut av å lyve til partneren sin, så er forholdet i store problemer. Jeg tviler ikke et sekund på at du elsker han, han har sikkert mange flotte egenskaper. Men du må gå inn i deg selv og reflektere over hvilken standard du har, hva du aksepterer i et forhold. Aldri senk standarden din fordi du er redd for å hjertesorg. Bli enig med deg selv hva som er dine kjerneverdier, og bedøm om han oppfyller disse verdiene hos deg. Og hvis han stjeler penger fra deg når du ligger hjemme og "hjelpesløs", er det egentlig noe å lure på?
Gjest TS Skrevet 16. mai 2009 #11 Skrevet 16. mai 2009 Det er fordi du ønsket at det var sånn, at han ikke løy for deg og at han ikke var sånn. Men det er ikke bra å tillegge personer egenskaper (flotte sådane) de ikke har. Du ender bare med å bli skuffet. Står det på kontoutskriften at det er tatt ut 500 kr ekstra, og det er på et tidspunkt han hadde kortet så kan jeg bare si to pluss to er... Ja det er vel kansje sant det du sier.. Jeg kan bare ikke fatte at man kan gjøre noe slikt mot en man elsker!! Faen! Jeg føler alt tilliten min til ham er brutt, skikkelig.. Men jeg klarer ikke tanken på å forlate ham heller! Jeg føler nesten det hadde vert bedre om jeg aldri hadde funnet ut dette..
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #12 Skrevet 16. mai 2009 Gjør det slutt. Det er 99% sikkert at han har stjålet pengene. Når du gjør det slutt, skjønner han ihvertfall at det er alvor. Hvis han skulle være uskyldig, ville han jo da gjøre alt som står i sin makt for å bevise det. Foreløpig har han ikke gjort et gram. Så her trenger du ikke en gang tenke deg om, med alle de tidligere løgnhistoriene i minne.
Gjest Tanita Skrevet 16. mai 2009 #13 Skrevet 16. mai 2009 Ja det er vel kansje sant det du sier.. Jeg kan bare ikke fatte at man kan gjøre noe slikt mot en man elsker!! Faen! Jeg føler alt tilliten min til ham er brutt, skikkelig.. Men jeg klarer ikke tanken på å forlate ham heller! Jeg føler nesten det hadde vert bedre om jeg aldri hadde funnet ut dette.. Unnskyld at jeg skriver dette, men hadde han elska deg så hadde han aldri løyet eller stjålet fra deg. Han elsker deg ikke. Han respekterer deg ikke engang... Det er veldig respektløst å lyve så mye og å stjele dine penger.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #14 Skrevet 16. mai 2009 Tusen hjertelig takk for det innellegget pjukset! Du fikk meg til å gråte der.. Det er lettere å se klart hva jeg må gjøre med slike innlegg.. Off.. Dette er så grusomt!!!! Jeg har ikke ord engang... Men.. siden du har jobbet med betalingsterminaler så må jeg spørre deg: Han har fortalt at han en gang skulle ta ut 200, men så kom det ikke ut noe, så han gikk til banken med kviteringen og fikk ut pengene der. Kan dette stemme? eller er det bare løgn for å skjule denne løgnen?
Pjukset Skrevet 16. mai 2009 #15 Skrevet 16. mai 2009 Tusen hjertelig takk for det innellegget pjukset! Du fikk meg til å gråte der.. Det er lettere å se klart hva jeg må gjøre med slike innlegg.. Off.. Dette er så grusomt!!!! Jeg har ikke ord engang... Men.. siden du har jobbet med betalingsterminaler så må jeg spørre deg: Han har fortalt at han en gang skulle ta ut 200, men så kom det ikke ut noe, så han gikk til banken med kviteringen og fikk ut pengene der. Kan dette stemme? eller er det bare løgn for å skjule denne løgnen? Jeg har ikke jobbet med betalingsterminaler, men med linjene. Men jeg har jobbet nok med det til å vite at det er temmelig god kontroll på hva som går inn/ut. Hvis han ikke fikk ut 200 kr fra minibanken, så fikk han vel heller ingen kvittering. Man får ikke kvittering på et uttak som ikke har blitt tatt. Jeg vet at man ikke vil tro slike ting om den personen man er sammen med, men jeg tror du må få opp øynene her. Det er en ganske stor tillitserklæring fra deg at du i det hele tatt gir han bankkortet ditt og koden, men du må ikke være så naiv at du ikke holder kontroll på uttak i form av kvitteringer fra han, samt kontoutskrifter. Og det høres jo ikke ut som dette er et engangstilfelle heller. Beklager, men det harde fakta er at han lyver og stjeler fra deg. Han utnytter din tillitserklæring på det groveste. Selv om det dreier seg om "småpenger", så er dette svært alvorlig. Tillit og ærlighet er noe av det viktigste i et forhold, føler du virkerlig du har noe å bygge videre på når du nå vet hva du vet? Det å innse sannheten om partneren sin kan være brutalt og traumatisk, og det gjør vondt. Men du må huske at ingenting av dette er din feil, og du vil børste av den støvete gipsen din og reise deg igjen, og klare deg helt fint uten han
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #16 Skrevet 16. mai 2009 Off.. Alt dette høres så fjernt ut.. Jeg er jo så sinsykt glad i ham! Jeg har så utrolig lite lyst til å forlate ham.. Jeg føler underbevisstheten min prøver å nekte for at dette skjer.. Ser at jeg har en skrivefeil som er veldig vesentlig. Skulle selvfølgelig være at jeg hadde planlagt et liv MED ham. Jeg var også glad i mannen, men jeg erfarte og skjønte. Mannen ble faktisk så ubehagelig da jeg var på det sykeste at jeg var redd ham. Jeg var redd for å være alene med ham. Han skjønner det ikke den dag i dag, men jeg erfarte. Du kan si ting på en "hyggelig" måte og allikevel så er det ting som ligger under og blir forstått av motparten.
Gjest TS Skrevet 16. mai 2009 #17 Skrevet 16. mai 2009 Takk pjukset Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg føler meg bare død nå, rett og slett død.. Men.. mener dere at jeg skal droppe politiet da? Jeg føler liksom at det er en pitteliten sjangse for at dette har en annen forklaring, jeg mener siden sambo ikke bryr seg om at jeg sier jeg skal til politiet.. En oppegående person hadde jo innrømmet det da!
Pjukset Skrevet 16. mai 2009 #18 Skrevet 16. mai 2009 Takk pjukset Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg føler meg bare død nå, rett og slett død.. Men.. mener dere at jeg skal droppe politiet da? Jeg føler liksom at det er en pitteliten sjangse for at dette har en annen forklaring, jeg mener siden sambo ikke bryr seg om at jeg sier jeg skal til politiet.. En oppegående person hadde jo innrømmet det da! Du må gjøre det du selv føler er rett, TS. Man skulle tro at man vil innrømme løgner når man mer eller mindre har blitt tatt, men det er dessverre ingen logikk i det. Eksen min blånekta på utroskapet til tross for at det stod svart på hvitt, og selv om dama han hadde tafsa på innrømte det uten å nøle. Jeg forstår veldig godt hvordan du føler deg, TS, det er en forferdelig følelse av svik og sorg. Men det kommer til å gå bra, for det gjør det faktisk alltid
Gjest TS Skrevet 16. mai 2009 #19 Skrevet 16. mai 2009 Du må gjøre det du selv føler er rett, TS. Man skulle tro at man vil innrømme løgner når man mer eller mindre har blitt tatt, men det er dessverre ingen logikk i det. Eksen min blånekta på utroskapet til tross for at det stod svart på hvitt, og selv om dama han hadde tafsa på innrømte det uten å nøle. Jeg forstår veldig godt hvordan du føler deg, TS, det er en forferdelig følelse av svik og sorg. Men det kommer til å gå bra, for det gjør det faktisk alltid Ja jeg tror jeg har bestemt meg nå, jeg drar til politiet De får bare se rart på meg om de vil, jeg må se det sort på hvitt ellers kommer jeg til å leve i halveis fornektelse for altid.. Ja det er merkelig hvordan noen mennesker lyver så kraftig at de på et tidsounkt begynner å tro på det hele selv.. Tusen takk igjen for støtte og fine ord
Gjest Hankjønn Skrevet 16. mai 2009 #20 Skrevet 16. mai 2009 Grunnen til at jeg går til politiet er vel egentlig at jeg bare må ha det klart forran meg på en skjerm at det er han som gjør uttaket, og at han tar ut mer enn hva han skulle.. Jeg tror jeg lever i benektelse akkurat nå, jeg vil bare ikke tro det. Jeg vil dukke under dyna og bare si til meg selv at mennesker er ærlige, ihvertfall med de man elsker.. Det er nærmest et mirakel om du får det du ønsker fra politiet, tro meg jeg har vært i tilsvarende situasjon og slike saker går så raskt i henlagt bunken at det er en skam, ofte ser politiet på det som et familieannliggende... Du lever i fornektelse, og at du klarer å si det viser jo at du egentlig vet hva som har skjedd her. Den eneste som kan gjøre noe med dette er deg selv ved å enten avslutte forholdet eller stille han helt til veggs og få han til å forandre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå