Gå til innhold

Hvordan lage falskt blod ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

typen skal kle seg ut som den gale tannlegen på en kostymefest neste helg og da tenkte vi å dynke klærne hans i noe falskt blod. noen som vet hvordan man kan få til dette ?

evnt hvor man får kjøpt dette ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er vel bare å bruke rød konditorifarge det vel?

Kjøpes i matbutikk.

Skrevet

Solbærsaft eller bjørnebærsaft gir kanskje en mer realistisk farge, men test ut resultatet på en liten bit først ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Solbærsaft eller bjørnebærsaft gir kanskje en mer realistisk farge, men test ut resultatet på en liten bit først ;)

Nehei, det er jo lilla!! :ler:

Skrevet

det var ikke dumt, skal kjøpe det på mandag og teste :)

Skrevet
Nehei, det er jo lilla!! :ler:

Menneskeblod blir faktisk litt lilla-aktig når det størkner, og ikke slikt knæsj-rødt som man ser på film/tv

Skrevet

Det meste av sånn blodting fra kjøkkenskapet blir bare klissent, og ødelegger festen. Rødbetsaft er det eneste jeg kan tenke meg, som ser blodig ut, men som ikke blir seigt og ekkelt. Og det kan has på dagen før, slik at plagget blir helt ok å ha på.

Du sier ikke hvor i landet du holder til, men du kan jo bruke teaterblod, som ser ut som blod i konsistens, og som koagulerer som ekte blod. Det består i all vesentlighet av glukosesirup med pigment, men er svindyrt. Rekvisittleverandører til film og teater, som AVAB fører slikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Istedenfor å kjøpe en tube med tearterblod, ville jeg kjøpt kapsler som skal tygges, så det ser ut som om man har blod i munnen. Bland det ut i litt vann, og tilsett legefrakken:) Myye billigere, og nesten like bra.

Skrevet (endret)

Gå til nærmeste lekebutikk og kjøp lekeblod på kapsler -koster sånn rundt 14-15kr pakken med 4-6 stykker i.

Kapslene inneholder pulver og det er egentlig meningen at du skal tygge på dem sånn at det kommer blod ut av munnen.

Det jeg har gjort er å dele kapslene forsiktig i to, helle pulveret i en kopp/bolle og bland ut med en dl vann. To pakker med 4-6kapsler pr. dl høres ca. riktig ut -prøv deg frem!

Dette blodet ser skremmende ekte ut, størkner fort og blir ikke klissete. Og det deiligste av alt, det vaskes bort! (Kanskje ikke på helt hvite klær dog, har ikke prøvd)

Bare et tips! :)

(By the way -om du har en sånn flaske som man har farget hår med liggende, så er de supre til å lage "blodsprut" og blodsøl med) ;)

Endret av Colargol
Skrevet (endret)
Gå til nærmeste lekebutikk og kjøp lekeblod på kapsler -koster sånn rundt 14-15kr pakken med 4-6 stykker i.

Kapslene inneholder pulver og det er egentlig meningen at du skal tygge på dem sånn at det kommer blod ut av munnen.

Det jeg har gjort er å dele kapslene forsiktig i to, helle pulveret i en kopp/bolle og bland ut med en dl vann. To pakker med 4-6kapsler pr. dl høres ca. riktig ut -prøv deg frem!

Dette blodet ser skremmende ekte ut, størkner fort og blir ikke klissete. Og det deiligste av alt, det vaskes bort! (Kanskje ikke på helt hvite klær dog, har ikke prøvd)

Bare et tips! :)

(By the way -om du har en sånn flaske som man har farget hår med liggende, så er de supre til å lage "blodsprut" og blodsøl med) ;)

genialt, var ikke sikker på om de solgte sånt i lekebutikker men da skal det snokes. takker ;)

Endret av minienthe
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Lekeblod som fås kjøpt der man kjøper halloween kostymer funker også til å lage blodstriper på klær og hud. Det er også smakløst sånn at man slipper "ekkel smak" i munnen.

Det er ikke klissete heller på huden.

Skrevet
genialt, var ikke sikker på om de solgte sånt i lekebutikker men da skal det snokes. takker ;)

Ikke noe problem! :)

Sist jeg kjøpte så var det på Ringo iallefall -de greiene her henger ofte på stativ sammen med lekebæsjer og sånne "nå skal vi lure alle sammen"-ting! ;)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Magnus_*
Skrevet

Jeg har vært med og lagd en skrekk film det derre må gjøre

er og kjøpe :

3 flasker rød konditor farge

1/4 flaskebgrønd konditorfarge

1dl vann :)

5 dl gjennomsigti maissirupp

1dl solbær sirup

1ss hvetemel

bland i nesten 20 min. sellom den ser ferdig ut.

Anbefaller ikke smak

Gjest Gjest_Olsen_*
Skrevet

Det er helt drittkult det virker som bar F

Skrevet

Dra til nærmeste slakteri og kjøp noen liter griseblod. Ser (surprisingly!) mer naturlig ut, og koster ikke særlig mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...