Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #1 Skrevet 21. juli 2003 Har lyst på en weekend tur til London i høst, oktober/november/desember engang, og håper å få til det uten at det vil koste meg skjorta. Er det noen som har noen tips til ok hotell som ikke er veldig dyre men som har sentral beliggenhet? Er det mulig å få ordnet billigere flybilletter om man reiser f.eks. torsdag - til mandag? Er noen selskap billigere enn andre? Har du andre tips om ting vi bør få med oss av severdigheter/morsomheter? Takknemlig for alle tips!
Væren Skrevet 21. juli 2003 #2 Skrevet 21. juli 2003 Det er mange tråder med gode London-tips her på reiseliv, så kanskje du bør kikke gjennom noen her? Jeg fikk mange gode tips her på KG da jeg skulle til London for en tid tilbake! Det aller kjekkeste var å få med seg folkelivet, syntes jeg! Ta seg tid til å sette seg ned på en pub eller vandre på et marked! Portobello Road var koselig, i Notting hill. Båttur på Themsen bør du få med deg, gjerne til Greenwich, det fikk jeg tips om her på KG - og det gjorde vi - en kjempefin dag! Tog/undergrunn ned, og båt opp igjen. Musicalen vi gikk på var ikke noe for oss, Chicago, angrer på at vi ikke gikk på Mama Mia eller noe annet... Det er 1000 ting å finne på i London, og du har mye å glede deg til! God tur!
Nilma Skrevet 22. juli 2003 #3 Skrevet 22. juli 2003 Vi skal til London neste måned, og har bestilt billetter hos www.Reisefeber.no. Ved å gjøre et søk på de aktuelle datoene får du opp priser fra flere ulike flyselskap. Det kan lønne seg å forsøke flere ulike datoer, da det kan variere når det er billigst å fly. Du kan også bestille hotell her, og bygge din egen "pakkereise", men vi har valgt å finne hotell på egenhånd - mye mer å velge mellom. Vi kommer til å bruke en av disse sidene for å bestille hotell: www.hotels.com http://www.1-cheap-london-england-hotels.com For øvrig er jeg også takknemlig for gode London-tips! (Vet det har vært tråder om det tidligere, men man kan jo aldri få for mange gode råd! )
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #4 Skrevet 24. juli 2003 Ryan Air har billige billetter til London. Dessuten har vel Norwegian begynt å fly dit og. Sjekk www.norwegian.no
Amber Skrevet 2. august 2003 #5 Skrevet 2. august 2003 Som regel er det en fellesnevner for alle flyselskap at du må være over en helg for å få billige billetter. Ryan Air er nok et godt tips. Jeg så Mamma Mia når jeg var der i høst, og det var kjempebra!! Jeg vet om et hotell jeg har sendt mange kunder til, som er rimelig, og det er Lords Hotel i Bayswater. Jeg bodde på Senator, og det var helt ok, litt bedre enn Lords vil jeg tro, en stjerne mer... Senator lå rett ved Paddington Station, og det var en absolutt fordel synes jeg. I London
Arielle Skrevet 5. august 2003 #6 Skrevet 5. august 2003 CAMDEN!!! Et kjempebra marked i London.. synes jeg da. Kjøpte alle klærne som jeg kjøpte i London der. Absolutt verdt å få med seg! Si ifra hvis du vil ha gatenavn og bydel der det ligger.
Tigerpia Skrevet 5. august 2003 #7 Skrevet 5. august 2003 Arielle: Ja takk Skal til London sammen med min kjære før jul en gang. Vet du når dette markede har åpent da?
Octavia Skrevet 5. august 2003 #8 Skrevet 5. august 2003 Anbefaler St Giles Hotel, link her Gåavstand til Oxford street, Covent Garden etc. Greit å kunne gå ut uten å måtte være avhengig av banen hele tiden. Små rom, men jeg har bodd der flere ganger og er veldig fornøyd. Ikke super frokost akkurat, men, men...... .....og et annet som ligger like ved Leicester Square som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Dukker kanskje opp seinere i kveld. Skal si fra.
Tigerpia Skrevet 6. august 2003 #9 Skrevet 6. august 2003 Ang. markedene: Er dette hele året, eller er det bare på sommeren det er markeder?
Tuddelidu Skrevet 15. august 2003 #10 Skrevet 15. august 2003 Ryanair har også masser av hoteller i London (og andre steder). Se på www.ryanairhotels.com Skal selv til London i Sept./Okt., og regner med å bo på et 3-stjerners hotell, Beverly City(?) i Paddington. 4 netter for 3 personer koster £333, absolutt ikke dyrt, synes nå jeg! :kgsmil: Som andre har nevnt har både ryanair og norweian billige flybilletter, men dette er veldig avhengig av hvilke dager du skal fly på. Unngå fredag-søndag! Ellers så jeg f.eks. Stansted-Torp til 15 NOK! :D (dette var forresten på en tirsdag) Husk imidlertid at alle skatter og avgifter kommer i tilleg til denne prisen. Ellers kan det være lurt å sjekke på www.ebookers.no ,der kan du finne gode tilbud. Tror også norwegian er med der, men ikke ryanair. Uansett lønner det seg å bestille i goooooood tid, da prisene stiger i takt med at flyet ylles opp! God tur!
Tuddelidu Skrevet 15. august 2003 #11 Skrevet 15. august 2003 Bare en ting til, hvis du velger å bruke ryanairs hoteller: Husk å velge London, UK, og city, ellers kan du fort havne langt utenfor, og det er sikkert ikke særlig morsomt!
Isabel Skrevet 21. september 2003 #12 Skrevet 21. september 2003 Arielle: Planlegger selv en tur til London nå snart, og har KJEMPE lyst på marked!! Hvor ligger det du snakka om? Camden....??? klemz
Gjest Ingridpia Skrevet 21. september 2003 #13 Skrevet 21. september 2003 Camden Market ligger på tube-stoppen Camden Town, Northern Line. Bare dra til stoppen, så går du går rett på det. Mye alternativt, og muligheten for spesielle og billige plagg eller ting er absolutt tilstede. Lørdag og søndag er markedsdagene, men det er mye som skjer der ellers i uka også. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå