Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg føler meg som et lik! Jeg blir aldri brun, og om jeg har vært i syden, er jeg hvit igjen etter en uke i Norge. Alle rundt meg er brune. Folk tar solarium fire ganger i uken fra oktober til mai, for Guds skyld. Og når sommeren kommer, hiver de innpå piller og rosinerer seg med sololje på stranden fra 10 - 19.

Nå er det et sånt press for å være brun. Selvbruning, Betakaroten, Barbie-sprøyte, solarium, Tanning-kremer, og jeg vet ikke hva.

Oppå alt det andre man må gå igjennom for å føle seg normal i dagens samfunn, er også brunfargen kommet for fullt. Jeg tar ikke solarium, jeg gidder ikke å smøre med selvbruning; det tar lang tid, det er dyrt og resultatet blir aldri bra. Hvis du skal ta spray-tan i salong, er prislappen rett under tusenlappen. Sprøyter og piller er langt over min grense når det gjelder det overflatiske. Kremer, ja. Sprøyter og piller, NEI.

Nå kjenner jeg at jeg snart må gå til innkjøp av selvbruner, selv om fornuften i meg skriker NEI.

Er det bare meg som forblir hvit på trass? Jeg synes overhodet ikke jeg ser stygg ut med blek, naturlig hud, men den dagen kommer hvis dette fortsetter. Må bare lufte ut litt frustrasjon her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes brun hud er stygt mens jeg synes lys hud er pent! Sikkert ikke mange som er enige med meg men..

Kanskje greit med unge jenter som har farge men når en blir voksen og litt opp i årene er det rett og slett heslig med skrukkete brun hud med pigmentflekker!

Fortsett som du gjør så sparer du huden din å kan være vakker i mange år, det er min mening!

Jeg er blek og litt hysteriks opptatt av å beskytte meg mot solstrålene fordi jeg ser så mange godt voksne damer med solskader som er lite pent. Jeg bruker noe ala natusan sin selvbruner for å unngå blå bein:) ellers er jeg fornøyd med å være blek! Og solpudder gir en frisk glød så jeg synes ikke jeg ser "død ut selv om jeg slett ikke er brun:)

Skrevet

humret godt av det startinnlegget der ja. jeg har aldri hatt den største interessen av å ligge i "grillposisjon" på stranda om sommeren og kroppen min ser vel tilsvarende ut. naturlig farge på armer og ben får jeg jo litt av da jeg er mye ute i fritiden min.

meeeen.... brunfargehysteriet driter jeg langt i for å si det rett ut og jeg tror kroppen min vil takke meg senere :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du hørest akkurat ut som meg selv! Har aldri vært brun, selv om jeg har gjort et par forsøk. Er født med lys hud og har heller aldri vært glad i å sole meg. Er redd for hudkreft i tillegg til rynker og elefanthud! Da synes jeg det er mye penere å ha en jevn, glatt og bleik hud. Var mer flau over huden min tidligere, men nå i det siste har jeg begynt å like blek hud. Er 26 og ønsker å bevare en fin hud så lenge som mulig, derfor bruker jeg høy solfaktor og solkrem året rundt ;)

Synes at det er det samme maset hvert år rundt det å bli brun og har ofte fått kommentarer på at jeg ikke er det. At jeg må komme meg ut i sola og så videre. Irriterende!!! Gidder ikke smøre meg med selvbruning eller grille meg i solarium heller. Selvbruning har jeg prøvd, men er så lys at det ikke blir bra og tar som sagt evigheter.....

Blir påvirket av at det alltid er snakk om solbrun hud, gylden gudinne, sommerglød og alt det tullet alle bladene skriver om. Skulle tro man er spedalsk om man ikke er brun!

Det er spesielt i Vesten vi stresser med det da, i andre land er det faktisk pent å vere blek og det var også pent i gamle dager.

Synes noen av de peneste kjendisene er bleke da :) Som Scarlett Johansson, Natalie Portman, Marylin Monroe, Keira Nightley og Nicole Kidman. Porselenshud er fint!

Skrevet

Jeg er ganske lys, men kan bli ganske brun hvis jeg soler meg. Tar solarium noen ganger på sommeren, men om vinteren har jeg den naturlige (bleke) fargen min. Synes det ser helt merkelig ut å være brun om vinteren, men det får være opp til folk hvordan de vil se ut.

Tenk heller på alle rynkene du slipper, ts, og i tillegg er det mindre risiko for hudkreft. Jeg har noen venninner som absolutt må være brune og jeg ser at huden deres ser mye eldre ut enn min, den er ikke like glatt og pigmentflekkene begynner å komme.

Gjest Glør
Skrevet

Jeg er også blek. Blir egentlig fort brun, men liker ikke å være i sterk sol. Følte meg litt utafor da jeg var yngre, men vet jo at man kan være like fin blek hud. Og vi slipper også lettere unna rynker når vi blir eldre. Jeg synes heller ikke den gulrotbrune fargen de fleste solariumsbertene har er spesielt fin.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg soler meg litt om sommern, og tar littegrann sol de verste sommermånedene, men synes ikke det er noe mål i seg selv å bli brun. For min del er det mest for at jeg føler meg friskere med litt (litt!) farge og d-vitaminproduksjon. Men det er jo ikke nødvendigvis verken sunt eller pent å sole seg, særlig ikke om man er ordentlig lys i huden. Blek hud kan være utrolig fint - og i hvert fall mye finere enn knallsolariums-, sprøyte- eller spraybrun.

Skrevet

Jeg synes rett og rett naturlig hudfarge er penest. Blir man brun, så kjempefint. Men er man naturlig blek og har farger deretter ellers, så er det penest å være blek framfor å ha en kunstig brunfarge.

Jeg er selv naturlig blek. Synes jeg ser bra ut med blek hud og litt fregner selv om jeg har mørkt hår og mørke øyne. Det er tross alt sånn jeg er skapt ;)

Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jeg smører meg i år med faktor 50 på trass. Jeg er så imot tanning-hysteriet som det går ann. Jeg pleier vanligvis å få litt farge om sommeren, det man får naturlig av å bevege seg ute, men i år skal jeg holde meg blek. Ren trass

Folk som er solariumsbrune, eller enda verre, spraytanbrune, ser bare helt grusomt ut. Man ser ikke sunn ut, man ser bare fake ut. Særlig om det kommer sammen med kritthvitt hår og rosa lipgloss :roll:

Det er deilig å ligge i sola, men jeg har ingen planer om å se ut som en sviske når jeg er 40. Jeg elsker blek porselenshud og synes det er MYE finere enn gulrotfargen de fleste ender opp med pga bruning. Dita Von Teese og Nicole Kidman f.eks, NYDELIG porselenshud :hjerte:

Endret av Grafica
Skrevet

Jeg er bleik, sånn er jeg født, og sånn er det. Jeg er fin læll!

Jeg tar aldri solarium, og jeg ligger sjeldent og griller meg i sola. Jeg kan for all del ligge i sola, men jeg ligger ikke der for å bli brun, for det har jeg innsett at ikke kommer til å skje uansett :)

Hvis jeg trenger å føle meg litt ekstra fresh, så bruker jeg svak selvbruning hvor fargen kommer gradvis.

Jeg har venninner som jeg bare kaller "polett-negresser". Griller seg i solariumet med unnskyldninger om at dvitamin-lageret må fylles på. Sannheten er at de er avhengige av å være brune, veldig brune.

Den største sannheten er at de ser ut som rosiner :fnise:

Gjest Gjest fra øst
Skrevet

Ærlig talt jeg hater den "brun" hud farge som aldri ser naturlig ut. Noen ganger er det til og med skremmende. Det er umulig å forstår for meg hvorfor er det sånt med de jentene i Norge,de har veldig pen hud men de trenger bestandig å oddelegge den med den stygg kunstig brun farge, som gjor dem se ut som appelsiner :-)

Skrevet

Jeg er også blek, og trives godt slik. Naturlig brun hud er for all del pent, men solariumsbrun hud er noe helt annet, særlig fordi den ofte er kombinert med platinableket hår (min regel er at håret aldri skal være lysere enn huden...) og tacky sminke. Men det er sant at det er stort press i Norge om å være brun, jeg har selv fått en og annen sleivete kommentar, men har aldri vurdert å begynne med selvbruning ettersom jeg rett og slett er fornøyd slik jeg er.

Gjest FruFryd
Skrevet

Jeg synes det er pent med solbrun hud. Og det er veldig forskjell på hvordan brunfarge folk får, av sol også.

En ser litt mer "fresh" ut med litt farge på seg. Og sommerklærne ser flottere ut.

Når det er sagt, jeg er rødhåret, og har blek hud. Brun??? i såfall må jeg bruke skokrem :fnise:

Skrevet
Jeg føler meg som et lik! Jeg blir aldri brun, og om jeg har vært i syden, er jeg hvit igjen etter en uke i Norge. Alle rundt meg er brune. Folk tar solarium fire ganger i uken fra oktober til mai, for Guds skyld. Og når sommeren kommer, hiver de innpå piller og rosinerer seg med sololje på stranden fra 10 - 19.

Nå er det et sånt press for å være brun. Selvbruning, Betakaroten, Barbie-sprøyte, solarium, Tanning-kremer, og jeg vet ikke hva.

Oppå alt det andre man må gå igjennom for å føle seg normal i dagens samfunn, er også brunfargen kommet for fullt. Jeg tar ikke solarium, jeg gidder ikke å smøre med selvbruning; det tar lang tid, det er dyrt og resultatet blir aldri bra. Hvis du skal ta spray-tan i salong, er prislappen rett under tusenlappen. Sprøyter og piller er langt over min grense når det gjelder det overflatiske. Kremer, ja. Sprøyter og piller, NEI.

Nå kjenner jeg at jeg snart må gå til innkjøp av selvbruner, selv om fornuften i meg skriker NEI.

Er det bare meg som forblir hvit på trass? Jeg synes overhodet ikke jeg ser stygg ut med blek, naturlig hud, men den dagen kommer hvis dette fortsetter. Må bare lufte ut litt frustrasjon her.

Jeg synes som regel at folk som er solbrune ser flottere og sunnere ut enn "bleikingene". Det finnes unntak selvsagt, selvbruningskrem, spraytan osv. ser derimot som regel ikke bra ut i det hele tatt.

Selv er jeg "heldig" som blir relativt lett brun og sjeldent solbrent, men jeg kan ikke fordra å ligge og dra meg på stranda, solarium har jeg forsøkt noen ganger .. men jeg synes ikke dette er noe særlig - synes jeg lukter stekt når jeg kommer ut haha ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Bare bleikinger som har svart her, hehe..

Jeg er også en slik.

Jeg synes det generelt er finest med litt brunfarge, men jeg er også lei av hysteriet med spraytan og solarium. Selv gjør jeg ingen av delene og blir heller ikke særlig brun når jeg er ute på fritiden... Jeg gidder ikke å stresse noe med det, men det hadde vært fint å bli litt mindre blek. Det er mange klesplagg og farger som ser bedre ut på en lett brun person, enn en skikkelig blek.

Samtidig kan veldig, veldig lys hud også være fint!

Men brunorange fake farge ser ikke sunt og fresht ut, det ser unaturlig og mindre pent ut...

Skrevet

Jeg bryr meg overhodet ikke om moter og trender, enten det dreier seg om klær eller hudfarge. Jeg tar ikke solarium, smører meg ikke inn med noen kremer og soler meg heller ikke. Jeg har ingen interesse av å øke sjansen min for å få hudkreft, eller for å se ut som en rosin om tyve år. Dyrt, tidkrevende og totalt unødvendig for min del.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg bryr meg overhodet ikke om moter og trender, enten det dreier seg om klær eller hudfarge. Jeg tar ikke solarium, smører meg ikke inn med noen kremer og soler meg heller ikke. Jeg har ingen interesse av å øke sjansen min for å få hudkreft, eller for å se ut som en rosin om tyve år. Dyrt, tidkrevende og totalt unødvendig for min del.

Veldig enig!! Er man født med lys hud, så er det ikke meningen at man skal steke seg for å bli brun..sier seg selv at det ikke er bra for huden i det lange løp. Lys hud kan så absolutt være kjempefint!! Synes faktisk de fleste farger passer lys hud likså bra som en brun. Lys hud er ikke pen når den blir slik rødbrun-tørr etter mange år soling..

Skrevet

Jeg blir fort brun men dersom noen blir altfor brune syns jeg det ofte kan se litt møkkete ut eller hva jeg skal si!

Skrevet

Jeg blir fort brun, men jeg tar aldri solarium, smører meg med selvbruningskrem eller spiser tabletter med betakaroten. Jeg er mye ut i solen da jeg driver med mye utendørs aktivitet, jeg smører med alltid med solkrem. Jeg synes det er fint med en lett solbrun hud, spesielt hvis man har mørkt hår. Ellers synes jeg det er fint med porselenshud, med litt røde kinn. Jeg synes man ser mye sunnere ut med litt farge, men den skal da være naturlig selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...