Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Eg kjøpte i mars ein hjelm som skulle vere gutens sykkelhjelm, men når eg prøvde den på han i dag, så lo mann min og sa det er ein skihjelm eg har kjøpt. Kan guten bruka denne hjelmen som sykkelhjelm? Han er 4 år
Erle84 Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Hva slags type skihjelm da? Hvis du mener en helt enkel hjelm, som er lett på hodet kan jeg ikke se noen grunn til at han ikke skal kunne bruke den. Og hvordan klarte du å kjøpe en skihjelm som sykkelhjelm? De fleste vet vel hvordan en sykkelhjelm ser ut? *klør seg i hodet*
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Ein slik som denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/g10-...campaign=Kelkoo
Erle84 Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Man sykler helst i sommerhalvåret. Er det ikke litt vel heftig å ha SKIHJELM da? Det blir unektelig mye varmere. Hva med å bytte hjelmen i en sykkelhjelm?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 Og hvordan klarte du å kjøpe en skihjelm som sykkelhjelm? De fleste vet vel hvordan en sykkelhjelm ser ut? *klør seg i hodet* :fy: unødvendig å svare på en slik måte!
Lovis Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Jeg ville nok skaffet en skikkelig sykkelhjelm. Den der ser ut for å bli alt for varm om sommeren, og du risikerer bare at barnet nekter å bruke den.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Ja, men ok då kan vi heller bytta. Takk for svar. Men kanskje det kan vere godt med ein slik hjelm når høsten kjem, då er det jo straks kaldare!
Erle84 Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 :fy: unødvendig å svare på en slik måte! Nå var jo ikke hele innlegget mitt frekt og upassende, da gjest Godt poeng, TS - skihjelm er god å ha når man skal på slalom eller skøyter eller lignende og Og er jo flere barnehager som krever hjelm ved aking f.eks...
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Den skihjelmen ligna jo veldig på en sykkelhjelm da hehe
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 Den skihjelmen ligna jo veldig på en sykkelhjelm da hehe Ja, det synes jeg også
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #11 Skrevet 16. mai 2009 Nå var jo ikke hele innlegget mitt frekt og upassende, da gjest Nei, og ditt innlegg nummer to ble bedre Men man trenger ikke å trekke mennesker ned slik du gjorde ved å håne at hun ikke hadde sett forskjell på en sykkelhjelm og en skihjelm
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2009 #12 Skrevet 17. mai 2009 Godt poeng, TS - skihjelm er god å ha når man skal på slalom eller skøyter eller lignende og Og er jo flere barnehager som krever hjelm ved aking f.eks... Eg tenkte helst at vi kunne bruka hjelmen som sykkelhjelm når det blir kaldare i veret i haust.
Erle84 Skrevet 17. mai 2009 #13 Skrevet 17. mai 2009 Eg tenkte helst at vi kunne bruka hjelmen som sykkelhjelm når det blir kaldare i veret i haust. Også lurt. Jeg sykler mye. Lue under hjelmen er noe herk, det blir liksom aldri det samme.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 Det som er med ulike hjelmer er at de er designet for ulik bruk og hensikten kan variere. Når barn sykler og faller av, trenger de ekstra beskyttelse akkurat der, når du kjører på ski, faller du slik og trenger kanskje ekstra beskyttelse der... når du rollerblader, faller du som regel bakover etc. Så når man først er opptatt av beskyttelse - og det er man jo, anbfaler jeg vel å bruke beskyttelsesutstyr beregnet på bruken man skal ha den til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå