Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg har kjøpt ny sminke til bryllupet og testet den litt. Ser at den begynner å stripe seg etter 6-8 timer, noe som er lite heldig.

Måten jeg pleier å sminke øynene på er å først ta på litt foundation, deretter lys baseskygge og til slutt en mørkere farge. Bruker også vannfast kajal.

Likevel legger den seg i striper og kajalen smitter litt av oppå øyelokket :(

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå dette?

Har hørt at det skal hjelpe å legge concealer under og evt litt løst pudder før øyenskyggen.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil annbefale deg å legge på litt pudder først, jeg gjør bestandig det å min øyenskygge striper seg aldrig. Når det gjelder kajal så er det mange som reklamerer med at de er vannfaste, men ikke alle duger til å kalle seg det desverre. Men jeg vil annbefale deg Chanel sin vannfaste kajal, den er i en slags skrupenn, den sitter som bare det, den er den eneste jeg har hatt som virkelig er vannfast, en meget god innvestering vil jeg si. å du kan godt ha en concealer under øynene.

Noen bruker også øyenskyggeprimere, da sitter øyenskyggen kjempegodt.

Tips til primere : Urban Decay primer potion, Lumene sin og eye fix Elisabeth Arden. Lykke til.

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg bruker øyenskyggebase. Striper seg aldri :)

Bruker MAC Paint eller ArtDeco sin.

Skrevet

Takk for svar! Jeg tenkte jeg skulle prøve Lumene sin primer siden jeg har lest mye bra om den. Hvor lenge før man sminker seg tar man på denne? Tar men den på samtidig som ansiktskrem, dvs ca 5-15 min før (pleier jeg..)?

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg henger meg på Christabelle og sier MAC Paints. Selv de billigste øyenskygger striper seg ikke med den. Den tar man litt av på hele øyelokket opp til brynet (ikke ta foundation på øyelokket da), og lar den trekke inn 2-3 minutter før du tar på øyenskyggen.

Skrevet

Jeg bruker Eye Shadow Primer Potion fra Urban Decay når jeg vil at øyenskyggen(e) skal sitte leeeenge. Fungerer kjempebra :) Og den koster ikke så mye på eBay heller.

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg bruker Eye Shadow Primer Potion fra Urban Decay når jeg vil at øyenskyggen(e) skal sitte leeeenge. Fungerer kjempebra :) Og den koster ikke så mye på eBay heller.

Denne skal jeg kjøpe neste gang (om tre år, da Paint'en aldri minker).

Gjest Christabelle
Skrevet
Takk for svar! Jeg tenkte jeg skulle prøve Lumene sin primer siden jeg har lest mye bra om den. Hvor lenge før man sminker seg tar man på denne? Tar men den på samtidig som ansiktskrem, dvs ca 5-15 min før (pleier jeg..)?

Etter at jeg har vasket ansiktet, smører jeg ansiktet og påfører primer samtidig. Lar dette trekke i 15 minutter også begynner jeg med foundation. Da jeg skulle på byen for litt siden, hadde jeg vært altfor rask med øyenskyggen, så primeren fikk ikke tørke. Det endte med at en hel "bit" av skyggen falt av, fordi primeren ikke var tørr da jeg påførte øyenskygge. Og svart øyenskygge med en bit hvitt øyelokk midt i er ikke pent. Man lærer så lenge man lever :fnise:

Skrevet

Ikke legg bare foundation på øyelokkene, da striper det seg garantert (legg pudder over). En primer for øyensminke er det beste, for eksempel Urban Decay Primer Potion. Jeg lar den tørke i ca ett minutt, kan sove med sminken (anbefales ikke) og den ser like bra ut om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...