Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Det å jobbe i et større privat selskap, er det mindre frihet enn å jobbe i offentlig sektor? I private selskaper er det få som ser deg, du må gjøre samlebåndjobber som kun gjøres på en og bare en måte, og folk i organisasjonen konkurrerer og det hele blir slitsomt. I offentlig sektor har man mer frihet til å utforme sin egen arbeidshverdag, og større rom i organisasjonen. Hva synes dere?
Virreliten Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Bare tull. Det er like store variasjoner begge steder, og avhenger fullstendig av bedriftskultur og menneskene som jobber der.
Gjest har Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 jeg har jobbet både privat og offentlig(mastergradsnivå - og ved siden av studiene) - og dette bildet stemmer overhodet ikke med mitt inntrykk. jeg synes privat og offentlig sektor har mye til felles - og siden du virker interessert i bedriftskultur har du sikkert fått med deg npm - nemlig at offentlig sektor nærmer seg privat i større grad angående kultur&drifting - og visa versa. privat sektor nærmer seg også offentlig sektor da man ser at tillitskulturen i oofntlig sektor muligens har mer for seg en den typiske hierarkiske strukturen uten medvirkning du skisserer foregår i privat sektor. (som jeg er uenig i).
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Jeg jobber i et stort norsk internasjonalt selskap og synes det er ren hierarkistruktur der. Det minner meg egentlig om kommunisme- og/eller diktatortendenser. Det er min opplevelse. På mange måter var det friere og mer plass til utvikling av den enkelte i kommunal sektor, administrasjonsnivå, er min erfaring. Bevares, lønnen er bedre i privat, men jeg stiller spørsmål ved om det er verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå