Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det å jobbe i et større privat selskap, er det mindre frihet enn å jobbe i offentlig sektor?

I private selskaper er det få som ser deg, du må gjøre samlebåndjobber som kun gjøres på en og bare en måte, og folk i organisasjonen konkurrerer og det hele blir slitsomt.

I offentlig sektor har man mer frihet til å utforme sin egen arbeidshverdag, og større rom i organisasjonen.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tull. Det er like store variasjoner begge steder, og avhenger fullstendig av bedriftskultur og menneskene som jobber der.

Skrevet

jeg har jobbet både privat og offentlig(mastergradsnivå - og ved siden av studiene) - og dette bildet stemmer overhodet ikke med mitt inntrykk.

jeg synes privat og offentlig sektor har mye til felles - og siden du virker interessert i bedriftskultur har du sikkert fått med deg npm - nemlig at offentlig sektor nærmer seg privat i større grad angående kultur&drifting - og visa versa.

privat sektor nærmer seg også offentlig sektor da man ser at tillitskulturen i oofntlig sektor muligens har mer for seg en den typiske hierarkiske strukturen uten medvirkning du skisserer foregår i privat sektor. (som jeg er uenig i).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber i et stort norsk internasjonalt selskap og synes det er ren hierarkistruktur der. Det minner meg egentlig om kommunisme- og/eller diktatortendenser. Det er min opplevelse.

På mange måter var det friere og mer plass til utvikling av den enkelte i kommunal sektor, administrasjonsnivå, er min erfaring.

Bevares, lønnen er bedre i privat, men jeg stiller spørsmål ved om det er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...