Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et godt boktips til meg.

- hadde tenkt meg på biblioteket en av dagene. Men så er det det at hver gang jeg kommer inn der så blir jeg helt forvirret av alle bøkene :hoho:

Ser liksom ikke skogen for bare trær.

Liker stort sett alt av bøker - men er ikke på utkikk etter fakta- eller historiebøker....

Har du noe å anbefale ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Henning Mankell skriver god krim, det gjør også Minette Walters og Elizabeth George.

Personlig er jeg fasinert av Harry Potter akkurat nå...

Gjest Coolaid
Skrevet

Ok, du trenger ikke bli forvirret av alle bøkene lenger. Har for en stund siden lest Endre Lund Eriksens "Pitbull Terje går amok" Dette er en humorristisk barnebok med et alvorlig tema. En utrolig morsom, trist og ikke minst en varm bok. At dette er en barnebok har ingen ting å si. Boken er også utgitt på lydbok og skal lages film av også. Dette er en bok som er lett å lese og setter spor i deg etterpå. Finn ut mer hvis du søker på Pitbull Terje. God bok!

Skrevet

Som Hilde K sier: Henning Mankell, det er sommerfor :wink:

Skrevet

Hmm... dette spm. har noen spurt før her inne. Og jeg har svart. Men husker ikke noe av hva jeg svarte da...

Jeg vil anbefale 'De elendige' av Viktor Hugo. En internasjonal klassiker, som er ganske lettlest (iallefall hvis du velger den nye forkortede utgaven med moderne språk!), gir et spennende innblikk i en ellers 'glemt' historie, og er et godt eksempel på god fortellerkunst.

Og så - kjempegod sommerlesning - Markus-bøkene til Klaus Hagerup! Er riktignok ungdomsbøker, men passer ypperlig for voksne! Mye varm humor! Og veeeldig lettlest - passer ypperlig til stranden e.l.

- Det hadde forresten vært mye lettere å gi tips om gode bøker om man visste hva du liker! (Hvis du f.eks. ikke liker hverken historiske romaner eller humoristisk litt. var jo dette til liten hjelp...) :D

Skrevet

Er altlesende jeg :)

Mankell har jeg foreløpig ikke lest, men Potter-bøkene er lest. Og faktisk også "De elendige" (Les Miserables).

Men, jeg har jo fått noen tips nå.... så jeg begynner vel med Mankell...

Gjest Janna
Skrevet

Alkymisten- Paolo Coelho

Kunsten å få gjort alt- Dawna Walter

Skrevet

Jeg fortsetter mitt lille korstog for John Irwing!!!

Han skriver fantastisk fengende bøker, som er tragiske og humoristiske på en gang, og med en utrolig historie i bunn...

Begynn med Garps bok, fortsett med Hotell New Hampshire og avslutt med En bønn for Owen Meany...

Og om du liker det du leser, så finnes det fler..... :D

Skrevet

Jeg er into Stephen King-greier men gidder ikke lese hans bøker.Istedet har jeg lest nesten alle av Dean Koontz.Han er litt lik King men ikke helt.

Anbefaler!! :Nikke:

Gjest indiangranny
Skrevet

Karsten Alnes sine historiebøker om Norge :) De skal jeg låne på biblo til uka. :D

Skrevet
Karsten Alnes sine historiebøker om Norge :) De skal jeg låne på biblo til uka. :D

Hils Karstn fra meg da :hoho:

Likte du Frid?

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan jeg få anbefale Wilbur Smith? Dersom du liker historiske greier, og litt trilleraktig, bør du lese "Hapi, elvegudinnen", "Birds of prey" (husker ikke norsk tittel) og "Monsoon". Veldig veldig bra!

(Se! Jeg anbefaler noe annet enn fantasy og/eller sci-fi! Det skjer sjelden - men OM du føler for noe innen en av de kategoriene, spør meg da!)

Skrevet

Vil anbefale Tore Renberg`s bok "Mannen som elsket Yngve". Utrolig varm og vakker bok! :D

Dina

Skrevet
Jeg fortsetter mitt lille korstog for John Irwing!!!

Lurer på om ikke jeg har lest en bok av ham som het "Enke for et år" ?

Bra bok - selv om det event. ikke er Irwing som har skrevet den.

Alle tips er notert - og skal sjekkes ut iløpet av høsten.

Akkurat nå har jeg blitt hektet på håndarbeid :ler:

Skrevet

Veien til Karlsvogna av Jon Magnus. Den gir deg et nytt perspektiv på livet,garantert :wink:

Skrevet

"enke for et år er" er Irwing, likte du den liker du andre av han også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...