Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Har man krav på at utleier skal betale kabeltv? Jeg fikk høre av en at i følge husleieloven skal kabel-tv være inkludert i husleien! Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Hva vil "innlagt i huset" si da? I dette tilfelle sier utleier: I denne kontakten kan du plugge inn for kabeltv, men dere må bestille selv". Det er en bygning med 6 leiligheter over 3 etasjer.

Innlagt i huset vil si at det er klargjort - dvs. at ledninger er lagt.

Har husvert sagt til dere at det er kabel-tv i huset og at dette er inkludert i husleien? Eller har han sagt at dere kan knytte dere til selv hvis dere ønsker det?

Poenget er at dersom dere ikke kan la være å knytte dere til så skal det være inkludert i husleien, mens hvis det er frivillig å knytte seg til så er det opp til dere å betale det? Merker jeg blir usikker her, men mener at inkludert eller ikke inkludert i leien gjelder for hva husvert har anledning til å presentere ekstra regning for.

Skrevet
Innlagt i huset vil si at det er klargjort - dvs. at ledninger er lagt.

Har husvert sagt til dere at det er kabel-tv i huset og at dette er inkludert i husleien? Eller har han sagt at dere kan knytte dere til selv hvis dere ønsker det?

Poenget er at dersom dere ikke kan la være å knytte dere til så skal det være inkludert i husleien, mens hvis det er frivillig å knytte seg til så er det opp til dere å betale det? Merker jeg blir usikker her, men mener at inkludert eller ikke inkludert i leien gjelder for hva husvert har anledning til å presentere ekstra regning for.

Han sa vi kunne knytte oss opp mot det om vi ville. Det er altså ikke inkl i husleien. Men jeg fikk et tips om at det skal være inkl i husleien, at vi ikke skal betale ekstra for det. Men kanskje det gjelder dersom det ER et abonnement i huset som må betales? Hmm. Vanskelig å si der gitt..

Skrevet

La oss si at du hadde bodd i et borettslag/sameie hvor kabeltv var inkludert i husleien, da kunne ikke utleier krevd ekstra betalt for det, men når det er opp til deg selv å knytte deg til et abbonement må du selv betale dette.

Gjest Gjest
Skrevet
La oss si at du hadde bodd i et borettslag/sameie hvor kabeltv var inkludert i husleien, da kunne ikke utleier krevd ekstra betalt for det, men når det er opp til deg selv å knytte deg til et abbonement må du selv betale dette.

Om det er slik at om en huseier har lagt inn kabel til leilighetsbygget og leier ut til 15 personer, så betaler han ikke for hver enkelt leilighet, han betaler bare EN sum til kabelselskapet. Tror jeg. Og da blir det feil om han skal kreve folk for 15X2000 som gjerne er årsprisen, mens han selv bare betaler for EN, altså 2000.

Skrevet

Slik jeg forstod huseier ut fra set du sier, så kan du opprette kabeltv selv. Dvs. at du starter nytt abonnement og du vil selv få regning fra kabelselskapet. Slik er det her jeg bor. Det er lagt opp kabel, men opp til meg om jeg vil abonnere. Om jeg velger å benytte kabel eller ikke, har ikke husverten min noe med.

Skrevet

Det er korrekt. Du kan ikke kreve å få det, men om det er "tvungen tilknytning" gjennom f.eks. borettslag, kan ikke huseier kreve ekstra betalt for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...