Gå til innhold

Sang/salme under vielsen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ballerina_*
Skrevet

Overskriften sier det meste.. Vi skal ha en del gjester i bryllupet som ikke kan norsk, og ønsker en allsang som flest mulig kan...

Forloveden min mener vi ikke kan ha Amazing Grace da han forbinder den med en begravelse... så... noen som vet om andre i "samme sjanger"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Overskriften sier det meste.. Vi skal ha en del gjester i bryllupet som ikke kan norsk, og ønsker en allsang som flest mulig kan...

Forloveden min mener vi ikke kan ha Amazing Grace da han forbinder den med en begravelse... så... noen som vet om andre i "samme sjanger"??

Jeg synes salmen "Be thou my vision" er nyyydelig :) Det er en irsk salme fra 800-tallet:

Vi skal ha den på norsk - "Deg å få skode".

Skrevet

Jeg henger meg paa her, trenger ogsaa tips. Har ogsaa tenkt paa "Be thou my vision".

:)

Gjest Gjest_brud06_*
Skrevet
Jeg synes salmen "Be thou my vision" er nyyydelig :) Det er en irsk salme fra 800-tallet: http://www.youtube.com/watch?v=IQxHvBtR7hs

Vi skal ha den på norsk - "Deg å få skode".

Denne er nydelig! Vi hadde den i vårt bryllup i juli 2006 der vi hadde en lignende problemstilling: Nær halvparten av gjestene var fra ikke-norskspråklige land. Denne sangen falt i smak hos både gamle og unge!

(Bare en liten kommentar. 8th Century er det samme som den åttende århundre på norsk, altså 700-tallet...)

Skrevet

Auld Lang Syne er jo nydelig, men minner kanskje litt om nyttårsfeiring? Hør for eksempel på den versjonen som spilles i Sex and the City-filmen, finnes på youtube. Kommer faktisk ikke på flere.... Men da vi giftet oss i Skottland i fjor bad vi sekkepipespilleren spille noe helt annet enn Amazing Grace, og da valgte han å spille denne.

Skrevet
(Bare en liten kommentar. 8th Century er det samme som den åttende århundre på norsk, altså 700-tallet...)

:flau: Ooops... Det har du selvfølgelig rett i! Og jeg _vet_ jo egentlig det, men det hender det går litt for fort i svingene... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg foreslår "Morning has broken" som Cat Stevens synger.

Skrevet

Blir nok en del på Engelsk hos oss også

Jeg vil også ha Be Thou My Vision.

Andre sanger jeg vurderer er:

Praise My Soul The King of Heaven

The Lord's My Shepherd

Blessed be your name

Man kan høre på en del av sangene her: http://www.yourchurchwedding.org/hymns-media-player.aspx

(Blessed be your name)
Skrevet (endret)

'All Things Bright and Beautiful'. Er vel ikke en salme de fleste nordmenn kan, men melodien er enkel for de fleste stemmeleier, teksten er lett og det er en veldig fin og passende salme til et bryllup.

Endret av Coriander
Skrevet
Auld Lang Syne er jo nydelig, men minner kanskje litt om nyttårsfeiring? Hør for eksempel på den versjonen som spilles i Sex and the City-filmen, finnes på youtube. Kommer faktisk ikke på flere.... Men da vi giftet oss i Skottland i fjor bad vi sekkepipespilleren spille noe helt annet enn Amazing Grace, og da valgte han å spille denne.

Auld Lang Syne er nydelig :rødme:

Skrevet
Jeg foreslår "Morning has broken" som Cat Stevens synger.

det var en god ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...