Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #1 Del Skrevet 15. mai 2009 Hva mener dere om lucid drømmer? Tror dere på det. Er det virkelig mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linmi Skrevet 30. mai 2009 #2 Del Skrevet 30. mai 2009 Hva mener dere om lucid drømmer? Tror dere på det. Er det virkelig mulig? Tror det er veldig mulig! Har akuratt begynt selv, men har hørt og lest om folk som har fått det til. Syns det høres spennede ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haris Pilton Skrevet 30. mai 2009 #3 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg begynte med det når jeg var relativt liten, 10årsalderen kanskje. Jeg var så liten at jeg visste ikke at det var "unormalt" engang. Jeg var bare frustrert over at ingen av personene i drømmene mine visste at jeg drømte så en dag bestemte jeg meg for at neste natt skulle jeg fortelle alle i drømmen at det bare var en drøm, at de egentlig ikke fantes. Og så bare utviklet det seg derfra og nå kan jeg kontrollere drømmene så mye jeg bare gidder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #4 Del Skrevet 30. mai 2009 Søk på dharma overground og lett rundt på forumet der. Da finner du masse om folks erfaringer med lucid dreaming. Det er ikke så vanskelig å få til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 1. juni 2009 #5 Del Skrevet 1. juni 2009 Det er vel bevist at det går an? I så fall er det litt vanskeleg å ikkje tru på det. Har greidd å kontrollere nokre draumar så vidt før eg vakna. I natt begynte eg å endre innhaldet i draumen min, så vakna eg. Eg trudde i alle fall eg vakna, eigentleg glei eg berre inn i ein ny draum. For nokre kan det vere vanskeleg å få til, trur det er ganske individuelt. For meg er det tydelegvis ikkje så enkelt. I den perioden eg seriøst prøvde å framprovosere LD, så budde eg ein stad der det var litt bråkete om natta. Trur det øydela konsentrasjonen min då eg søv ganske lett. Her, derimot, er det ganske stille. Kanskje eg burde prøve igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 7. august 2011 #6 Del Skrevet 7. august 2011 dytter* Nettopp begynte lese om det. Veldig interessant og spennende! Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 20. august 2011 #7 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) jeg har en underutviklet form for lucid drømming. Det vil si: - noen ganger vet jeg at jeg drømmer, andre ikke - Jeg kan ikke styre drømmen helt fritt - ting må være logisk, passe inn i drømmen ect. Kan ikke bare ønske meg et annet sted, men klarer å forandre utfallet. Et eksempel på vanlig drøm: Jeg blir jaktet etter. Jeg løper, noen kommer etter meg. Hvis den bak meg starter å nærme seg innpå, finner jeg plutselig en snarvei, løper fortere ect., og plutselig kommer jeg meg unna likevel. Merker veldig godt at "dette er ikke slik denne drømmen egentlig skulle gå". Blir aldri redd i slike drømmer, fordi jeg vet ubevisst/bevisst at det aldri kan skje noe vondt med meg, og at det er jeg som har kontrollen. Hvis det skulle gå så langt at jeg faktisk blir tatt, har jeg flere ganger merket at jeg har tenkt "neinei, dette kan jo ikke skje" og så spoler jeg tilbake til "point of no return", og redder meg på samme måte som ovenfor, enten det er å løpe annen vei ect. Jeg er ikke fult lucid og kan ikke kontrollere alt selv, men ubevisst vet jeg alltid at jeg er i førersetet, og alle drømmene mine er ganske morsomme. Det er som å se en spennende film, hvor ingenting farlig kan skje. Merker når det er jeg som kontrollerer, og når det er selve drømmen. Ganske gøy egentlig ^^ Det er mulig å lære seg opp til dette forresten, for alle interesserte. Alle bør være ops på at søvnparalyse kan oppstå da, noe som er utrolig skremmende hvis man ikke er forberedt på det på forhånd. Endret 20. august 2011 av melly666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 5. januar 2012 #8 Del Skrevet 5. januar 2012 Klart det går an! Hver gang jeg har en lucid drøm prøver jeg å fly. Jeg løper mot nærmeste stup, klatrer opp på hustak o.l. i drømmen for så å kaste meg utfor og fly som Supermann. Det er verdens deiligste følelse, og når jeg våkner er jeg full av energi I starten var det ganske vanskelig å gi slipp på de fysiske lovene, men i natt hadde jeg en lucid drøm (som jeg oppdaget var en drøm fordi det regnet inne). Og da løp jeg bare ut på gata og fløy rett opp i lufta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå