Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 jenta mi på 21 mnd har plutselig begynt å få voldsomme raseriutbrudd. det er ingen grunn til at hun blir sint.. kan være noe sånt som at jeg tar på henne buksa etter et bleieskift, eller at hun får vann istedenfor juice eller melk. situasjoner som aldri har vært et problem har plutselig blitt rene marerittet.. hun hyler og skriker helt enormt. aldri hørt henne slik før. hvis jeg prøver å ta på henne eller holde henne vrir hun seg unna og hyler enda mer. hun kaster ting og slår og kan holde på lenge.. hun har nettopp gått igjennom en uke med spysyke, diare og feber så jeg håper egentlig at det er det som er skylda.. at hun er sliten.. noen som har tips til hvordan jeg skal takle dette? jeg vet ikke om jeg takler det så bra. blir sint og irritert når hun hyler, skriker, kaster og slår.. gir iallfall ikke etter. det at hun ikke blir forstått/forstår er det heller ikke. hun snakker mye og gjør seg veldig godt forstått. kan vel 150 - 200 ord.. hun skjønner også det vi sier..
Pjukset Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Det kan absolutt være at hun sliter med etterheng av sykdom enda, har legen sjekket henne for å se at alt er ok? Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men jo mer du stresser og føler uro/frustrasjon, jo værre blir det. Reagerer hun på samme måte hvis andre håndterer henne? Hvis du er sliten og stressa så kan det være nok til negativ reaksjon hos barnet, det er utrolig hva de plukker opp! Hvis du er helt sikker på at alt er 100% ok fysisk, finn en måte å koble av på. Finn en god sittestilling, gå en tur, kjør en tur, hva enn som får deg til å slappe av. Da smitter det trolig over
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Høres veldig kjent ut! Hvis det er det samme som vi har hatt her i huset, dreier det seg om frustrasjon. Hun vil være stor, hun vil være liten, hun vil kle på seg selv, hun vil stelles som en baby ... Dessverre finnes det ingen "quick fix", det eneste som hjelper er TT - tid & tålmodighet. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Lol, jeg den første setninga i TS sitt innlegg feil, og trodde det sto "jenta mi på 21 år har plutselig begynt å få voldsomme raseriutbrudd." Det første som slo meg var at hun sikkert var blitt gravid, men da jeg leste det om bleieskift så skjønte jeg at det var 21 måneder og ikke 21 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå