Gjest Mann33 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Tenkte jeg ville lufte en sak her. For et drøyt år tilbake ble jeg singel etter et syv års samboerskap. Ett halvt år senere registrerte jeg med profil på match.no. På match må man legge inn data med utdannelse, inntekt (valgfritt), yrke osv. Selv er jeg advokat av yrke og siden jeg la inn yrke under "juridisk" opplevde jeg i ettertiden ofte spørsmål som "er du advokat?" I tillegg opplevde jeg endel kvinner som automatisk trodde jeg er mer oppegående, smart, måbevisst, reflektert osv enn andre bare pga av et yrke. Jeg fikk også spørsmål av typen, hvordan bor du? eier stor leilighet? til og med spørsmål om bil. Det endte med at jeg endret profilen min til ubesvart på yrke og inntekt. Når jeg fikk spørsmål om yrke opplyste jeg bare at jeg hadde en "vanlig kontorjobb". Etter dette merket jeg at responsen gikk ned. Er virkelig kvinner generellt så overfladiske, eller har jeg bare tiltrukket meg en liten gruppe golddiggers?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Tenkte jeg ville lufte en sak her. For et drøyt år tilbake ble jeg singel etter et syv års samboerskap. Ett halvt år senere registrerte jeg med profil på match.no. På match må man legge inn data med utdannelse, inntekt (valgfritt), yrke osv. Selv er jeg advokat av yrke og siden jeg la inn yrke under "juridisk" opplevde jeg i ettertiden ofte spørsmål som "er du advokat?" I tillegg opplevde jeg endel kvinner som automatisk trodde jeg er mer oppegående, smart, måbevisst, reflektert osv enn andre bare pga av et yrke. Jeg fikk også spørsmål av typen, hvordan bor du? eier stor leilighet? til og med spørsmål om bil. Det endte med at jeg endret profilen min til ubesvart på yrke og inntekt. Når jeg fikk spørsmål om yrke opplyste jeg bare at jeg hadde en "vanlig kontorjobb". Etter dette merket jeg at responsen gikk ned. Er virkelig kvinner generellt så overfladiske, eller har jeg bare tiltrukket meg en liten gruppe golddiggers? Eh.. JA. Neida. Men, betraktninger om status har mye å si i damers partnervalg. Dog kan det variere hva slags status de søker, økonomisk, kulturell (doktorgrad anyone) eller sosial. Du vil finne damer som driter i pengene dine, men aldri damer som driter i din "sosiale verdi".
Gjest Tanita Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Kvinner setter høy iq og eq høyt, og det at du er utdannet advokat viser at du har litt mellom ørene. Ergo mer attraktiv.
Gjest Mann33 Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Nå hører det også med til historien at etter jeg forandret profilen min traff jeg en flott jente som var interessert i meg som person og ikke i status eller penger. Jeg mistet ikke troen, men ble skuffet over mye overfladiskhet og irrelevante ting kvinner spurte om.
Spiralis Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Tenkte jeg ville lufte en sak her. For et drøyt år tilbake ble jeg singel etter et syv års samboerskap. Ett halvt år senere registrerte jeg med profil på match.no. På match må man legge inn data med utdannelse, inntekt (valgfritt), yrke osv. Selv er jeg advokat av yrke og siden jeg la inn yrke under "juridisk" opplevde jeg i ettertiden ofte spørsmål som "er du advokat?" I tillegg opplevde jeg endel kvinner som automatisk trodde jeg er mer oppegående, smart, måbevisst, reflektert osv enn andre bare pga av et yrke. Jeg fikk også spørsmål av typen, hvordan bor du? eier stor leilighet? til og med spørsmål om bil. Det endte med at jeg endret profilen min til ubesvart på yrke og inntekt. Når jeg fikk spørsmål om yrke opplyste jeg bare at jeg hadde en "vanlig kontorjobb". Etter dette merket jeg at responsen gikk ned. Er virkelig kvinner generellt så overfladiske, eller har jeg bare tiltrukket meg en liten gruppe golddiggers? Høres ut som profilen du la inn tiltrekker de damene du bør skygge unna dersom du tenker på langvarig forhold. Det er litt skralt å lyve, for det gir et dårlig inntrykk på godjentene. Dersom du lyver så vil det komme for en dag når du f.eks begynner å date ei godjente. Det du kan gjøre er å la vær å nevne ting du merker tiltrekke seg feil sort kvinner, eller tone de ned. Da lyver du ikke, du har bare ikke nevnt det. Nå er det lenge siden jeg var inne på slike sider, men det pleier vel å være mulig å legge inn "ikke viktig" o.l på ting som inntekt og yrke, gjør det ikke. Det virker som du er fornuftig nok til å skygge unna damer som blir våt i trusa av en feit lommebok og det gjør du rett i uansett hva tykkelsen på lommeboka di er.
absinthia Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Man skal ikke se bort fra at det finnes enkelte damer som synes det følger status med å være kjæreste med en advokat. Noen er jo mer opptatt av slike overfladiske ting enn andre. Kjenner en mann som ikke sier hva han jobber som, og heller ikke forteller etternavnet sitt fordi det er fryktelig mange damer som er over middels interessert i penger (og i følge ham, litt skrudde i hodet ) som tar kontakt med ham.
Gjest Mann33 Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Hvis man snur på flisa. Jeg tviler på kvinner flest hadde blitt smigret dersom en mann hadde spurt en kvinne på nett om tilsvarende "viktige spørsmål" som: Hvilken BH-størrelse bruker du? Er puppene dine faste? Har du appelsinhud? Hva er midjemålet ditt?
juliane Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Når man sjekker på internett lider man jo under fraværet av faktorer som kjemi, tiltrekning og det lille ekstra. Derfor er det i første omgang kun ytre faktorer man blir kjent med: utseende, yrke, interesser. Og når man kun ser på ytre faktorer er det jo klart at en rik mann med god utdannelse er å foretrekke fremfor en som sluttet på skolen etter vgs og tjener sånn passe. Sett bort fra personligheten er min drømmemann høyt utdannet, intelligent, rik, høy, mørk, kjekk og alle andre klisjeer du kan tenke deg i samme leia. Derfor er det klart at jeg ikke leter på nettet etter små blonde håndverkere. Men hvis jeg derimot treffer den samme blonde håndverkeren et annet sted blir jeg jo kjent med han, og da er det kjemien som betyr alt.
juliane Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Hvis man snur på flisa. Jeg tviler på kvinner flest hadde blitt smigret dersom en mann hadde spurt en kvinne på nett om tilsvarende "viktige spørsmål" som: Hvilken BH-størrelse bruker du? Er puppene dine faste? Har du appelsinhud? Hva er midjemålet ditt? Mener du virkelig puppespørsmål kan likestilles med spørsmål om bolig og bil? Da hadde de vel heller spurt om du hadde six-pack.
Gjest gjest-jente Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Det er ikke baaare overfladiske golddiggers der ute! Ville selv aldri valgt en mann ut i fra status. Så klart det gjør hverdagen litt enklere hvis man har god råd, skal ikke nekte for det, og han må ha orden på sin øknomi, altså ikke noe potensiell kandidat til luksusfellen! Men hva slags jobb og hvor mye en mann tjener er revnende likegyldig og langt fra den viktigste kvaliteten jeg ser etter i en mann !!! Å ha en "høy-status-jobb" og en haug med penger er ikke ensbetydende å være en snill, hensynsfull, oppegående og sosial mann! Jeg vil mye heller ha en mann som har tid til å være sammen med meg enn en som jobber døgnet rundt for å tjene sin million(er) i året! Vet at det ikke er alle som tenker slik, og muligens jeg ikke er et hakk bedre hvis jeg sier at jeg aller helst vil ha en håndtverker av noe slag som kan fikse på ting i hjemmet mitt.... he he Men det finnes altså flere jenter som meg der ut en som ser etter helt andre egenskaper og kvaliteter, rett og slett en snill mann som passer perfekt (for meg)
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 15. mai 2009 #11 Skrevet 15. mai 2009 Mener du virkelig puppespørsmål kan likestilles med spørsmål om bolig og bil? Da hadde de vel heller spurt om du hadde six-pack. Klart. Begge deler er like overfladiske. Dersom du synes at det er greit at en mann spør og graver om hvordan kroppen din ser ut før han i det hele tatt vet hvordan du er som person synes jeg det er greit med holdningen din med tanke på spørsmål om penger og status.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #12 Skrevet 15. mai 2009 Klart. Begge deler er like overfladiske. Dersom du synes at det er greit at en mann spør og graver om hvordan kroppen din ser ut før han i det hele tatt vet hvordan du er som person synes jeg det er greit med holdningen din med tanke på spørsmål om penger og status. Det er verre med menn som spør og graver om kroppen din etter å ha blitt kjent med deg. Når man selv er høyere utdannet og han er fjott (både i kropp og sjel)
Lissi Skrevet 15. mai 2009 #13 Skrevet 15. mai 2009 Min eks kjørte søppelbil da jeg møtte han. Jeg hadde ingen problemer med dette om han ikke hadde det selv, men han var overfladisk og flau over jobben. Han ville se for seg selv om han kunne ta en sånn jobb, men å la være å føle seg mindreverdig klarte han ikke, dermed dobbeltmoral. Han opplevde også at kvinner ble uinteressert da han sa han kjørte søppelbil. Fyren har et par mill i egenkapital nå, det ser man ikke ut fra hverken inntekt eller yrke. Man bør ikke dømme ut fra det. Sjekker man min inntekt fra 2007 så har jeg 88 000,- Det betyr IKKE at jeg har dårlig økonomi! For å svare på spørsmålet om advokater, så styrer jeg unna, mest sannsynlig fordi de tjener fett, lever det søte liv, jobber seg i hjel, og mest sannsynlig er tørr Fordomsfull? Et liv i luksus kler ikke meg, jeg liker å ha det bra, men passer ikke inn i en overdrevet stil.
Spiralis Skrevet 15. mai 2009 #15 Skrevet 15. mai 2009 Ja, kvinner er overfaldiske. Hva er formålet ditt med uttalelsende dine BM?
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2009 #16 Skrevet 15. mai 2009 Hva er formålet ditt med uttalelsende dine BM? TS spør "Er virkelig kvinner generellt så overfladiske, eller har jeg bare tiltrukket meg en liten gruppe golddiggers?", og jeg svarer. Er ikke det klart nok?
aline Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 For noen er det overfladiske viktigst, for andre ikke. Dette gjelder både gutter og jenter, og det er vel bare å fortsette å lete til man finner den som passer. At vi, både kvinner og menn, må innom noen bomturer før vi finner en som passer, er noe noe som gjelder for de fleste. jeg har f.eks møtt på maaaaange menn som er mer opptatt av sex en av seriøse forhold, vil det dermed si at det ikke finnes menn som er ute etter seriøse forhold? Bare fordi det finnes en del som åpent ikke er interessert id et? og, så flott at du traff en som er interessert i å bli kjent med deg for hvem du er, og ikke for hva du tjener og din tittel! Det finnes endel av den typen kvinner også.
Spiralis Skrevet 15. mai 2009 #18 Skrevet 15. mai 2009 TS spør "Er virkelig kvinner generellt så overfladiske, eller har jeg bare tiltrukket meg en liten gruppe golddiggers?", og jeg svarer. Er ikke det klart nok? Du missforstår meg BM. Det er ikke denne enkeltkommentaren jeg spørr om. Det er innleggene dine generellt. Hva vil du med uttalelsene dine? Du har negative utfall om damer og du gjør det på et forum hvor det primært er damer, framfor til speilet på badet, så det må jo være noe du ønsker å oppnå. Vil du at de skal endre sitt syn på menn og se på andre enn de ser på i dag? Vil du at de skal hate deg? Vil du at en av de skal tenke at "han BM har opplevd mye fælt så han har jeg lyst å forbarme meg over"? .. Altså.. Hva ønsker du å oppnå med de innleggene du skriver?
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2009 #19 Skrevet 15. mai 2009 Du missforstår meg BM. Det er ikke denne enkeltkommentaren jeg spørr om. Det er innleggene dine generellt. Hva vil du med uttalelsene dine? Du har negative utfall om damer og du gjør det på et forum hvor det primært er damer, framfor til speilet på badet, så det må jo være noe du ønsker å oppnå. Vil du at de skal endre sitt syn på menn og se på andre enn de ser på i dag? Vil du at de skal hate deg? Vil du at en av de skal tenke at "han BM har opplevd mye fælt så han har jeg lyst å forbarme meg over"? .. Altså.. Hva ønsker du å oppnå med de innleggene du skriver? Å få frem at kvinner ikke er søte små sarte skapninger som en må ta på med silkehansker. Kvinner i dagens Norge sitter med alle kort på hån i mann/kvinne relasjoner. Det er på tide å sette ned foten og legge frem hvordan kvinner faktisk oppfører seg. Kall det gjerne et anti-feministisk korstog. Et korstog der jeg er fornøyd den dagen en ikke lenger snakker om likestilling, men om rettferdighet.
Spiralis Skrevet 15. mai 2009 #20 Skrevet 15. mai 2009 Å få frem at kvinner ikke er søte små sarte skapninger som en må ta på med silkehansker. Kvinner i dagens Norge sitter med alle kort på hån i mann/kvinne relasjoner. Det er på tide å sette ned foten og legge frem hvordan kvinner faktisk oppfører seg.Kall det gjerne et anti-feministisk korstog. Et korstog der jeg er fornøyd den dagen en ikke lenger snakker om likestilling, men om rettferdighet. Forstår ikke at du har noe behov for hverken silkehanske eller slaghanske jeg BM. Slik jeg forstår deg så har du ikke en kjæreste så da burde du vel heller gå ut i verden å treffe ei ... og legg gjerne alle typer hansker igjen hjemme. Kortene spiller du selv. Hva du får ut av de er avhengig av hva du gjør IRL ikke hva du skriver her inne. Tror du at kortene bedrer seg av det du skriver? Sitt gjerne hjemme forran datamaskinen å sett ned fortn så mange ganger du vil. Tror du at verden IRL er endret neste gang du går ut døren? Kan du ikke heller legge "korstoget" ditt på hylla. Tenk deg til at en kvinne sa til deg og om oss menn det du sier om kvinner... Ville du syntes det var rart om hun var singel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå