Gå til innhold

Ville du savnet mobilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis alle mobiler forsvant fra jordas overflate ville du ha savnet dem? :roll:

Syntes mobilen er den største stressfaktoren som finnes.

Både jeg og mannen min er avhengig av mobil i jobb sammenheng. :evil:

Jeg hater dem!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke.

Vi klarte oss jo fint uten dem før..!

Skrevet

Helt klart.

Har fin kontakt med unger som er ute og leker.

( Pell deg hjem og i seng, mor og far skal se på film... :kul: )

Skrevet

Da hadde jeg gått i frø....mobilen er blitt halve livet mitt! :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde mobil for et par år siden, men ble etterhvert glemt inni skapet. Låner min mann sin når jeg skal noe spes.

Savner absolutt ikke å ha egen mobil!!!

Skrevet

Nei. Og tror ikke mobilen hadde vært trist den heller, jeg er jo så flink til å ødelegge dem ...

Gjest Zalomine
Skrevet

Uten mobil måtte jeg begynt med klokke igjen... Ikke like sikker på om jeg tåler den nå som jeg har droppet allergitablettene...

Og, jeg liker å kunne ringe folk uten å være hjemme. For meg er den ingen stress-faktor, jeg er ikke avhengig av den i jobb-sammenheng (for øyeblikekt, men forsøker å bytte jobb, da vet ejg ikke) men kan sende meldinger til sambo, om når han vil ha middag (han jobber så lenge som det passer ham, og for meg er der forskjell på å servere middag klokka 3 og klokka 5...) Jeg liker også å vite at jeg kan ringe ham om det er noe, og at mamma kan kontakte meg når jeg er på jobb (jeg har ikke telefon på jobb, har ikke en "pult-jobb") siden det nå er slik at mormor tidvis havner på sykehuset (Ja, ikke at hun gjør det "ofte", men flere ganger i året, og det er kritisk og usikkert om hun overlever hver gang....)

Men, jeg hadde fint overlevd uten den. Jeg bare liker å ha den. For den stresser ikke meg, jeg er ikke mer tilgjengelig enn jeg vil, og det er bare folk jeg VIL være tilgjengelig for som ringer dit. Om jeg vil, så kan jeg slå den av, ikke sant?

Skrevet

Har ikke gjort meg avhengig av mobil, nei. Har sørget for at bare få utvalgte i jobbsammenheng har dette nummeret, så jeg slipper å bli oppringt i tide og utide. Veldig bevisst handling.

Ting ville vel blitt mer tungvint, men ikke verre enn at jeg skulle greid meg uten.

Var en av de treige på å anskaffe mobil, også. I likhet med oppvaskmaskin, så var jo dette en av de tingene som jeg IKKE skulle bli den stolte eier av :roll:

Skrevet

Hadde nok savnet mobilen ja. Bruker den ikke så mye i jobbsammenheng, men ellers. Neste utenkelig at jeg klarte meg aldeles utmerket før :ler:

Skrevet

Mobilen hadde jeg ikke savnet. Jeg er definitivt ikke en aktiv mobilbruker - bruker den som sikkerhet når jeg er på turer alene - ellers ligger den avslått.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jo, jeg ville savnet den. Jeg er ofte vanskelig å få tak i på jobb og da er det fint å kunne sende meldinger.

Bruker den forøvrig til å flørte med mannen også da !

Skrevet

Jeg ville absolutt savnet den, er en mobiloman av de verste. Jeg bruker den masse og må ha den med meg :)

Skrevet

Jeg hadde nok merket det godt, ja, men hadde jeg måttet, skulle jeg ha klart meg uten! For meg er mobiltelefonen ikke en stressfaktor, fordi jeg overhodet ikke bruker den i jobben min. Så er den jo litt liten og kul, da! :ler:

Fint å holde kontakten med ungene når de er ute, særlig 15 åringen vår...

Og så sender / får jeg masse koselige hilsener fra gode venner, og gjerne også fra mer perifere venner, bekjente og kolleger; folk som kanskje hadde hatt en litt høyere terskel på å ringe bare for å prate, og derfor antagelig heller ikke hadde ringt, men som med et lite "pip-pip" likevel får sagt at de tenker på meg! Det synes jeg er koselig!

Og så er det ikke til å komme fra at jeg føler meg trygg når jeg er ute og kjører og har med telefonen min! Kan få gitt en viktig beskjed, sendt en melding om noe som må huskes før jeg kommer hjem, eller bare sånn i tilfelle uhellet skulle være ute og jeg skulle trenge hjelp...

(Høres det ut som om jeg fabrikkerer unnskyldninger nå? :roll: )

Skrevet

JA-jeg ville savnet mobilen! Eller kanskje det hadde kommet noe mer smart og fancy om mobilen hadde forsvunnet fra jordens overflate? Er vel ganske avhengig av den, men den er som regel ingen stressfaktor. Den er på omtrent hele tiden, men ikke bestandig med lyd på. Også kan jeg vel velge hvilke anrop som skal varsles.

Skrevet

Hadde definitivt savnet den! På den andre siden, hvis alle mobiltelefoner var blitt fjernet fra jordens overflate, hadde det ikke vært mye vits i at jeg hadde en!

Skrevet

Dersom ALLE mobiler hadde blitt fjernet, så hadde jeg savnet muligheten, ikke min tlf. for som Salt sier, er jo liten vits å ha mobil dersom ingen andre har det!!

Men jeg er blitt rimelig "avhengig" av å ha den der, ikke at jeg bruker den overvettes mye, i jobb bruker jeg den aldri. Men det er deilig å kunne sende små smser til daten, og det er en grei måte å gi beskjed til forskjellige om hva som passer når.

Og det å kunne bli nådd selv om jeg ikke er hjemme er viktig for meg, dersom det skjer noe med noen jeg er glad i så vil jeg ha beskjed så fort som mulig, og jeg er så mye borte fra hjemmet mitt at jeg lett kunne gått glipp av viktige beskjeder om det ikke var for mobilen min.

Mobilen er absolutt ikke noe stress for min del, den er der, jeg skrur av lyden dersom det ikke passer å bli oppringt, også tar svarern beskjeder som jeg kan lese så fort det passer meg.

Så jeg ville savnet tilgjengeligheten mobilen gir meg.

Skrevet

Nei hadde ikke savnet mobilen, bruker den utrolig sjelden......

Skrevet

Ville savnet ?? Jeg hadde blitt desperat :ler:

Helt avhengig i forhold til jobben.

Skrevet

Hadde nok savnet den ja, men jeg klarer med godt uten mobil også, så det hadde gått greit :P

Skrevet

Ja, jeg ville nok ha savnet mobilen, for den er det viktigste arbeidsredskapet mitt sammen med PCen... Hvis alle mobiler forsvant, ville det vært like irriterende å ikke få tak i andre som at andre ikke fikk tak i meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...