Gjest Jon Are Skrevet 15. mai 2009 #1 Del Skrevet 15. mai 2009 Nå kommer sommeren igjen , og alle går rundt og er forelsket, bortsett fra meg. Slik føles det ialefall. Vel, i stedet for å deppe når jeg nok en gang møter sommeren som singel, har jeg skrevet en liste over ti ting jeg elsker ved å være singel. Kan du komme på fem? Ti ting jeg elsker ved å være singel: -Jeg bestemmer hva jeg skal ha til middag selv hver dag. -De stille morgentimene med avis, internett og kaffe. -Ingen krangling eller dårlig stemning. -Fjernkontrollen er min og bare min:-) -Jeg kan gå ut når jeg vil og treffe hvem jeg vil -De rolige kveldene med bare meg og hunden og en god film. -Ingen som krever noe av meg -Ingen sjalusifølelse eller drikking om helgene. -Ingen annen person å bekymre seg for. -friheten min Med hilsen fra Jon are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 15. mai 2009 #2 Del Skrevet 15. mai 2009 * sove lenge om morgenen uten at en person som har stått opp for mange timer siden får deg til å føle deg som en slask. * Flørte med hvem som helst når som helst uten å få dårlig samvittighet eller pes for det. * Komme hjem så sent som helst om natta uten at noen har noe å si på det. * Ingen som legger seg borti mine noe merkelige preferanser når det gjelder feriemål. Jeg reiser hvor jeg vil * Og ikke nok med at jeg velger middag selv hver dag, hvis maten blir mislykka så er det ingen som trenger å vite om det. Og dessuten kan jeg dropp hele middagen og bare ta en brødskive i stedet hvis jeg ikke gidder å ordne noe. * Ingen som blir snurt fordi jeg bruker mesteparten av tiden min på skolen og jobben. * Bare min egen familie jeg må gå i dåp/bryllup/konfirmasjon og andre "begivenheter" til. Det holder egentlig lenge. Ble visst 7 stykker det, håper det er ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-jente Skrevet 15. mai 2009 #3 Del Skrevet 15. mai 2009 Godt forslag å fokusere på det positive med å være singel i stedenfor å deppe! Dere dekker vel egentlig de fleste positive sidene med det å være singel For meg er det rett og slett friheten som det det aller beste! Kunne komme og gå som jeg vil, gjøre akkurat som jeg vil i mitt eget hjem uten å måtte ta hensyn, være ute på byen så lenge jeg vil og så ofte jeg vill, møte venner når som helst, ha sofaen helt for meg selv (koselig å være to i sofaen, men faktisk mer behagelig å være en.. he he) og kunne spise hva jeg vil når jeg vil, og ingen "rapporteringsplikt". Egentlig deilig å være singel når man klarer å fokusere på de positive tingene, noe jeg gjør altfor sjeldent! Plutselig en dag så har man ikke denne friheten lenger, så får huske å nyte det mens man kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattpatruljen Skrevet 15. mai 2009 #4 Del Skrevet 15. mai 2009 Det generelle er jo det at det bare en jeg som er sjef i eget liv, tar avgjørelser og prioriteringer som er viktige for meg Kommer spontant på disse første 5: 1. Masse tid til å være sammen med min familie og venner. 2. Full kontroll over økonomiske saker. 3. Ferie der jeg vil være. 4. Legge meg så sent jeg bare har lyst til. 5. Er fri til å flørte og være impulsiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #5 Del Skrevet 15. mai 2009 - Jeg kan ta med meg ny jente hver kveld. Trenger ikke holde meg til ei - Jeg kan drikke uansett hvilken dag det er. Ingen som syter - Om jeg dritings en kveld så slipper jeg å bli slaktet for ting jeg har sagt dagen etterpå. - Jeg kan legge meg når jeg vil, uten å høre "skal ikke du snart legge deg?". Så slipper jeg å våkne tidlig om morgenen. - Jeg spiser nøyaktig hva jeg vil ha til middag - Jeg kan finne på akkurat det jeg vil. Kan dra til kompiser når som helst, og trenger ikke ta hensyn til noen. - Jeg har fjernkontrollen for meg selv. - Jeg slipper å gå i så forferdelig mange konfirmasjoner, bursdager o.l. Er man to rekker man ofte ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 15. mai 2009 #6 Del Skrevet 15. mai 2009 Kan spise det jeg vil uten å få dårlige kommentarer på hvor usunt det er Kan se tv uten at tven er opptatt for tvspill døgnet rundt Slipper å rydde og vaske etter andre og å varte opp en som ikke gidder løfte på ræva si Slipper å veie hvert ord og slipper å få negativ respons på alt jeg sier Slipper å bli kalt stygge ting Slipper å bekymre meg for fremtida og økonomien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. mai 2009 #7 Del Skrevet 15. mai 2009 - Jeg kan rote så mye jeg vil i de periodene jeg er stresset og ikke orker å rydde. Sånn som nå rett før eksamen. - Jeg kan slå på tv-en med en gang vekkerklokka ringer om morgenen, uten at jeg vekker noen andre. Sliter nemlig veldig med å sovne igjen hvis det er mørkt og stille i rommet. - Jeg kan se dårlig jente-tv uten at noen himler med øynene. - Jeg kan vurdere alle invitasjoner o.l.om jeg har lyst, og slipper å ta en annen med i beregningene. . Jeg kan være mer spontan siden jeg slipper å sjekke om noen andre sitter klar med middagen o.l. - Jeg kan flørte og ha det mer moro på byen! - Og det aller største: Det er bare meg som er ansvarlig for om jeg har det bra eller ikke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 15. mai 2009 #8 Del Skrevet 15. mai 2009 Kom på en ting til: Jeg er utrolig morgengretten, så det er helt herlig å ikke ha noen der om morgenen jeg må oppføre meg sivilisert mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-jente Skrevet 15. mai 2009 #9 Del Skrevet 15. mai 2009 Og en ting til, Kanskje litt pinlig , men : å kunne rape og prompe i eget hjem uten å måtte "gjemme seg" for mannen ha ha ha I begynnelsen av dating så går man jo rundt med konstant forstoppelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kavring Skrevet 15. mai 2009 #10 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) I begynnelsen av dating så går man jo rundt med konstant forstoppelse Hehe, du har rett i det * Jeg kan velge om jeg vil ligge vannrett eller loddrett i senga. Deilig og ha hele senga for seg selv. * Slipper å irritere seg over urin på doskåla/ringen. * Slippe å irritere seg over at doen ikke er hvit lengre etter at han har bommeloma, og det er tydelig at han ikke ser hvor dobørsten står. Utenom de som er nevnt av dere ovenfor her, så kommer jeg ikke på flere i farta. Endret 15. mai 2009 av Kavring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #11 Del Skrevet 15. mai 2009 - Jeg kan ta med meg ny jente hver kveld. Trenger ikke holde meg til ei - Jeg kan drikke uansett hvilken dag det er. Ingen som syter Med andre ord: du er en alkoholiker og en rundbrenner. Dette har da ingen ting med det å være singel å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 15. mai 2009 #12 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Jeg slipper å ta hensyn til en annen når jeg planlegger hvordan jeg skal bruke min fritid. Jeg kan jobbe overtid og dra til kunder i inn og utland uten å ha dårlig samvittighet. Jeg kan rote så mye jeg vil uten å få kjeft for det. Jeg kan vaske badet samtidig som jeg dusjer Jeg kan ha sykkelen i stua. Jeg kan sløve en hel lørdag, selv om jeg burde ha vasket klær, laget mat, gått tur, børstet støv, vasket vinduer etc etc. Jeg har mulighet til å bli med på spontan morro Jeg slipper kjipe svigeforeldre. Jeg slipper mas om barn. Jeg kan ha kompiser innom som også sover over uten at hun må godkjenne det først... Jeg kan la doringen være oppe... Jeg drikke rett fra kartongen med juice og melk. Jeg kan lage varmretter til kveldsmat. Jeg kan spise knekkebrød i senga... Jeg kan lese bøker til laaangt på natt i senga. Jeg kan se på hva jeg vil på internett uten at noen blir såret. Jeg kan dra på fest og drikke meg kanon uten at jeg må stå til rette for en bedre halvdel etter å ha driti meg ut. Jeg kan ... skrive uendelig mange ting som jeg setter pris på fordi jeg er singel Jeg kan date Angelina Jolie når hun blir dumpa av Brad (gitt at han får barna) Endret 15. mai 2009 av Inx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #13 Del Skrevet 15. mai 2009 Vel, det er i grunn de samme grunnene som dere over-jeg har til å være singel, de negative sidene, for min del, blir: *Vaske klær selv... Nå gjør samboer det. *Å ta ut av oppvaskmaskinen - jeg setter i og på. *Vaske doen - mannfolkarbeid! *Ta i ekle ting. *Ikke ha en å kose på søndagkveld. *Våkne av mareritt og så finne ut at jeg er helt alene. *Må huske å låse døren(hadde blitt rundstjålet...) *Psykologutgifter, fordi jeg ikke har noen som tåler det, til å lesse frustrasjon, tanker og drømmer over på Ikke meningen å kuppe tråden da, men er jo viktig å finne en balanse her:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_petrine_* Skrevet 15. mai 2009 #14 Del Skrevet 15. mai 2009 Må visst melde meg inn i denne klubben jeg også, selv om det meste er allerede sagt, så har jeg kanskje en ny vri: # Når jeg får tilbake skattepenger etc, så bestemmer jeg selv hva jeg skal bruke dem til, og slipper hvertfall å betale hans restskatt med dem. #Slipper å forholde meg til hans teite venner og familie. #Kan droppe middagen hvis jeg kjøper meg et dyrt plagg e.l. #Spise salat eller suppe til middag uten å få hatske blikk og kommentarer om at "dette er ikke middag". #Se filmer seint på kveld/natt hvis det passer MEG. #Melde meg på et kurs eller en gøyal ferie uten "å spørre om lov". #Danse og tøyse på stuegolvet til en teit melodi uten å få sure kommentarer. #Sove så lenge jeg vil på en fridag og ikke føle at jeg må opp. #Huske gaver til hans familie. #Være redd for hva han vil si hvis han føler seg usikker i en sosial sammenheng. #Være redd for hva hans "overtid" betyr. (skal velge en bedre match neste gang) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2009 #15 Del Skrevet 15. mai 2009 Ingen sjekker lønnsslippen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 15. mai 2009 #16 Del Skrevet 15. mai 2009 Nå kommer sommeren igjen , og alle går rundt og er forelsket, bortsett fra meg. Slik føles det ialefall. Vel, i stedet for å deppe når jeg nok en gang møter sommeren som singel, har jeg skrevet en liste over ti ting jeg elsker ved å være singel. Kan du komme på fem? Ti ting jeg elsker ved å være singel: -Jeg bestemmer hva jeg skal ha til middag selv hver dag. Ja, det gjør jeg. -De stille morgentimene med avis, internett og kaffe. De er kjedelige. -Ingen krangling eller dårlig stemning. Ingen krangling, men dårlig stemning opplever jeg absolutt fra tid til annen. -Fjernkontrollen er min og bare min:-) Ja, men jeg ser jo nesten ikke på TV. -Jeg kan gå ut når jeg vil og treffe hvem jeg vil Det kommer jeg til å gjøre når jeg får meg type også, gjorde det og i tidligere forhold. -De rolige kveldene med bare meg og hunden og en god film. Finner ikke roen til å se en film alene. -Ingen som krever noe av meg Nei, dessverre, men jeg skulle ønsker jeg hadde noen som forventet noe av meg. -Ingen sjalusifølelse eller drikking om helgene. Jeg er både sjalu og drikker mye. -Ingen annen person å bekymre seg for. Nei, men skulle gjerne hatt noen fler som bekymret seg lit for meg. -friheten min Fri kommer jeg alltid til å være. Med hilsen fra Jon are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #17 Del Skrevet 15. mai 2009 Med andre ord: du er en alkoholiker og en rundbrenner. Dette har da ingen ting med det å være singel å gjøre. Det har noe med ikke å være i forhold. Det hadde neppe fungert bra i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. mai 2009 #18 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg kan jo ta noen fordeler da: -Jeg kan bestemme fullt og helt over interiøret. -Jeg kan flørte med hvem jeg vil og la flørten gå så langt jeg vil -Ingen som snorker -Slipper sexmas -Setter ekstra pris på komplimenter fordi de kommer fra nye personer hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 16. mai 2009 #19 Del Skrevet 16. mai 2009 Takk for flotte svar. Sett bort ifra noen tåpelige kommentarer om å drikke hver dag og ta med seg en ny dame hjem hver dag. Dette har ikke noe med singel livet å gjøre. Nyt sommeren som singel dere og tenkt på alle positive ting ved å ved denne tilværelsen når alt virker mørkt:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 16. mai 2009 #20 Del Skrevet 16. mai 2009 Takk for flotte svar. Sett bort ifra noen tåpelige kommentarer om å drikke hver dag og ta med seg en ny dame hjem hver dag. Dette har ikke noe med singel livet å gjøre. Hvorfor er det tåpelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå