Gjest Charming Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Kjøpt mobil i november 2008 (ca 6mnd siden). For noen uker siden streiket denne uten videre - jeg leverte den der jeg kjøpte den og de sendte den inn på reperasjon. Jeg får denne tilbake igjen etter ca 14 dager, og da har de IKKE reparert telefonen. Jeg sender den inn igjen - og i dag 12 dager etter ringer jeg kundeservice av ren nysgjerrighet på hvordan det står til. Og da sendte de den ikke fra sine kontorer før i GÅR. 11 dager har den ligget på samme sted jeg leverte den. Når de driver og somler på denne måten burde jeg jo få noen rettigheter? Jeg finner ikke noe på lovdata som rammer eksakt min situasjon. Hjelp?
ellen :) Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Kjøpt mobil i november 2008 (ca 6mnd siden). For noen uker siden streiket denne uten videre - jeg leverte den der jeg kjøpte den og de sendte den inn på reperasjon. Jeg får denne tilbake igjen etter ca 14 dager, og da har de IKKE reparert telefonen. Jeg sender den inn igjen - og i dag 12 dager etter ringer jeg kundeservice av ren nysgjerrighet på hvordan det står til. Og da sendte de den ikke fra sine kontorer før i GÅR. 11 dager har den ligget på samme sted jeg leverte den. Når de driver og somler på denne måten burde jeg jo få noen rettigheter? Jeg finner ikke noe på lovdata som rammer eksakt min situasjon. Hjelp? Hei du har krav på en låne telefon så lenge din er på service,alle butikker har det.
ellen :) Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Hei du har krav på en låne telefon så lenge din er på service,alle butikker har det. og hvis mobilen blir levert inn for den samme feilen til reperasjon 3 ganger, har du krav på ny
Inx Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 og hvis mobilen blir levert inn for den samme feilen til reperasjon 3 ganger, har du krav på ny Så fremt ikke feilen skyldes feilbruk, men det er vel utelukket nå...
Gjest Charming Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Det skyldes ikke feilbruk. Jeg fikk lånetelefon og den fungerte ikke som den skulle - men jeg har liksom gitt litt opp så orker ikke bruke enda mer negativ ladet energi for å klare på lånetelefonen i TILEGG. Kan jeg ikke heve kjøpet mitt nå? Når de bruker 12 dager bare på å SENDE den til reperasjon - så kan dere jo tenke dere tidsperspektivet vi kan snakke om når den skal sendes inn 3 ganger. OG - på forbrukerombudet sine sider stod det 2, mens komplett hevder 3. Hva skal jeg gå etter? http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59 "Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."
Inx Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Det skyldes ikke feilbruk. Jeg fikk lånetelefon og den fungerte ikke som den skulle - men jeg har liksom gitt litt opp så orker ikke bruke enda mer negativ ladet energi for å klare på lånetelefonen i TILEGG. Kan jeg ikke heve kjøpet mitt nå? Når de bruker 12 dager bare på å SENDE den til reperasjon - så kan dere jo tenke dere tidsperspektivet vi kan snakke om når den skal sendes inn 3 ganger. OG - på forbrukerombudet sine sider stod det 2, mens komplett hevder 3. Hva skal jeg gå etter? http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59 "Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet." I praksis vil det si 3 ganger fordi verkstedet/butikken finner ut om det er samme feil/mangel
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Krev din rett! Si at du hever kjøpet om du ikke får lånetelefon. Forlang at det ikke skal ta mer enn 14 dager, da hever du også kjøpet. Garantien gjelder fortsatt! Ikke la deg lure!
Gjest LC Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 Butikken her har ikke gjort noe galt. I teorien kan de vente så lenge de vil med å sende den inn så lenge du får den tilbake innen rimelig tid. Dessverre er det slik at det kan være faktorer som spiller inn som gjør at butikken ikke sender inn varer til service med en gang de får de, som bl.a. sykdom, de samler opp slik at de kan sende inn flere på en gang, osv.. Slik som det er her oppe i Nord-Norge er normal servicetid for tiden 3-4 uker, og på det verste kan det være opptil 4-6 uker. Skulle det drøye lenge før du får tlf din tilbake, så kan du selvfølgelig kreve å få kjøpet hevet. Men butikken har i og for seg ting på det tørre her, selv om de tydeligvis burde forbedre rutinene sine.
Gjest Charming Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Vil bare si at det løste seg. Jeg tok en sinnatlf og fikk snirklet inn noe om kjøpsloven - som var litt på kanten, men han stakkaren som satt i andre enden av kundeservice ble litt matt og oppgitt da jeg ikke ga meg for enhver pris - så jeg fikk pengene igjen to dager etter samtalen. Hurra!
MissStiles Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Sist gang jeg leverte inn mobilen min, så tok det nesten 3 uker før jeg fikk den tilbake. Jeg hadde heldigvis en gammel tlf liggende og måtte ikke låne en.
Cookiemonster Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Dersom reparasjonen er forventet å ta mer enn 7 dager har du krav på en tilsvarende eller bedre modell som lånetlf ifølge forbrukerkjøpsloven.
Gjest Charming Skrevet 16. juni 2009 #12 Skrevet 16. juni 2009 Sist gang jeg leverte inn mobilen min, så tok det nesten 3 uker før jeg fikk den tilbake. Jeg hadde heldigvis en gammel tlf liggende og måtte ikke låne en. Det avhenger så klart litt her HVA som er feilen osv, men dette var noe av det jeg brukte da de brukte hundreogørten år hvertfall. Og det fungerte Her er utdrag fra Forbrukerkjøpsloven "Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er i utgangspunktet du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Men selgeren kan kreve å få reparere varen hvis: "..reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (for eksempel retting i løpet av et par dager).."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå