Gjest har Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 er det helt merkelig å droppe bukett i avslappede bryllup? jeg skjønner liksom ikke helt poenget med det - og synes det er litt bortkasta penger i et lavbudsjett bryllup.... man må vel regne et par tusen kroner på buketten hvis man går til vanlig blomsterbutikk?
Jade Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Min kostet 1200,- og den var kjempefin. På interflora. Du kan nok få billigere enn det.
Lilywhite Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Man "må" vel ingenting når det kommer til bryllup nå lengre, men ser for meg at jeg hadde følt meg litt "naken" uten, tenker det er greit å ha noe å holde i når man går oppover til der vielsen skal foregå, så man ikke begynner å fikle med kjolen e.l. Tror også jeg ville synes det var litt rart med en brud uten brudebukett. Men går jo an å ha markblomster eller noe, må ikke være en fancy bukett til 1000-1500 kr
Aurela Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Jeg vil ikke tro gjestene vil reagere, heller ikke føle seg snytt om du dropper buketten.. Med andre ord, tror ikke du trenger det
leirbål Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 det går helt fint å ikke ha noen, eller du kan ha en enkelt blomst. f eks. en lilje, rose el. Punt den med et vakkert bånd, så blir det perfekt.
Kohana Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Hvis du skal ha bryllup i sommer så er peonene nydelige. Velg hvite og/eller rosa og surr på et pent bånd. Du trenger ikke bruke 2000,- på blomster for at det skal bli fint. Jeg vurderte selv å plukke lupiner i jordekanten. Det er gratis
Gjest Miley Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Må man ha brudebukett når man gifter seg på tinghuset da?
leirbål Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Må man ha brudebukett når man gifter seg på tinghuset da? Jeg synes ikke man må ha brudebukett noen steder jeg. Det er noe som må være opp til hver enkelt brud, synes jeg. Om det er tinghus, kirke, ute eller et annet sted er ikke viktig. Bare at det føles rett for de som gifter seg.
Noli Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Selvsagt må man ikke det, uansett hvor man gifter seg. Min kostet 500 kr, og om jeg skulle valgt om igjen hadde jeg droppet den. Eneste som var kult med den var at hotellet vi hadde middagen på, fikk vite hvor buketten min kom fra, ringte dit og fikk bordoppsatser som matchet perfekt.
TuttaV Skrevet 15. mai 2009 #11 Skrevet 15. mai 2009 Man MÅ ingenting... Men selv om man kjører en avslappet stil, så går det an å gjøre brudebukketen avslappet også! Plukk litt blomster i mors hage, dra evt til blomsterbutikken og kjøp et par nydelige enkeltblomster og bind dem sammen med et fint bånd - det bør ikke komme på over 100kr! Det finnes mange muligheter
ejoty Skrevet 16. mai 2009 #12 Skrevet 16. mai 2009 Avslappende bryllup kan bety mye forskjellig Jeg synes ikke du skal bruke penger på noe du synes er bortkastet. Hvor mye det koster tror jeg avhenger veldig av om du har spesielle blomster du ønsker deg, eller er kresen på hva som passer til kjolen din. Nå har ikke jeg kommet så langt i planleggingen at jeg har begynt å tenke på blomster. Men jeg kommer enten til å bare forhåndsbestille noen dager før en enkel og pen bukett (late som det er til en venninne eller noe når de spør) til f.eks. 300 kr eller bare kjøpe hva enn de har inne den dagen/dagen før. Jeg ønsker heller ikke å bruke en formue på blomstene, da det rett og slett ikke er altfor viktig for meg i bryllupet. Jeg tolker det dithen at du ikke skal kjøre tradisjonelt og stort bryllup, og det har heller ikke jeg tenkt til og da føler jeg at jeg står mye friere til å velge vekk slike elementer hvis jeg ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå