Gå til innhold

Jente og gutt overnatte hos hverandre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan stiller dere foreldre dere til tenåringer som vil overnatte hos venner av det motsatte kjønn?

Jeg tenker at de er bare venner, greit nok. Men om vi lar det være en generell regel at det er greit å overnatte hos venner av det motsatte kjønn, hvordan skal vi da vite at det neste overnattingsbesøket er hos en som bare er en venn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Det hadde ikke jeg tillatt. Det er helt unødvendig. Hadde selv sex med "bare venner" i den tida.. Idag skulle jeg ønske jeg ikke fikk lov.

Skrevet
Det hadde ikke jeg tillatt. Det er helt unødvendig. Hadde selv sex med "bare venner" i den tida.. Idag skulle jeg ønske jeg ikke fikk lov.

Om du ikke hadde fått lov, hadde virkelig latt være å ha sex da :)? .. Tror foreldres formaninger osv. har liten effekt...

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

ja, jeg tror faktisk det kunne vært unngått. naturlig nok er det lettere for at det skjer når du ligger oppi samma seng som en av motsatt kjønn...

Gjest kakas
Skrevet

Enda en gjest som har hatt sex med "bare venner" i den alderen. Det var jo mye lettere, og nesten uungåelig at det skjedde når vi delte seng! Helt klart noe som ikke hadde skjedd på sofaen i stua mens vi så film eller gjorde andre venne-ting!

Skrevet

Jeg har latt mitt barn ha overnattinggjester av den motsatte kjønn fra hun var ca 16. Jeg stoler på henne og om hun vil så klarer hun absolutt å ha sex uansett. Kjenner dessuten vennene, ligger i naborommet, døra er stort sett litt åpen og de må jo ikke ligge i samme seng om de sover på samme rom ;)

Syns ikke det gjør noe å la dem lære å ha venner av begge kjønn...

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Det er faktisk mulig å være venner med folk uten å sove sammen med dem. Det er uansett helt unødvendig, de har da seng hjemme sjøl? Hvorfor er det ikke godt nok å være sammen på dagen?

Gjest Gjest
Skrevet

det er koselig med overnatting,

men jeg hadde ikke redd opp til dem i samme seng...

Gjest Gjest
Skrevet

hadde nok sett an situasjonen litt. hadde de vært venner en evighet og alltid brukt å få overnatte hos hverandre ville jeg nok ikke nektet de det bare pga at de har blitt 15 og muligens kan ha sex. men ville nok tatt en prat med dem først, og tatt visse forholdregler..

hvis det derimot var snakk om en ny venn eller en hun ikke hadde vært så mye ilag med før, hadde jeg sagt nei.

Skrevet

Det vanlige ved overnattingsbesøk er vel å re opp en madrass på gulvet, ikke å ligge i samme seng?

Jeg syns det er helt greit så lenge det er et vel etablert vennskap, for eksempel barndomsvenner som foreldrene kjenner godt. Nye bekjentskaper syns jeg det er unaturlig hvis skal overnatte. Det må jo i så fall være hvis de er kjærester og ikke bare venner, og det er jo en helt annen diskusjon.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Ja, men guess what. Jeg klatra bare oppi senga hans selv om det var redd opp for meg på gulvet.

Skrevet
Ja, men guess what. Jeg klatra bare oppi senga hans selv om det var redd opp for meg på gulvet.

Men da var dere jo strengt tatt ikke bare venner... Det er et fåtall 15-åringer som har sex med vennene sine, de fleste 15-åringer har faktisk ikke sex med noen.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

VELDIG mange 15-åringer har sex jo. Desverre.

Gjest 23 år gammel jente
Skrevet

Jeg pleide å ha overnatting av venner av begge kjønn i ca den alderen (jeg var vel kanskje nærmere 16 -17), uten at det var noe sex av den grunn. Overnatting var en stor del av det sosiale livet den gang, iblant overnattet vi også flere venner etter for eksempel en fest - da med blandede kjønn.

Om det hadde vært sex, syns jeg også at det ville vært min business. Alle har en seksualitet, og hvis man som 15-åring velger å dele denne med noen, så er det vel opp til en selv? Det er ikke nødt til å være verdens undergang, det trenger ikke engang å være noe negativt i det. Det at en gjest her angrer på at hun hadde sex som 15-åring, gjør ikke generelt overdreven kontrollering av tenåringer akseptabelt. Mener nå jeg.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg mener nå foreldre har et visst ansvar for å ikke legge til rette for sex for mindreårige.

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Dersom du har snakket med datteren din om p pilller og graviditet så er hun vel fornftig nok til å ta sine forhåmndsregler?

Pule kam dem jo gjøre alle steder dersom de vil det!

Gjest Gjest
Skrevet
Dersom du har snakket med datteren din om p pilller og graviditet så er hun vel fornftig nok til å ta sine forhåmndsregler?

Pule kam dem jo gjøre alle steder dersom de vil det!

Kondomer og graviditet, mener du vel. Ikke rart det er mange med kjønnssykdommer hvis det eneste foreldrene anbefaler barna er p-piller.

Jeg ver enig med de fleste andre her. Ville ikke vært skeptisk hvis det var en barndomsvenn, men mer skeptisk hvis det var et nytt bekjentskap.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Det er alltid en sjangse for å bli gravid, selv om du går på p-piller eller bruker kondom. Sånn er det bare. Derfor; ikke ha sex før du er klar til å ta deg av et barn.

Skrevet

Tror ikke jeg ville lagd noen generell regel, som du sier, på det. Heller sagt at overnatting med det motsatte kjønn er noe som ikke er greit i tide og utide. Men kan være greit, hvis det blir avklart først. Så man som foreldre har mulighet til å ha litt kontroll over hvem som sover over, og å se ann situasjonen. Kommer det f.eks. noen bare for å overnatte er ikke det veldig aktuelt, men hvis venner overnatter fordi man har planer sammen hele helgen - og det derfor passer seg sånn, så ser jeg ikke problemet.

Vil ungdom ha sex, så har de det - uavnhengig av om foreldre "bestemmer at de ikke får ha det", ved å nekte overnatting osv.

Gjest Mor til flere
Skrevet

Man må ikke ha sex hjemme vettu, mange måter å ordne seg på hvis man vil ha sex. Noe min venninne oppdaget da guttungen kom hjem og skulle bli far i en alder av 16 år, de hadde jo ikke fått overnattet hos hverandre - men hva gjorde de etter skolen når huset var tomt?

Min sønn er kompis med naboens datter og det har de vært siden de begynte på skolen, og de overnatter hos hverandre fortsatt. De er kun kompiser og blir fornærmet hvis vi antyder noe annet, og det er ingen som lukker soveromsdørene her i huset så det er ikke noe problem å oppdage det hvis noe foregår. Og som sagt, ville de hatt sex så hadde de klart å ha det den stunden de har huset for seg selv etter skolen. Men disse to er kun kompiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...