Gjest makan Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Har dere vært der, - altså mange butikker, serverdigheter osv stenger ?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Jeg var der i tre dager i midten av august for tre år siden. Ingenting var stengt da.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Hvorfor skulle det være noe annerledes i slutten av august enn en hvilken som helst annen tid på året? Turister reiser til Barcelona året rundt. Jeg har vært dere flere ganger på ulike tidspunkt, og har aldri opplevd at byen har "stengt".
Gjest Gjest_Lilje_* Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Du tenker vel på det at det i sør-Europa er fellesferie i august? Det betyr ikke at ting stenger. Du kan oppleve dette på småsteder. Var i Italia for noen år tilbake og i små landsbyer var det små restauranter som var stengt fordi innehaveren var på ferie. Men da snakker vi små restauranter altså. Og kanskje et og annet lite galleri var stengt. Men husk at i Barcelona så kan de ikke stenge butikker og restauranter og severdigheter i en hel måned! Det at spanjolene har ferie betyr at spanjolene selv drar på ferie til nettopp Barcelona. De som driver butikk og virksomhet innenfor turistnæringen stenger jo ikke på det tidspunktet når de virkelig kan tjene penger!
Gjest makan Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Jeg leste i reisehåndbøker at de fleste er stengt og jeg ble skremt fordi jeg har allerede bestilt reise! Men takk dere *tørke av panna* :D
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Jeg leste i reisehåndbøker at de fleste er stengt og jeg ble skremt fordi jeg har allerede bestilt reise! Men takk dere *tørke av panna* :D Det leste jeg i en reisehåndbok om Roma også. Man kan jo risikere at en bestemt restaurant er stengt. Men i Roma så stenger de f.eks. ikke Vatikanmuseet. Jeg merket ikke noe til at det var ting som var stengt.
Kristin Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Vi var i Roma i August i fjor. Det var flere resturanter og butikker som var setngt p.g.a. ferie.. Men det er jo så mange alternativ der så vi tenkte ikke på det som et problem. Ingen serverdigheter stenger i ferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå