Gå til innhold

Trenger oslotips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne bestemte oss plutselig for å bruke ons, tors og fre i neste uke til å ta en impulsiv oslotur. Vi er 19 og 20 år, og har aldri vært i hovedstaden før.

Hvilke barer/klubber anbefales for jenter i denne alderen?

Hvor finner vi butikker/shoppingsentre? Vi er ikke interresert i merkebutikker, heller kjeder som H&M, Gina, Zara(?).

Har dere eventuelt andre oslotips for oss? Tenkte oss også en tur i Tusenfryd på Kristi Himmelfart :)

Blir kjempeglad for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det største senteret er Sandvika Storsenter, det ligger i Bærum, ca et kvarter med bil fra sentrum. Sandvika Storsenter Anbefales!

Så ville jeg ha tatt en tur til Grünerløkka. Blanding og kjedebutikker og annet, og masse hyggelig barer og kafeer.

For shopping mer i sentrum, anbefaler jeg å gå Bogstadvn/ Hegdehaugsvn fra Majorstuen mot slottet. Hyggeligere enn Karl Johan og masse bra butikker:)

Pluss et besøk på Aker Brygge:)

Skrevet

zara ligger i hegdehausvn/bogstadvn... (ble plutselig litt usikker nå... hehe) men de er egentlig "samme gata" der er også make up store <3

løkka er koselig, er det fint vær sett dere i et park¨og grill....

jeg anbefaler en tur innom egen i karl johansgt... ehhe ALT for dyrt.. men vel verdt en titt :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ta en øyhopping i Oslofjorden. Har dere dagskort på sporveien så er det inkludert. Hovedøya er en fin oase med natur og historie. Jeg har bodd i Oslo hele livet, og "oppdaget" Hovedøya først i fjor. Har jo visst at den var der da ;) Lindøya er også fin. Mange idylliske småhytter. Må være utrolig flott å bo der ute med utsikt rett til byen, uten støyen :)

Skrevet

Jeg ville ha unngått Karl Johans gate/Rosenkrants gate på kveld/natt ihvertfall....Lite trivelig der...

På dagtid er jo området Karl Johans gate/Grensen greitt nok, der finnes jo Gina, HM, Zara, Vero Moda, Only, Cubus, Lindex +++++ og alle andre butikker du kan tenke deg...

Bogstadveien/Hegdehaugsveien har også noen kjedebutikker, men også veldig mange dyre butikker.

Kan også ta buss/tog til Sandvika storsenter, masse shopping der!

Kjempekoselig ( og billig) å kjøpe med mat/drikke fra rimi'n og ta lunchen i f.x Frognerparken eller Slottsparken. Ta med teppe!

Se her: http://use-it.unginfo.oslo.no/ for turistinfo for unge mennesker!

Skrevet

Tusen takk for hjelpsomme svar! :)

Da blir det nok shopping på oss, så fort matteeksamen er unnagjort;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...