Gå til innhold

Fellsestomt med nabo

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er vanlig når naboer eier en del av tomta sammen?

Vi fikk nye naboer i fjor og de tar seg tilrette på en måte jeg ikke liker. Parkerer på plenen. Skjærer ned trær og rosebusker. De har til og med fjernet klatreplanter på muren på huset mitt (plantet på fellestomten). Har de lov til å gjøre alt dette uten å spørre meg først?

Jeg har tatt det opp med han, men han blir bare sur og sier at det er ugress. Det er ikke ugress - det er blomster og planter som jeg og den forrige naboen har kjøpt. I flere år hadde vi stelt disse palntene - vannet dem og beskjært dem. Jeg savner virkelig disse rosene, syrinene og klatreplantene. Nå er det bare avsagde trestammer der de sto. Det er også mer åpent mot veien - det trives jeg ikke med.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som en lite sympatisk nabo. Lite du kan få gjort når han allerede har saget ned alt. Hva med å dumpr en stor stein der slik at han ikke får parkert bilen?

Ødelegger du naboforholdet, men slike naboer vil man da ikke ha ett forhold til.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, det er lite jeg får gjort med det nå. Jeg har et håp om at de kan skyte nye skudd og vokse seg store og vakre igjen - det tar mange år og blir litt jobb.

En tror stein på plenen ja! Da kan ikke plenen brukes som parkeringsplass. Men tror ikke jeg tør det. Han har temperament og jeg orker ikke bråk. Det beste hadde vært om jeg kunne vist til en lovhjemmel for fellestomter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...