Snuppeguri Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Er det noen som har noen gode forslag for å holde katten unna blomsterbedet? Det er min egen katt jeg skal holde unna, så det er greit at det ikke er så sterke saker at hun ikke kommer tilbake Jeg har forsøkt hel pepper - funker ikke. Appelsinskall - funker ikke. Naftakuler - funker ikke. Noen som har noen andre forslag?? Jeg leier leilighet og synes det er fryktelig trasig at pus har funnet ut at blomsterbedet til husverten er et ypperlig toalett.....
Tabris Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Bare overse sure oppgulp fra gjest her. Har du prøvd med vannflaske og sprute når katten er i bedet? Evt. kattt-deg-vekk? Dokasse inne kan kanskje også hjelpe på.
Snuppeguri Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2009 Katten bruker kassen inne når hun er inne. Men på vår, sommer og høst er hun ute stort sett hele dagen. Kommer inn bare på natten. Hun er bare i hagen her jeg bor, da hun er livredd andre mennesker enn meg, og dermed antakelig bare anser hagen her som trygg. Derfor tror (og håper jeg) at hun ikke er i blomsterbedet til naboene. Men synes det er ille nok at hun holder på her. Det ødelegger og ser heller ikke særlig pent ut med blomsterjord i hauger. Skjønner SVÆRT godt folk som blir forbannet og irritert over at naboens katt gjør sitt i blomsterbedet. Ser bare hvor irritert jeg blir over min egen katt. Håper derfor noen har et godt råd som kan være verdt å forsøke
Snuppeguri Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2009 Bare overse sure oppgulp fra gjest her. Har du prøvd med vannflaske og sprute når katten er i bedet? Evt. kattt-deg-vekk? Dokasse inne kan kanskje også hjelpe på. Jeg har ikke forsøkt vannflaske, men tror jeg skal prøve det. Er bare redd for at pus skal bli redd for meg hvis jeg gjør det. Hun er veldig nervøs av seg. Men kan jo forsøke. Katt-deg-vegg, er det noe spray? Hvordan bruker jeg i såfall den? Takk for forslag
Tabris Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Jeg har ikke forsøkt vannflaske, men tror jeg skal prøve det. Er bare redd for at pus skal bli redd for meg hvis jeg gjør det. Hun er veldig nervøs av seg. Men kan jo forsøke. Katt-deg-vegg, er det noe spray? Hvordan bruker jeg i såfall den? Takk for forslag Hvis du klarer å stå litt på avstand og sprute med vann, så tror jeg ikke hun vil forbinde vannet med deg. Katt-deg-vekk har jeg ikke prøvd selv, men det skal være et middel som katter misliker og som du kan spraye i bedet. Hvor effektivt det er vet jeg ikke.
Aftensol Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Katt-deg-vekk fåes også som en grønn gele, det er denne som er beregnet til utebruk.. Den på spray er beregnet til å spraye inne... Vi har brukt det noen ganger ute, og det virker kjempe bra.. Men etter et par dager med regn, så er det vekke... Så det blir ganske dyrt i lengden... Ellers så har jeg hørt om folk som legger deler av hageslanger i bedet.. Katten tror det er en ekte slange og holder seg langt unna.. Det har jeg ikke prøvd selv, men har hørt om folk som har prøvd det med hell
Snuppeguri Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2009 Da skal jeg ut å kjøpe både sprayflaske og sånn gele Sånn i tilfelle det ene ikke fungerer så har jeg et alternativ. Og funker ingen av delen, så får man prøve no annet Takk så mye for forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå