Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Programleder Jan-Øyvind opptrer i TVs frokostsendinger så uhøflig og usivilisert, synes jeg. Han avbryter, snakker i en hjemme-på-privaten-tone til alle, og ofte stiller han ufine spørsmål: for eksempel til Fabian Stang i morges: "- skal du klirre med ordførerkjedet ditt i gatene på 17. mai". For et idiotisk spørsmål. Stang svarte på en lun måte og fikk fram at dette kjedet ikke er noe viktig. Jan-Øyvind skal liksom vise seg frem privat og rølper oppe i maten til Wenche. Hun er som en ustyrlig "Karlson på taket" som forsyner seg og lar sine egotripper gå foran rollen som programleder ut til folk. Han mister så mye respekt ved at han tror han er i soverommet sitt og snakker til alle som om de var i hans innerste sjel. Get some professionality.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Du mener vel: Stang JUGDE på en lun og liten troverdig måte og latet som om dette kjedet ikke var noe viktig for han (mens vi alle vet at han bruker det når han vil gå på en egotripp, og at det kjedet var en av de største grunnene til at han siklet etter ordførerjobben). Nei, absolutt ikke. Den forrige ordføreren, Nordengen, han var en slik, som syntes ordførerkjedet var det viktigste. Han var en stor bløffmaker, og det viste seg i ettertid at han ikke var verdig folks tillit: jrf. skandalen om hemmelige bankkontoer og skattesvindel. F. Stang er mer åpen, ærlig, han har integritet og det viktigste for ham er det han sier han synes er viktig: som for eksempel at han mener folk selv må innse at de bør oppføre seg ordentlig og høflig ute i byen, akkurat som hjemme (jrf. kasting av søppel). Det er eksempel på holdninger/moral/hvordan vi tenker om oss selv og omgivelsene. Nordengen var en gallionsfigur/glansbilde. Stang står for mer person og innhold. Tilbake til saken: Programleder Jan Øyvind bør skjerpe seg. Oppdragelse, høflighet og etikette: mangler han det fullstendig? Hun Vår Staude er ikke akkurat noe sjarmtroll, hun heller. Kan ikke TV2 ansette noen som er yngre med et mer behagelig vesen?
Gjest Jan-Øyvind fan Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Programleder Jan-Øyvind opptrer i TVs frokostsendinger så uhøflig og usivilisert, synes jeg. Han avbryter, snakker i en hjemme-på-privaten-tone til alle, og ofte stiller han ufine spørsmål: for eksempel til Fabian Stang i morges: "- skal du klirre med ordførerkjedet ditt i gatene på 17. mai". For et idiotisk spørsmål. Stang svarte på en lun måte og fikk fram at dette kjedet ikke er noe viktig. Jan-Øyvind skal liksom vise seg frem privat og rølper oppe i maten til Wenche. Hun er som en ustyrlig "Karlson på taket" som forsyner seg og lar sine egotripper gå foran rollen som programleder ut til folk. Han mister så mye respekt ved at han tror han er i soverommet sitt og snakker til alle som om de var i hans innerste sjel. Get some professionality. Tuller du?? Synes Jan-Øyvind er kjempekoselig jeg, helt unik Han har aldri vært ufin og frekk mot noen av sine intervjuobjekter såvidt jeg kan huske. Og kommentaren rettet mot Fabian Stang var vel bare ment som et lite sleivspark siden fyren tross alt flyr rundt naken og viser seg frem uten hemninger (sikter da til Se&Hør-bildene hvor han nakenbadet uten å bry seg om at andre så på) Stang er glad i oppmerksomhet og tåler nok en liten spøk
Gjest BBB Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Programleder Jan-Øyvind opptrer i TVs frokostsendinger så uhøflig og usivilisert, synes jeg. Han avbryter, snakker i en hjemme-på-privaten-tone til alle, og ofte stiller han ufine spørsmål: for eksempel til Fabian Stang i morges: "- skal du klirre med ordførerkjedet ditt i gatene på 17. mai". For et idiotisk spørsmål. Stang svarte på en lun måte og fikk fram at dette kjedet ikke er noe viktig. Jan-Øyvind skal liksom vise seg frem privat og rølper oppe i maten til Wenche. Hun er som en ustyrlig "Karlson på taket" som forsyner seg og lar sine egotripper gå foran rollen som programleder ut til folk. Han mister så mye respekt ved at han tror han er i soverommet sitt og snakker til alle som om de var i hans innerste sjel. Get some professionality. Å jeg er bare så innmari enig! :jepp: Nå har ikke jeg sett den episoden du sikter til, men den mannen er faktisk så irriterende at jeg rett og slett ikke kan se på God Morgen Norge. Jeg kjenner at jeg bobler over av irritasjon bare jeg begynner å snakke om han.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Selvsagt er det ikke tull. Jeg synes Jan Øyvind som programleder er uprofesjonell. Han mangler respekt og høflighet, synes jeg. Og han viser for mye av hvem han er, litt sånn Karlsson på taket. Flyr rundt og smaker på maten og blander seg inn i kokkens arbeid hele tiden. Og denne Blomster-Finn er bare helt ute og kjører. Han er brukt opp i media. Vår Staude som programleder i det programmet passer heller ikke: hun har et strengt og lite feminint vesen...det passer bedre med noen som har en varmere og mer behagelig personlighet.
GlaJenta88 Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Jeg liker God Morgen Norge best når det er Vår og Jan Øyvind, jeg faktisk. Har ikke noe imot Signe og Nils Gunnar heller, men jeg synes de ofte er mer "kjedelige" programledere. Man trenger litt moro så tidlig på morgenen synes, jeg.
Gjest Jan-Øyvind fan Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Selvsagt er det ikke tull. Jeg synes Jan Øyvind som programleder er uprofesjonell. Han mangler respekt og høflighet, synes jeg. Og han viser for mye av hvem han er, litt sånn Karlsson på taket. Flyr rundt og smaker på maten og blander seg inn i kokkens arbeid hele tiden. Og denne Blomster-Finn er bare helt ute og kjører. Han er brukt opp i media. Vår Staude som programleder i det programmet passer heller ikke: hun har et strengt og lite feminint vesen...det passer bedre med noen som har en varmere og mer behagelig personlighet. Ok. Da anbefaler jeg at du velger en annen tv-kanal. Både SVT og TV4 har frokost-tv.
Gjest Jan-Øyvind fan Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Å jeg er bare så innmari enig! :jepp: Nå har ikke jeg sett den episoden du sikter til, men den mannen er faktisk så irriterende at jeg rett og slett ikke kan se på God Morgen Norge. Jeg kjenner at jeg bobler over av irritasjon bare jeg begynner å snakke om han. Ikke rart det er krig i verden!
Gjest BBB Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Nei du sier noe. Men heldigvis er det sånn at man ofte klarer å beherske seg og oppføre seg høflig, selv i møte med svært irriterende mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #10 Skrevet 15. mai 2009 Fabian Stang liker jo å fly jo rundt naken, så jeg har problemer med å ta fyren seriøst. Det er vel å bra å si at folk må være flinke og kaste søppel, men når du er ordfører i en by som flommer over av narko, gjengkriminalitet, kokainbander, pushere og nigerianske horer så burde du kanskje ha et litt annet fokus? Siden han ikke gjør en dritt med disse problemene så antar jeg at han kun tok jobben for å smykke seg med det ordførerkjedet. Nordengen skjulte unna en haug med penger på en konto i Sveits, men Stang er ikke stort bedre, siden han ikke makter å få gjennomført noe som helst som faktisk hjelper byen han sjefer over. Stang er bare bedre til å skjule sine motiver. Det blir med snakk og tomme ord. At han prioriterer frokost-TV framfor jobben sin sier også litt. Stakkars gamle Nordengen det var da vel ikke han som lurte unna penger i Sveits, det var jo Ditlev-Simonsen
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #11 Skrevet 15. mai 2009 Jeg liker God Morgen Norge best når det er Vår og Jan Øyvind, jeg faktisk. Har ikke noe imot Signe og Nils Gunnar heller, men jeg synes de ofte er mer "kjedelige" programledere. Man trenger litt moro så tidlig på morgenen synes, jeg. Signe og Nils Gunnar er ikke det spor bedre: Nils Gunnar eier ikke personlighet, han bare stiller opp, uten å egentlig bidra med noe som helst nyttig, mens hun Signe er så hysterisk og overdriver med personligheten sin hele tiden: Hvorfor kan ikke bare TV2 bytte ut alle disse 4, jeg er hvertfall grådig lei alle 4, og synes de alle har gått ut på dato for lenge siden. TV2 behøver 4 nye, freshe, høflige, kunnskapsfulle, ekte glade og smarte mennesker som har et godt språk, som ikke er som Farmen-Gaute og som programlederne i Oslo-TV, men intelligente, våkne mennesker som også har en behagelig fremferd. Og spar oss for Blomster-Finn og hun Wenche. Det erpå tide å bytte ut matpersonen til en yngre mann, og blomstermannen behøves ikke. Å ha gjester og artiser er bare positivt.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #12 Skrevet 15. mai 2009 Stakkars gamle Nordengen det var da vel ikke han som lurte unna penger i Sveits, det var jo Ditlev-Simonsen Sorry, mente Ditlev-Simonsen. Men ikke la det bli en sak i denne tråden.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #13 Skrevet 15. mai 2009 Nei, absolutt ikke. Den forrige ordføreren, Nordengen, han var en slik, som syntes ordførerkjedet var det viktigste. Han var en stor bløffmaker, og det viste seg i ettertid at han ikke var verdig folks tillit: jrf. skandalen om hemmelige bankkontoer og skattesvindel. F. Stang er mer åpen, ærlig, han har integritet og det viktigste for ham er det han sier han synes er viktig: som for eksempel at han mener folk selv må innse at de bør oppføre seg ordentlig og høflig ute i byen, akkurat som hjemme (jrf. kasting av søppel). Det er eksempel på holdninger/moral/hvordan vi tenker om oss selv og omgivelsene. Nordengen var en gallionsfigur/glansbilde. Stang står for mer person og innhold. Skal du komme med slike karakteristikker, bør du i hvertfall vite navnet på den du snakker om. Ordføreren du snakker om, er Per Ditlev-Simonsen, som ikke var Stangs forgjenger, det var Svenn Erik Kristiansen. At du blander Albert Nordengen, som var ordfører i Oslo i perioden 1976-1990, med Ditllev-Simonsen, viser jo bare at du ikke aner hva du snakker om. Nordengen døde i 2004 og var kanskje den mest avholdte ordfører i Oslos historie. Når det gjelder GMN og Jan Øyvind, så er jeg enig i at han til tider er skikkelig frekk. Kommer ikke på noen gode eksempler nå, men har til tider blitt kraftig provosert over ting han har fått seg til å si til gjester. Og hva er det med disse kunstpausene hans når han snakker???
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #14 Skrevet 15. mai 2009 Når det gjelder GMN og Jan Øyvind, så er jeg enig i at han til tider er skikkelig frekk. Kommer ikke på noen gode eksempler nå, men har til tider blitt kraftig provosert over ting han har fått seg til å si til gjester. Og hva er det med disse kunstpausene hans når han snakker??? Bytt ut alle 4 programlederne, samt blomster-mannen og kokkedamen. Gi oss noen intelligente, pene og behagelige varme unge mennesker istedet. Kokken bør være en ung mann.
Mischa Skrevet 15. mai 2009 #15 Skrevet 15. mai 2009 Å jeg er bare så innmari enig! :jepp: Nå har ikke jeg sett den episoden du sikter til, men den mannen er faktisk så irriterende at jeg rett og slett ikke kan se på God Morgen Norge. Jeg kjenner at jeg bobler over av irritasjon bare jeg begynner å snakke om han. Jeg er også enig.. kanskje ikke i like sterk grad som andre her, men jeg har også lagt merke til at han avbryter, er frekk og jeg synes han spøker med ting som ikke er morsomt mens derimot ikke tar spøkene til gjestene og Vår.. Han blir litt for breial til tider.. men han er ikke grunn nok til at jeg velger å boikotte God Morgen Norge
FrizzleSizzle Skrevet 15. mai 2009 #16 Skrevet 15. mai 2009 Jeg liker Jan-Øyvind, men har lagt merke til at han har vært småfrekk noen ganger. Vår er flott, tynn, pen, fine klær, fin på håret og ser ung ut til tross for sikkert gammel. Sorry at jeg ikke kan si noe om hennes egenskaper utover utseendet, men det siste året har jeg bare sett GMN på treningssenteret uten lyd, tjo-hei.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 Jeg synes også Jan Øyvind er altfor breial. Hjemmegodslig fyr som mener han har det rette synspunktet og som ikke får med seg andres poenger. Vår er irriterende. Nils Gunnar skulle aldri ha vært på skjermen. Signe er en tragedie. Wenche er utgått. Blomster-Finn bør holde seg unna skjermen. Finn 5 eller 6 nye freshe folk. De nåværende må finne seg i at en kommersiell kanal vil bytte ut i tråd med markedet.
Essie_ Skrevet 15. mai 2009 #18 Skrevet 15. mai 2009 Jeg liker God Morgen Norge best når det er Vår og Jan Øyvind, jeg faktisk. Har ikke noe imot Signe og Nils Gunnar heller, men jeg synes de ofte er mer "kjedelige" programledere. Man trenger litt moro så tidlig på morgenen synes, jeg. Enig!
Gjest Til TV2 Skrevet 15. mai 2009 #19 Skrevet 15. mai 2009 De er kjedelige og ingen av de eier sjarme eller dannelse. Finn nye. Er det så vanskelig, TV2?
Satyren Skrevet 15. mai 2009 #20 Skrevet 15. mai 2009 Enig i mye her. Ingen av vertene GMN er optimale, men Jan Øyvind er kanskje verst. Har aldri helt klart å sette fingern på hva det er, om han er genuint irriterende, eller om han bare er falskt/misforstått hjemmekoslig. Så jeg støtter forslaget om å finne noen nye mer egnede frokostverter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå