Gå til innhold

Kan dette annmeldes?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Desperat_*
Skrevet

Dette er ikke en trolletråd, bare så det er avklart.

For å gjøre en lang historie kort så er det en kvinne som har kontaktet min samboer og hevder at han er far til barnet hennes.

Min samboer hadde et ONS med denne kvinnen før han møtte meg, og hun kontaktet han et par uker senere og sa at hun var gravid, hun og han var enige om å ta abort, han kjører henne til og fra sykehuset, og hun flytter langt nord i landet, og vi hører ikke mer..

I den senere tid har hun kontaktet oss gjevnlig og sier at hun aldri tok abort, og sier at hun ikke kommer til å kreve barnebidrag, men at de kan finne på en 'egen avtale' hvis han vil. Noe han ikke vil.

Av forskjellige grunner så begynner vi i det hele tatt å tvile på at det -finnes- noe barn, så min samboer ber henne sende en kopi av fødselsattesten.

Denne var visstnok 'rotet bort' så det lot seg ikke gjøre.

Lenge hører vi ingenting og trodde alt var oppspinn så vi lot det ligge.

Så bli vi kontaktet av hennes 'kamerat' som sier at han han vil adoptere ungen(!!), og trenger min samboer til å underskive adopsjonspapirer, min samboer sier at det ikke er blitt tatt noen DNA-test og han har heller ikke sett noen fødselsattester så han sier at han ikke kan underskrive på noe før det er bekreftet at det er han som er faren.

Så sier denne mannen som vil adoptere at det barnemoren aldri har fortalt min samboer er at... det er tvillinger! :filer: Nå begynner dette å bli helt vilt i mine øyne.

Mannen som vil adoptere sier at han skal møte oss i en av landets større byer for å ta en DNA test, men vet ikke hvor eller klokkeslett. Min samboer sier at det må han finne ut av hvis de skal møtes, men da så sier vedkommende at han ikke har mulighet like vel, men at forloveden hans skal møte min samboer(!)

Jeg kunne skrevet en lang avhandling med merkelige meldinger osv osv vi har fått.. Blandt annet synes jeg det er merkelig at den første gangen vi ble kontaktet av denne mannen så var han gift, neste gang vi ble kontaktet var han singel, og nå er han forlovet....... :popcorn:

Og uansett, hvor normalt er det at en mann vil adoptere sin venninnes barn uten tilsynelatende å ha en grunn?

Han har også sagt at han bor i Asia når han ikke bor i norge...

Denne historien er rett og slett helt vill, og jeg tror ikke et sekund på alt det som han har diktet opp.

Mitt spm er, kan jeg og sambo annmelde dette? Det begynner å bli overdrevent slitsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt gått til politiet og snakket om saken, så kan de gi råd om dette er noe å anmelde eller ikke. De kan vel også informere om hvilke rettigheter han har, evt. burde dere snakke med en advokat. I første omgang skal han i hvert fall ha rett til å få noe slags bevis på at barnet/barna eksisterer, og i så fall til å få tatt dna-prøve.

Skrevet

Samboeren din kan kreve DNA-test.

Gjest Yihaa
Skrevet

Men er det i det hele tatt mulig å adoptere barn på den måten?

Jeg mener, jeg kan vel ikke bare adoptere min venninnes/slektnings/osv. barn, selv om hun ønsker at jeg skal gjøre det? Må ikke dette gjennom soialkontor, ha en juridisk forankring osv?

Skrevet

Han bør ihvertfall få hjelp hos politiet til å sjekke ut saken, det burde ikke være vanskelig for dem å sjekke om vedkommende i det minste har fått et barn, da folkeregisteret og trygdekontoret har slike opplysninger.

Finnes mange merkelige folk der ute...

En ting som er mulig å gjøre selv er å sjekke lokalavisas (for området der mor bor) nyfødt-spalte på nett, for den perioden barnet/barna skulle ha blitt født. De fleste småaviser har slike. Dessverre så er det ikke sikkert at dere finner den, selv om det skulle vise seg at det eksisterer et barn.

Må si at jeg også synes hele opplegget høres svært tvilsomt ut og ønsker dere lykke til av hele mitt hjerte!

Skrevet
Men er det i det hele tatt mulig å adoptere barn på den måten?

Jeg mener, jeg kan vel ikke bare adoptere min venninnes/slektnings/osv. barn, selv om hun ønsker at jeg skal gjøre det? Må ikke dette gjennom soialkontor, ha en juridisk forankring osv?

Det må ha juridisk forankring, tross alt skal myndighetene ha sine papirer i orden for barnets og sin egen skyld.

Gjest Gjest
Skrevet

Først og fremst undersøk om det finnes et eller flere barn.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er ikke en trolletråd, bare så det er avklart.

For å gjøre en lang historie kort så er det en kvinne som har kontaktet min samboer og hevder at han er far til barnet hennes.

Min samboer hadde et ONS med denne kvinnen før han møtte meg, og hun kontaktet han et par uker senere og sa at hun var gravid, hun og han var enige om å ta abort, han kjører henne til og fra sykehuset, og hun flytter langt nord i landet, og vi hører ikke mer..

I den senere tid har hun kontaktet oss gjevnlig og sier at hun aldri tok abort, og sier at hun ikke kommer til å kreve barnebidrag, men at de kan finne på en 'egen avtale' hvis han vil. Noe han ikke vil.

Av forskjellige grunner så begynner vi i det hele tatt å tvile på at det -finnes- noe barn, så min samboer ber henne sende en kopi av fødselsattesten.

Denne var visstnok 'rotet bort' så det lot seg ikke gjøre.

Lenge hører vi ingenting og trodde alt var oppspinn så vi lot det ligge.

Så bli vi kontaktet av hennes 'kamerat' som sier at han han vil adoptere ungen(!!), og trenger min samboer til å underskive adopsjonspapirer, min samboer sier at det ikke er blitt tatt noen DNA-test og han har heller ikke sett noen fødselsattester så han sier at han ikke kan underskrive på noe før det er bekreftet at det er han som er faren.

Så sier denne mannen som vil adoptere at det barnemoren aldri har fortalt min samboer er at... det er tvillinger! :filer: Nå begynner dette å bli helt vilt i mine øyne.

Mannen som vil adoptere sier at han skal møte oss i en av landets større byer for å ta en DNA test, men vet ikke hvor eller klokkeslett. Min samboer sier at det må han finne ut av hvis de skal møtes, men da så sier vedkommende at han ikke har mulighet like vel, men at forloveden hans skal møte min samboer(!)

Jeg kunne skrevet en lang avhandling med merkelige meldinger osv osv vi har fått.. Blandt annet synes jeg det er merkelig at den første gangen vi ble kontaktet av denne mannen så var han gift, neste gang vi ble kontaktet var han singel, og nå er han forlovet....... :popcorn:

Og uansett, hvor normalt er det at en mann vil adoptere sin venninnes barn uten tilsynelatende å ha en grunn?

Han har også sagt at han bor i Asia når han ikke bor i norge...

Denne historien er rett og slett helt vill, og jeg tror ikke et sekund på alt det som han har diktet opp.

Mitt spm er, kan jeg og sambo annmelde dette? Det begynner å bli overdrevent slitsomt.

Det er ikke en ny form for nigeria svindel da? :ler: neida,seriøst! Tro jeg bare hadde anmeldt for svindel/utpressing. Hadde vært med på leken frem til jeg fikk nok informasjon til å få tak i vedkommende.

Skrevet (endret)

Om det i i noen tilfelle skal tas dna test skal dette ikke gjøres av mannen som sier han vil adoptere bort ungen. Ikke heller hun han hadde ONS med.

Din samboer har rett til å kreve DNA test selv.

Fødselspapirer er ikke bare på papir hos et menneske. Når et barn blir født blir det registrert andre plasser som sikker dokumentasjon.

Jeg ville gått ned på politistasjonen og tatt med all skriftelig dokumentasjon på dette du nå har skrevet ellers i tråden og som jeg ikke tok med her.

(Da mener jeg om noen av partene har sendt dere skriftelige sms'er som kan dokumentere at dette er fra dems nr osv som er registrert på dem.

Selv en sms eller noe er ikke alltid heller god nok dokumentasjon da det kan være andre som har skrevet sms'en. Men i noen tilfeller kan det være god nok dokumentasjon. )

Det er det skriftelige som teller somregel i slike saker ofte. Ellers kan det bli vanskelig å påbevise noe annet.

Ville også ha forklart hva som er blitt sagt via telefon, men at det blir dems ord mot deres om dere i tilfelle skulle anmelde og bli en undersøkelsessak ut av det.

Ville vist politiet all den skriftelige dokumentasjonen og rådført meg der.

Man henter somregel ikke ut telefonlister som viser at ene parten har ringt og ringt osv som bevis.

Endret av Chakoya
Gjest Gjest_Desperat_*
Skrevet

Gåsemor: ja, jeg tror jeg skal ta en telefon til det lokale politikammeret og i så fall ta en prat med dem. Og vi har jo sagt at vi vil ha kopi av fødselsattester, men disse hadde jo vedkommende rotet vekk, men jeg vet at det er mulig å skaffe nye, så det burde ikke være noe problem.

En annen ting er at vi mistenker at moren til barna og mannen som har kontaktet oss er samme person. At hun har diktet opp en fiktiv person. "Begge" har profiler på et nettsamfunn, og jeg har sendt e-post til de administrative i dette nettsamfunnet for å se om det var mulighet for å se om to profiler stammet fra samme IP-adresse. Det hadde de visst ikke kapasitet til å gjøre, men jeg antar at dette også er noe politiet kan hjelpe meg med.

Wadjet Og det har han gjort, men moren, og denne kameraten kommer med unnskyldinger og utenomsnakk hele tiden, de oppfører seg i det hele tatt veldig unnvikende.

Yihaa Det vet jeg ikke. Men det kan nok helt sikkert stemme.

absinthia Lokalavis blir nok vanskelig.. Men takk for tipset! :) Jeg synes i det hele tatt dette er veldig suspekt, spesielt med tanke på at hun/de ikke har presset oss/krevd penger, så da begynner jeg liksom å lure litt på hav de ønsker å oppnå med alt dette..?

Gjest: ja, jeg antar at det går ann å ringe til politiet, og oppgi mors fulle navn, og at de sjekker med folkeregisteret om vedkommende HAR faktisk fått barn?

Gjest Gjest_Desperat_*
Skrevet
Det er ikke en ny form for nigeria svindel da? :ler: neida,seriøst! Tro jeg bare hadde anmeldt for svindel/utpressing. Hadde vært med på leken frem til jeg fikk nok informasjon til å få tak i vedkommende.

Yup, det er vel egentlig det vi har gjort frem til nå.

Kan jo egentlig ikke annmelde for utpressing, men kanskje for svindel, for å forsøke å lure noen til å tro at vedkommende har barn er jo svindel selv om det ikke er penger involvert?

Gjest Gjest
Skrevet

Uansett hvordan det er eller ikke er så trenger dere/han ikke møte noen som helst av motparten,det er barnefar eller barnemor som må kreve DNAtest, og testen gjøres på din lokale helsestasjon/sykehus.

Det er bare og be barnemor kreve DNA og si videre at du/dere ikke vil foreta dere noe før en positiv DNA foreligger.

Om sms/teleforner fortsetter og komme er det bare og anmelde de for trakasering.

Gjest Gjest_Desperat_*
Skrevet
Uansett hvordan det er eller ikke er så trenger dere/han ikke møte noen som helst av motparten,det er barnefar eller barnemor som må kreve DNAtest, og testen gjøres på din lokale helsestasjon/sykehus.

Det er bare og be barnemor kreve DNA og si videre at du/dere ikke vil foreta dere noe før en positiv DNA foreligger.

Om sms/teleforner fortsetter og komme er det bare og anmelde de for trakasering.

Ok, så vi trenger ikke møte henne for å ta DNA test? Jeg antar at sykehusene ordner sånt seg i mellom. Hun bor som sagt langt unna (mer enn 10 timer med bil)

Gjest Gjest
Skrevet

"Min samboer hadde et ONS med denne kvinnen før han møtte meg, og hun kontaktet han et par uker senere og sa at hun var gravid,"

Går ikke bare et par uker etter sex før en vet om en er gravid eller ikke.

Har vært gravid 2 ganger.. Vi jobbet fert med å bli gravide og tok tester svært ofte.

Det TIDLIGSTE jeg fikk utslag på testene var jeg 7 uker på vei,,, begge ganger.

Hadde tatt flere tester i ukene før det og de viste ingenting.

Godt mulig dette varierer,,, men 2 uker vil jeg da tro er aaalt for tidlig.

Folkeregistret er også et sted å lete etter fødselsattester på.

Der bør jo et event. barn være registrert med kjent mor.

Gjest Gjest_Desperat_*
Skrevet
"Min samboer hadde et ONS med denne kvinnen før han møtte meg, og hun kontaktet han et par uker senere og sa at hun var gravid,"

Har vært gravid 2 ganger.. Vi jobbet fert med å bli gravide og tok tester svært ofte.

jeg vet ikke hvor lang tid det gikk, kan spørre sambo om dette... men hun kom i alle fall en stund etter og mente at hun var gravid..

En annen ting. Jeg har funnet telefonnummeret hennes, og vurderer å få sambo til å ringe, og spørre hva hun driver med. Eventuelt si til henne at hvis hun ikke kommer med noe konstruktivt så må vi kontakte politiet. Vet ikke hvor lurt det er, men jeg er så utrolig rådvill nå..

Gjest Gjest
Skrevet
Ok, så vi trenger ikke møte henne for å ta DNA test? Jeg antar at sykehusene ordner sånt seg i mellom. Hun bor som sagt langt unna (mer enn 10 timer med bil)

Selvfølgelig ikke!

De prøvene må sendes uansett,det blir sendt ett sett med papirer til hver av det sykehus/helsetasjon det gjelder så kommer det innkallelse til den personen det gjelder.

Kjæresten min har har akkurat hatt dnatest for og fastslå farskap,det var barnefar som krevde dette.

Skrevet (endret)

Her er det nok faktisk du som produserer unomalt lite HCG i begynnelsen av svangerskapet. Hvis man har sex rundt eggløsning (som jo er en forutsetning for å bli gravid) er det i de fleste tilfeller å påvise svangerskap et par dager før ventet menstruasjon, altså gjerne mindre enn to uker (avhengig av lengde på syklus).

Dog, man er jo på det tidspunktet 4 uker på vei siden man regner svangerskapet fra første dag i siste mens, men det er uansett to uker etter samleie.

Endret av Gåsemor
Gjest Gjest
Skrevet

Ehem..bare for å kverulere litt her. noen oppdager faktisk graviditen ganske fort. Selv har jeg merket det tidlig begge gangene og egentlig vært sikker i min sak når test ble tatt. Første gangen var testen positiv fem uker på vei, andre gang fire uker. Hvis den angivlige moren i dette tilfellet hadde eggløsning akkurat i den tida hun hadde sex med ts sin samboer, trenger det ikke ha tatt mer enn et par uker.

Gjest balla
Skrevet

Ta vara på all kontakt informasjon dere kan. Mail, nettprofiler osv. Bruk opptaks funksjon på mobilen, hvis den har det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort en av disse løsningene:

1) Lei hotel rom i området der hun bor og sitt utenfor huset hennes. ser dere noen barn? Etterhvert ring på og konfronter henne.

2) Kontakt politiet få dem til å sjekke folkeregisteret. Samt undersøke hva dette er for noe. Godt mulig dette er noe personen har blitt anmeldt for før.

Skrevet

Det går fint å vite om man er gravid 2-3 uker etter sex. For vanligvis så er det ca 14 dager mellom eggløsning og mens. Jeg fant ut jeg var gravid på den 12. dagen. Men det var planlagt jeg forventet å bli gravid.

Men jeg skjønner ikke helt hva denne kvinnen vil. Hva ønsker hun å oppnå ved å fortelle dere at samboeren din har et barn, men vil ikke ha barnebidrag?

Ta kontakt med sosialkontoret, eller helsestasjonen. De vil kunne veilede videre på hva dere bør gjøre. Og hvis det hele viser seg å være oppspinn, så ville jeg anmeldt henne for forsøk på svindel og trakassering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...