Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kathinka_*
Skrevet

Jeg har fyllt femogtredve, og oppdaget en del lyse dun i ansiktet som ikke var der for et par år siden. Hvordan fjerner man sånne? Jeg kan ikke akkurat gi meg til å barbere der liksom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kathinka_*
Skrevet

Er det ingen som kan hjelpe meg..?

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg napper med pinsett, føler det er enklest, og hvis du barberer blir jo bare hårene stivere.. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har fyllt femogtredve, og oppdaget en del lyse dun i ansiktet som ikke var der for et par år siden. Hvordan fjerner man sånne? Jeg kan ikke akkurat gi meg til å barbere der liksom?

Du kan fjerne dem på ulike måter, f.eks. i hudpleiesalong eller hjemme vha voks. Men jeg ville latt dem være. Alle har slike hår, og de fleste bekymrer seg unødig mye over det. Stort sett legger ikke andre merke til det.

Gjest Gjest_Kathinka_*
Skrevet

Vi snakker ikke fire fem hårstrå her altså, vi snakker masse. Pinsettnapping ville helt klart tatt noen timer. Voks i ansiktet tror jeg ikke er noe for pysete meg. Noen av hårene stikker rett ut fra ansiktet. Hadde jeg hatt mørke hår hadde jeg sett ut som jeg hadde five o`clock shadow....

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan bruke høvelen, har selv gjort det i flere år. Det er en myte at hårene blir stivere av barbering

Gjest Christabelle
Skrevet

Kanskje laser er et alternativ? Her har du avskrevet de enkleste og beste løsningene selv.

Gjest Christabelle
Skrevet
Du kan bruke høvelen, har selv gjort det i flere år. Det er en myte at hårene blir stivere av barbering

Det stemmer det :) Godt at noen har skjønt det.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du virkelig vil få vekk hårene så må du være litt mindre kresen og legge vekk at du er 'for pysete' for voks'. Jeg er pysete og har sensitiv hud, men bruker allikevel voksstrips på overleppen. Det er bare et par kjappe røsk, så litt krem på og så slipper jeg å tenke på det på lenge.

Samme med brasiliansk voksing, jeg synes det er grusomt, men det går så fort og så er det så lenge til neste gang at det er så sykt verdt det. Voks er også rimelig.

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

hårene "blir" ikke stivere av barbering men de føles stivere, og det i seg selv får meg til å rynke på nesen med tanke på barbering i ansiktet..

Endret av Sandbekken
Skrevet

Laser vil ikke fungere på lyse hår, så det tror jeg ikke er noe godt alternativ. Elektrolyse kan hjelpe, men jeg anbefaler ikke det, det er fort gjort å få litt arr av det.

Jeg tror voks er det beste alternativet!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har prøvd elektrolyse i dag - det jeg har lest er at det er veldig sjelden å få arr av det. Følg med på elektrolyse-tråden, så skal jeg følge opp med erfaringer når det har gått litt lenger tid.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg har veldig små lyse hår (som voks ikke får med seg) på overleppen, som jeg fjerner med en liten trimmer fra Depend. Kanskje du kan prøve en sånn?

Gjest Grafica
Skrevet

Er det en slags mini-epilator Fantabalous Kitten? Sliter selv med endel hårvekst på overleppa + haka og voks tar ikke alt. Har drevet og skjært det vekk med en øyenbrynskniv, men det er så kjedelig å gjøre hele tiden.

Skrevet

Kjenner ei dame som fikk hår i ansiktet da hun var rundt 30-35.. Hun begynte å nappe de, i dag er hun litt over 50, og har MYE svarte hår i ansiket.. Det blir bare verre når man napper..

Gjest Gjest
Skrevet
Kjenner ei dame som fikk hår i ansiktet da hun var rundt 30-35.. Hun begynte å nappe de, i dag er hun litt over 50, og har MYE svarte hår i ansiket.. Det blir bare verre når man napper..

Det er jo ikke nappingen som er årsaken til at hun i dag har mye hår i ansiktet da. ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Hvordan i huleste kan napping gjøre det verre? :rolleyes:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan i huleste kan napping gjøre det verre? :rolleyes:

Hadde det virkelig vært slik, så ville vel de som holdt på å bli skallet, nappet hårstrå fra hodet for harde livet. Man får ikke mer hår av å nappe. :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Grafica: nei, det er ikke en epilator, mer en liten elektrisk barberhøvel. Den er beregnet på å fjerne hår i ansikt, og hårene som kommer ut er ikke stive på meg iallefall :o) Den må jo brukes relativt ofte om du vil være hårfri (1-2 ganger i uken), men den er veldig kjapp i bruk.

Og neida, dere, napping gir ikke mer hår.... trodde det var noe alle visste :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...