Gå til innhold

Vi skal kjøpe ny seng.

Anbefalte innlegg

Gjest Christabelle
Skrevet

Vi skal gå til innkjøp av ny seng, og jeg er litt usikker på hva vi trenger.

Budsjettet er 10-15 000,- og vi skal ha nye puter og dyner i tillegg. Sengen skal være 150x200.

Vi har tittet på Svane Excellent, men jeg aner ikke hva vi skal velge. Er det noen som har denne sengen, som kan fortelle om du er fornøyd/misfornøyd?

Eventuelt andre alternativ og hvor de har sengen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_
Skrevet

Er ute etter seng selv, så håper noen kan svare her.

Har også tenkt på Svane eller Jensen, men vil gjerne høre andres erfaringer før vi bestemmer oss.

Skrevet

Jeg har svane rammemadrass, og er kjempefornøyd med den! Elsker senga mi :)

Skrevet

Jeg hadde Jensen med tykk overmadrass. Det er det beste som noensinne har hendt meg :)

Den kostet rundt 20 - 25 000, men kjøpte den på salg med 40% rabatt.

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg hadde Jensen med tykk overmadrass. Det er det beste som noensinne har hendt meg :)

Den kostet rundt 20 - 25 000, men kjøpte den på salg med 40% rabatt.

Så heldig du var! :)

Gjest Christabelle
Skrevet

Vi gikk for Svane Excellent. Får den på mandag, kan skrive hva jeg synes etter et par dager.

Jeg pleier å ha vondt i ryggen når jeg våkner, så jeg håper det blir slutt på det nå.

Skrevet
Vi gikk for Svane Excellent. Får den på mandag, kan skrive hva jeg synes etter et par dager.

Jeg pleier å ha vondt i ryggen når jeg våkner, så jeg håper det blir slutt på det nå.

Mine ryggvondter ble borte da jeg investerte i skikkelig seng, skal se du får samme erfaring du også :biggrin:

Gjest Christabelle
Skrevet
Mine ryggvondter ble borte da jeg investerte i skikkelig seng, skal se du får samme erfaring du også :biggrin:

Jeg håper det. Vi henter sengen i dag og jeg gleder meg til å sove i den i natt :) Men har du hatt ryggsmerter av andre årsaker? Jeg mistenker sengen for å være synderen.

Skrevet
Jeg håper det. Vi henter sengen i dag og jeg gleder meg til å sove i den i natt :) Men har du hatt ryggsmerter av andre årsaker? Jeg mistenker sengen for å være synderen.

Jeg hadde ryggsmerter av andre årsaker, men sengen kan jo helt klart ha bidratt. Jeg vet bare at kroppen fikk et nytt liv med ny seng :)

Skrevet

Jeg har jobbet på Bohus i mange år, og siden du har bestemt deg for seng, så vil jeg anbefale dyne til deg ;) Det finnes en dyne som heter sommerdunsdyne. Jeg vet, det høres helt sinnsykt varmt ut med dun dyne, men den er virkelig ikke varm på sommeren. Den puster, og jeg har tilogmed brukt den om vinteren her i Oslo fordi den holder meg varm når det trengs. Den er varm når du trenger å være varm, og den er kald når du trenger å være kald. Vi har 4 dyner i familien og skal investere i flere til sommeren til alle gjesterommene. Anbefales på det sterkeste!

Den er utrolig god, og den puster!! :) Koster ikke skjorta heller, 299,- for 140 x 200.

Jeg husker ikke helt leverandøren i hodet akkurat nå, dessverre. Jeg kjøpte mine på Bohus Møbelhuset Gol, kontakt dem hvis du vil vite leverandøren! :)

Når det gjelder pute, så må du teste hvilken pute du vil ha. Jeg kan ikke fortelle deg her og nå hva slags pute du skal ha... Jeg ville tenkt over om du liker å ligge høyt, lavt osv, fordi det har mye å si hvor hard du skal ha og hvor mye fyll du skal ha i den. Men et lite tips, se etter en pute som har god fordelingsevne (som du lett kan se) og se etter innholdet i puta! :)

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg har jobbet på Bohus i mange år, og siden du har bestemt deg for seng, så vil jeg anbefale dyne til deg ;) Det finnes en dyne som heter sommerdunsdyne. Jeg vet, det høres helt sinnsykt varmt ut med dun dyne, men den er virkelig ikke varm på sommeren. Den puster, og jeg har tilogmed brukt den om vinteren her i Oslo fordi den holder meg varm når det trengs. Den er varm når du trenger å være varm, og den er kald når du trenger å være kald. Vi har 4 dyner i familien og skal investere i flere til sommeren til alle gjesterommene. Anbefales på det sterkeste!

Den er utrolig god, og den puster!! :) Koster ikke skjorta heller, 299,- for 140 x 200.

Jeg husker ikke helt leverandøren i hodet akkurat nå, dessverre. Jeg kjøpte mine på Bohus Møbelhuset Gol, kontakt dem hvis du vil vite leverandøren! :)

Når det gjelder pute, så må du teste hvilken pute du vil ha. Jeg kan ikke fortelle deg her og nå hva slags pute du skal ha... Jeg ville tenkt over om du liker å ligge høyt, lavt osv, fordi det har mye å si hvor hard du skal ha og hvor mye fyll du skal ha i den. Men et lite tips, se etter en pute som har god fordelingsevne (som du lett kan se) og se etter innholdet i puta! :)

Hei, tusen takk for tips :)

Vi kjøpte dyner og puter på Jysk. Husker ikke hva slags vi kjøpte, men jeg er fornøyd med dynen. Putene er jeg ikke så fornøyd med. De var veldig fluffy da jeg var i butikken, men da jeg skulle sitte for å lese, sank de sammen og ble kjempeflate:( Må kjøpe en "støttepute" tror jeg.

Gjest Christabelle
Skrevet

Da har vi hatt sengen i fem dager, og er kjempefornøyde! Overmadrassen flytter seg litt (men ikke på langt nær like mye som den gamle sengen) når jeg sitter inntil veggen, så jeg tror vi skal investere i en "vegg" en eller annen gang. Jeg har hatt vondt i ryggen èn morgen (men mistenker at jeg ligger rart).

Den var OK å sette opp, men veldig teit måte vi måtte gjøre det på. I stedet for spor i rammen hvor plankedelen (den kom heldigvis i èn del) skulle ligge, måtte vi løfte den og sørge for at den lå helt rett. Vi hadde ikke sjangs til å lirke/skyve den på plass da vi oppdaget at den var skjev, så vi måtte løfte igjen og prøve igjen. Etter ti løft var den noenlunde rett.

Det var også tricky å legge alle fire madrassene helt rett på plass. Det bulte ut både her og der, og det var et lite helvete å få de helt rette. Glidelåsen var grei å få til selv om det ble mye stapping av madrassene for å få den igjen.

Jeg har bare prøvd den myke siden av madrassen, og synes ikke den er kjempemyk. Lurer på hvordan den harde er. Kjempebra at man kan justere det selv etter å ha prøvd, og ikke bare har fått et lite inntrykk fra to-minuttersprøving i forretningen.

Man kan kjøpe trekk ved siden av i forskjellige farger; blant annet brun, beige, grønn, grå og blå. Man kan velge mellom hvit, eik og mørkbrun sokkel. Vi har valgt mørkrun sokkel og beige trekk med en brun svane på.

Det er 15 års garanti mot fjærbrudd.

Skrevet

Vi kjøpte ny seng for en tid tilbake, da valgte vi Jensen Diplomat. Jeg har ønsket meg ny Jensen-seng leenge, for jeg var så glad i den gamle. Gledet meg vilt til å oppgradere.

Vi ble kjempeskuffet. Selgeren på Bohus overtalte oss til å kjøpe Medium og Fast ut ifra kroppsvekt, jeg hadde egentlig tenkt å ta Fast og mannen X-Fast. Jeg får veldig vondt i ryggen av sengen. Medium føles som å ligge i en hengekøye. Jeg klarte ikke Medium så lenge, så overtalte mannen til å la meg prøve Fast. Den blir jeg også veldig sliten i ryggen av å ligge i. Har snakket med Bohus, og de sier at de ikke har noen slags garantier på at sengen vil fungere... Det vi kan gjøre er å kjøpe ny midtdel til 2500 for å få X-fast på begge sider. Men det får vi ikke prøvd noe sted, for ingen har det i utstillingen sin... Inntil videre sover vi i den gamle senga på gjesterommet :tristbla:

Skrevet
Hei, tusen takk for tips :)

Vi kjøpte dyner og puter på Jysk. Husker ikke hva slags vi kjøpte, men jeg er fornøyd med dynen. Putene er jeg ikke så fornøyd med. De var veldig fluffy da jeg var i butikken, men da jeg skulle sitte for å lese, sank de sammen og ble kjempeflate:( Må kjøpe en "støttepute" tror jeg.

Når man skal sitte å lese er det viktig at du får god støtte i ryggen slik at du ikke får vond rygg. En ting er at puten kan være god til å sove på, men en annen ting er at den er god til å bruke når du leser. Dessverre har det hendt at jeg har anbefalt to forskjellige puter, en til lesing og en til soving for kunder. Men jeg tror jeg er enig med deg på dette om at du burde kjøpe en støttepute. Da må du kjøpe enten en pute som er ganske kraftig bygd slik at du kun kan bruke den når du leser. Eller så må du kjøpe en som du kan ha i tillegg til den puta du allerede har ;) Ditt valg :)

Eller, hvis du har en litt stor god pyntepute som du ikke bruker, kan det være et godt alternativ :)

Skrevet

Christabelle, jeg har tempurpute og er sååå fornøyd. Nakken får perfekt støtte, høyden på puta er midt i blinken, og den er akkurat passe myk/hard. Hatt den i flere år, skal aldri bytte ut den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...