Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Vi skal være noen dager i Sunndalsøra i sommer, og reiser etterpå til Førde. Men vet ikke helt hvilken kjørerute vi skal ta. Vi har sett Ålesund og Molde tidligere, så det er ikke noe must å få med seg disse byene. Men lurer litt på om det er finest å kjøre ned til Førde ute ved kysten (tenker da å se f.eks Selje). Eller blir det en finere tur å kjøre til Førde via f.eks Geiranger og Stryn? Beklager om geografien ikke er helt på topp, hehe. Tenker forresten at vi kanskje vil legge inn en overnatting på veien. Blir glad om noen har tips til steder å se! :-)
Gjest :) Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Vi skal være noen dager i Sunndalsøra i sommer, og reiser etterpå til Førde. Men vet ikke helt hvilken kjørerute vi skal ta. Vi har sett Ålesund og Molde tidligere, så det er ikke noe must å få med seg disse byene. Men lurer litt på om det er finest å kjøre ned til Førde ute ved kysten (tenker da å se f.eks Selje). Eller blir det en finere tur å kjøre til Førde via f.eks Geiranger og Stryn? Beklager om geografien ikke er helt på topp, hehe. Tenker forresten at vi kanskje vil legge inn en overnatting på veien. Blir glad om noen har tips til steder å se! :-) Gå inn på gulesider.no, og legg i start og stopp sted. Der kan du også legge inn "via", om du veit hvilke sted du vil se:) Jeg kommer fra området, og må bare legge til at om du ikke velger raskeste vei fra A til B, så kan turen for bli laaang. Mange fjorder og fjell som ikke alltid er like enkle å passere. Og "kjøre ned til Førde ute ved kysten" kan bli litt vansklig;) Både Selje og Stryn er nydelige, sjarmerende plasser:)
talin Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Sundalsøra, Eidsvåg, Åndalsnes, Trollstigen, Geiranger, Gamle Strynfjellsveien, Briksdalsbreen, Sandane, Skei og Førde.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Tusen takk for svar! Ja, geografikunnskapene mine er ikke helt på topp, hehe. Men tror vi ender opp med å kjøre om Åndalsnes og Geiranger. I forhold til Geiranger lurer jeg på om det hadde vært fint å ta ferjen videre til Hellesylt? Er klar over at dette tar noe tid, men er det noen som vet om det er en fin opplevelse eller om vi like godt kan droppe det? Også er jeg veldig usikker på om vi trenger en overnatting? F.eks i Geiranger? Håper på flere innspill, tusen takk! :-)
_Lunica_ Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Tusen takk for svar! Ja, geografikunnskapene mine er ikke helt på topp, hehe. Men tror vi ender opp med å kjøre om Åndalsnes og Geiranger. I forhold til Geiranger lurer jeg på om det hadde vært fint å ta ferjen videre til Hellesylt? Er klar over at dette tar noe tid, men er det noen som vet om det er en fin opplevelse eller om vi like godt kan droppe det? Også er jeg veldig usikker på om vi trenger en overnatting? F.eks i Geiranger? Håper på flere innspill, tusen takk! :-) Fergen far Geiranger til Hellesylt er verdt å få med seg ja Skikkelig fin tur og god utsikt. Ble så fasinert over de små gårdene som klamrer seg fast oppe i de høye fjellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå