Gå til innhold

Rypereiret

Fjellrypa

Anbefalte innlegg

Til helgen har jeg tenkt at Kyllingen og jeg skal på telttur alene et eller annet sted i nærheten. Tanken er at denne gangen skal Kyllingen gå selv hele veien. Det blir veldig spennende å se hvordan det går, men jeg tar uansett med sjalet i tilfellet det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med teltur. Har det blitt høst der dere holder til, eller er det fortsatt litt sommer i lufta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt godvilje kan vi fortsatt kalle det sommer. Det er sikkert sommer nok til at Kyllingen vil bade, i alle fall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte ivrig med hos deg for et par år sia, så slenger innom igjen jeg etter en lang fraværsperiode fra KG. :)

Herlig å se noen som drar med kyllingen sin ut i natur'n. Er selv friluftsfrelst og ELSKER fjellet!!! :)

Håper dere storkoser dere!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur, og Kyllingen gikk hele veien selv. Hun hadde til og med en liten sekk. Det var deilig, og fungerte nesten smertefritt. 15kg mindre å bære merkes definitivt, så dette lover bra for flere turer. Ikke minst tenker jeg på neste sommer, da bør rekkevidden ha økt litt også.

Ellers var turen fin, rolig og hyggelig. Vi fisket litt uten å få napp, Kyllingen demonstrerte telt-ekspertisen sin (sette sammen/ta fra hverandre stenger og feste/plukke plugger) og koste oss med god turmat. Vi prøvde å mate noen ender, men endte i stedet opp med å studere alle småfiskene som kom for å spise brødsmulene. Like spennende det.

Lamadama: Velkommen hit! Interessene har ikke forandret seg mye siden sist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiaaaa!!!

Nå er det jammen meg lenge siden sist! Men gud så gøy å se at så mange er her inne enda:)

Morsomt å lese i boka di, Kyllingen er jo superflink da!

Må bare ha meg noen runder å prøve å finne folk, evt huske hva alle het...Blitt litt gamlere og fått mer hjernesvinn siden sist:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes koselig ut med tur.

Er det sånn at dere tar teltturen uansett vær? Tenker litt på at det er småkjipt å gå tur i skog og mark når været er så vått som det har vært i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte! Så veldig, veldig koselig å se deg igjen!

Er det sånn at dere tar teltturen uansett vær?

Ikke helt uansett vær, men det skal ganske mye til at vi dropper den. Det handler mye om utstyr. Så lenge både Kyllingen og jeg er godt kledd, kan vi ha det fint selv om det regner/er vått på bakken. Det viktigste er at soveposen er tørr og at vi har tørre klær til morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var jeg på jentetur til Bergen. En hel helg med skravling og uten barn. Det ble en del vin, en tur over Vidden og mye god mat. Veldig deilig, det er jammen ikke ofte jeg gjør sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga var jeg i bryllup, reiste fredag og kom hjem søndag. Dermed ble det to helger på rad borte fra Kyllingen. Det var nok ikke helt heldig. Hun gråt når jeg ringte. "Jeg vil at du skal være her, mamma". Jeg vet hun har det fint og er trygg med barnevaktene, men det merkes veldig godt når vi går over grensen for det hun synes er greit. Det gjorde vi nå. Veldig synd at jeg må på jobbreise om bare en uke også, men etter det blir det lite framover.

I ettermiddag skal det bakes. Vi skal feire mormors bursdag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at kyllingen savner moren sin sånn. Håper det går greit når du er på jobbtur, hun har det nok fint. Prøv å kos deg litt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja, det er kjipt å være borte når hun tydelig savner meg. Heldigvis gikk det stort sett greit. Denne uka har jeg også vært mye borte. Var på kurs man-onsdag, Kyllingen var hos mormor og morfar. Det gikk bedre denne gangen. Det hjalp nok at vi hadde helgs sammen rett før.

Ellers er alt bra, bortsett fra at jeg er stuptrøtt. Jeg har mye å gjøre og er B-menneske. Det er så utrolig deilig å slappe av med en bok utover kveldene når alt som skal gjøres er gjort og roen har senket seg. Problemet er at da snakker vi fort en bit over midnatt. Jeg tror ikke jeg har sovet mer enn 5 timer noen natt denne uka. Vel, vel, jeg får komme meg ut herfra og i gang med jobbtingene jeg må gjøre, og så i seng.

Og så må jeg pakke til i morgen, selvsagt. Kyllingen og jeg skal på telttur sammen med ei venninne med en unge som nærmer seg to. Det blir nok moro, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Innom for å oppdatere meg litt, og legge igjen en stor klem! :klem:

Høres ut som du har en hektisk hverdag, håper det har roet seg litt nå, og at dere hadde en fin telttur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Oisan, lenge siden jeg har skrevet her nå.

Vi har hatt noen fine turer i høst, og den siste teltturen var vel midt i oktober. Da lagde vi en snømann som var høyere enn meg, og fikk på mange vis kjent litt på vinteren. Etter det har turlivet roet seg litt, delvis fordi det er mindre fristende vær-messig og mye fordi det er masse sosialt for tiden. Familiebursdager og tilsvarende aktiviteter må selvsagt også prioriteres. Jeg ser at det blir mye sånt framover også, men håper å få inn i alle fall en skikkelig tur før jul.

Førstkommende helg skal vi i alle fall på en liten hyttetur, og jeg håper vi får testet skiene for første gang i år. Det hadde vært deilig!

Ellers sliter jeg litt med balansen jobb og fritid i ukene. Det blir veldig mye jobb og lite fritid, og ærlig talt lite søvn også i perioder. Det er ikke helt gunstig. Jeg håper å få gjort noen endringer, sånn at ting blir litt bedre.

For øvrig er det fortsatt påfallende få potensielle mannfolk i livet mitt, og det er kanskje like greit med den timelplanen jeg opererer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mangel på potensielle menn også kommer av lite fritid. Likevel er det som regel sånn at det dukker opp noen akkurat når det "ikke passer", så kanskje er han rett rundt hjørnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...