hverdagslykke Skrevet 29. mai 2009 #21 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Gratulerer med ny dagbok! Edit: Må ta med: Veldig bra undertittel på dagboka! Endret 29. mai 2009 av hverdagslykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 29. mai 2009 #22 Del Skrevet 29. mai 2009 Så morsomt, Sixx! Hadde du en fin 17. mai-helg? Akebrettet var litt bortkastet, for vi hadde ikke pakket i det hele tatt og måtte forte oss litt ned for å ha greie marginer ift toget. Ellers hadde jeg tenkt at Kyllingen kunne få ake noen av (de mindre) bakkene, det hadde sikkert vært kjempegøy. Skiene hennes hadde vi også med, men de ble heller ikke brukt. Ja, var fin tur da. Vi reiste opp og ned samme dagen. Det som var så morsomt med å se dere, var at de fleste andre ploget litt forsiktig eller kjørte sakte nedover med feller - så kom du med ungen på ryggen og pulk og akebrett på slep, rett ned og full kontroll mens ungen strålte av lykke. Skulle ønske mange flere unger hadde fått oppleve sånn tilnærmelse til naturen som du gir din. (Jeg så dere forresten i "skråkjøringa" nedenfor "svingen", der hvor vinden løya litt - vi var på vei opp). Har vært på toppen før, både i strålende solskinn og helt vindstille hvor alle lå og solte seg på steinene som stakk opp - og i vannvittig snøstorm hvor vi virkelig begynte å lure på om vi var helt vel bevart som gadd å gå til topps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 30. mai 2009 #23 Del Skrevet 30. mai 2009 Tittei! Gøy å se deg her også igjen! Ekstremt imponert over 17. mai-feiringa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 1. juni 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 1. juni 2009 Så morsomt å se så mange gamle kjente her inne! Velkommen i nyboka! Veldig bra undertittel på dagboka! Takk takk! Passe nøytral og forsiktig? Ekstremt imponert over 17. mai-feiringa! Ikke noe å bli ekstremt imponert over, men det var definitivt en feiring som frister til gjentagelse. Pinsen har vært bra. Høydepunktene var vel et bjørnehi og en liten topptur. Det var ikke store greiene, men siden omgivelsene var mye lavere var utsikten upåklagelig. Hadde noen spurt Kyllingen, så tror jeg høydepunktene hadde vært: * bade i bekken * klappe hester og 7 ukers føll * sprute vann med slange (evt forsøke å drikke av den - det ble mange klesskift) * kjøre firhjuling * leke i traktor og få kjøre en liten tur Det bekymrer meg muligens litt at de to siste var enda mer stas enn de tre første. Vi har altså vært på en tur med noen vennefamilier, alle med små barn. Bodde på en gammel sæter og tok livet veldig med ro. Har spist mye mat og slappet av for det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #25 Del Skrevet 2. juni 2009 Har vært på toppen før, både i strålende solskinn og helt vindstille hvor alle lå og solte seg på steinene som stakk opp - og i vannvittig snøstorm hvor vi virkelig begynte å lure på om vi var helt vel bevart som gadd å gå til topps. Så bra! Jeg tipper det blir flere turer på oss også, det var et bra alternativ til vanlig by-feiring. Blir det ikke veldig hektisk å dra opp og ned samme dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 2. juni 2009 #26 Del Skrevet 2. juni 2009 Grattis med ny dagbok!! Kjekt at du har dagbok igjen Jeg er ikke superaktiv på KG for tiden, men er nå innom, og dagboken din blir fast takst. Koselig å lese om deg og Kyllingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei Epona! Dagen har vært temmelig variabel. Jeg har endelig prøvd meg på sykkel til jobb. Det er litt i grenseland om det er fornuftig, for det er såpass kort at det ikke blir den store treningen. Ja, ja, på hjemveien får jeg 25min med nesten bare oppoverbakker, så litt effekt får jeg da ut av det. I halv-tre-tiden ringte de fra barnehagen. Kyllingen hadde kastet opp to ganger. Jeg avsluttet det jeg måtte avslutte og tråkket som en helt opp alle bakkene. Snuppa var i god form, ikke varm eller noe. Litt sutrete, men det var ikke rart siden hun knapt hadde spist hele dagen. Ettermiddagen gikk fint, hun spiste middag og kvelds og ammet et par ganger ekstra. Alt var normalt, og jeg krysset fingrene for at alt var overstått. Det ser dessverre ikke sånn ut, for etter legging har hun vært veldig urolig. Hun klynker og gråter, og har våknet halvveis mange ganger. Det virker som hun har vondt, men hun svarer ikke på spørsmålet i halvsøvne. Det eneste hun sier er at hun vil sove. :søvn: Stakkars trøtte søtingen min! Men altså, jeg har planlagt barnevakt fra i morgen til lørdag, og har en avtale med ei venninne om å gå på byen. Det er en ganske så revolusjonerende ide for meg, jeg har ikke vært ute siden en gang lenge før jeg ble gravid. Jeg håper snuppa er i form i morgen, sånn at mormor og morfar kan hente henne. Vi får se, jeg er velidg usikker nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. juni 2009 #28 Del Skrevet 5. juni 2009 Håper hun er i bedre form idag. Dersom hun klarte å spise, og i tillegg har holdt på maten en hel natt, så er det jo stort håp. Krysser fingrene for at Kyllingen er i superform idag, og at det blir barnevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. juni 2009 #29 Del Skrevet 9. juni 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 9. juni 2009 #30 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei! Måtte bare innom å se i boka di. Gøy når "gamle kjente" dukker opp:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 9. juni 2009 Enda flere gamle kjente! Så koselig! Kyllingen ble frisk, og hadde det strålende hos mormor og morfar. Jeg kom meg på byen, og det var en litt pussig opplevelse. Lenge, lenge siden sist, og ganske moro og veldig uvant. Får satse på å få det til litt oftere framover. Ellers var helga bra. Søndag var vi på en ørliten kanotur for å teste om det fungerte for et potensielt turfølge på sommerens kanoferie. Det gikk veldig bra, så nå får Kyllingen med seg ei jevnaldrende jente og jeg får selskap av en mamma til. Vi hadde også besøk av ei høygravid venninne. Magen var veldig fascinerende for Kyllingen, og hun ville leke "baby i magen" under genseren min. Det ble en veldig stor og bråkete gravid-mage, gitt. Den begynte rett under haka og gikk helt ut på sidene. Dessuten kunne den fint finne på å kikke opp halslinningen og si hei. Kan ikke huske at det var sånn å være gravid. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 10. juni 2009 #32 Del Skrevet 10. juni 2009 Heisann! Kjekt at du hadde det morsomt på byen. Kan tenke meg at det var litt uvant etter så lang tid! Bra at Kyllingen er frisk igjen også Skal dere på kanoferie i sommer, det hørtes artig ut!! Vi skal ture nordover i landet og se på Nord-Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #33 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Litt løst og fast om Kyllingen om dagen. Dette er vel for veldig spesielt interesserte (altså for min egen del): Hovedinteresser: Fotball - Har tatt over fra håndball. Håndball var logisk, siden hun har vært med meg på noen kamper, og vi har sett på onkel og tante som har spit kamp. Fotball har vi derimot ikke introdusert på noe vis. Jeg tror bare hun har sett unger som spiller, og bestemt seg for at det er kult. I dag fikk jeg henne nesten ikke med hjem fra barnehagen, fordi hun ville se på noen 9-10-åringer som spilte kamp. Hun har egen ball, og spraker og løper mye. Motorkjøretøy (motorsykkel, traktor): Mamma kjøpe sånn? Mamma og Kylling kjøpe traktor i 'tikken? Kylling ønske seg bursdag! Hest, hund og dyr for øvrig - veldig stas, veldig uredd. Hun har fått ri noen få ganger, og det har gjort voldsomt inntrykk. Onkels hund, som vi er mye sammen med, er nesten like viktig som onkel. Sykkel: Trehjulssykkel, løpesykkel, hjelm, hansker. Hun er dessuten veldig opptatt av at hun vil låne/prøve tohjuls-sykkel. Hun har nok tak på løpesykkelen til at vi kan sykle til butikken. Det er stas. Klær: Det skal for tiden være t-skjorte. Ulltrøye under er ok, men det skal være t-skjorte. Hvis det skal spilles fotball/håndball skal det også være shorts. Hun pyntet seg til barnehagens sommerfest i dag. Ingen observert interesse for rosa eller blonder, men pannebånd, kjede og finsko er veldig stas. Logikk Teller til 20, og har grei orden i mengdeforståelsen et stykke opp i tallrekka. 5? Ukedagene er nogenlunde på plass Bokstaver har vi ikke vært borti Kommentarer: Yndlingsuttrykk "Det går ikke aaaaaaaan", gjerne bare som tøys og om hva som helst. Hun fulgte nøye med mens jeg tok på sykkehjelm og solbriller: "Nå var du kul!" Ellers Plasterlapper løser mye Hopper fra høye benker/steiner/bord/kanter, og jeg skal stå på kne helt nede ved bakken og ta henne imot Kler på seg det aller meste selv, problemer med glidelås, knapper og knyting Lager eggerøre hvis jeg finner fram egg og melk, skrur på panna og har i smør. Har 23 netter i telt så langt Endret 16. juni 2009 av Fjellrypa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 10. juni 2009 Strix: Hvor skal dere nordpå? Jeg regner med en liten uke i Børgefjell, en liten uke i fjellet sørpå, kanotur til Sverige og litt hytte/bondegårdsferie. Totalt har jeg 4 uker ferie, og gleder meg veldig. Satser på fint vær i Norge, siden det blir mye telting og utetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 14. juni 2009 Dagens Kylling-utsagn: "Mamma være med meg på motorsykkeltrening!" Eh - hæ?? Hvor kom den ideen fra, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 15. juni 2009 #36 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har en liten en her som nok mer enn gjerne blir med på motorsykkeltrening om du ikke vil. Her blir plenen klippet daglig nå. Bare det har motor og bråker så er alt gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 16. juni 2009 #37 Del Skrevet 16. juni 2009 Så herlig å lese om Kyllingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #38 Del Skrevet 16. juni 2009 Prada: Skal vi sende dem av gårde på motorsykkeltrening alene, mener du? Hørte på jobben i dag at de kan kjøre trail fra 3-års alder... LT: Åjada, hun er bra herlig! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #39 Del Skrevet 17. juni 2009 Ny informasjon: motorcross fra de fyller fem og trail fra det året de fyller fem. Motorsykkeltrening ligger altså (heldigvis?) litt fram i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 17. juni 2009 #40 Del Skrevet 17. juni 2009 Ny informasjon: motorcross fra de fyller fem og trail fra det året de fyller fem. Motorsykkeltrening ligger altså (heldigvis?) litt fram i tid. Her har de også ATV-kjøring fra 5 år. Håper han min kan holde seg til svømming, for motorsport høres dyrt, og litt farlig, ut. Men her går pappaen og bare venter i lengsel på å få kjøpe et motorisert kjøretøy til sønnen, så jeg har en følelse av at jeg vet hvordan det ender... Gøy at det ikke bare er gutter som er fasinert av motorsykler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå