Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hei,

jeg håper noen har noen tips til meg :)

jeg har pcos og sluttet med prevensjon for litt over 2 år siden.

Jeg har hatt regelmessig menstruasjon de siste mnd etter jeg har fått metformin og gått ned litt i vekt.. men fortsatt skjer det ingenting og jeg begynner å bli litt utålmodig.

Jeg har tenkt på at jeg kanskje ikke har eggløsning selv om jeg har menstruasjon, men så har jeg også lest litt i forumet at det muligens finnes tabeletter for å sette dette i gang?

Det må også sies at sambo ikke liker å "komme inni" hvis dere forstår og når han først kommer, så er det lite... men han gjør nå sitt beste for å komme inni...

jeg synes dette er flaut å snakke om og jeg tenker at dette også har en betydning for at jeg ikke blir gravid...

jeg skal til legen neste uke og tenkte jeg skulle nevne dette og muligens spørre om det finnes noen piller som kan hjelpe på. Jeg vil tro at pcsos'en min har mye å si...

Noen som har innspill? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom inn til "prøvere og ufrivillig barnløse" :)

pcos har en god del å si ja, det er mulig dere trenger hjelp for å få modnet eggene dine.. Og om de modnes skikkelig er det ikke sikkert du har eggløsning..

Det er mulig å få i gang blødning ved hjelp av medisiner ja,.. (ikke i alle tilfeller men)..

Ellers bør også mannen din få sjekket seg.. Og klart, skal dere få det til på egenhånd så er det jo en forutsetning at han "kommer inni " ;)

Skrevet

PCO er nok av betydning ja for om dere blir gravide eller ikke.

Selv slet vi med å bli gravide, og jeg ble utredet og det ble funnet at jeg har mild form for PCO.

Mannen ble testet først fordi det ofte er det enkleste. Så mannen din bør også testes.

For min del hadde jeg EL, men pga PCo ble ikke eggene mine modne nok til å bli befruktet, og hvis de ble befruktet, så ville de ikke feste seg i livmora.

Jeg fikk Pergotime for dette, og det hjalp med en gang! Ble gravid på første forsøk.

Så Pergotime kan være et alternativ for å sikre deg El hvis du skulle mangle det. Du kan jo prøve EL tester for å se om du har El. Selv kjøpte jeg meg Clearblue ferilitetsmonitor. Jeg syntes det var et bedre kjøp enn EL strips og stimler. Syntes ikke det alltid var like lett å tyde disse stripsene. Monitoren var også med å støttet opp under hva gynekologen min sa.

Skrevet

Kjenner et par der de løste det at mannen fra tid til annen slet med å komme i dama ved å gå til innkjøp av Instead softcup. Tror de kjøpte det på nett via storbritannia, finnes ikke i Norge. Er egentlig engangs menskopp, men har på internasjonale forum lest at mange bruker den etter sex for å "holde spermen på plass" eller for følgende: Å la mannen komme i "begeret", og så putte begeret inn.

Har ikke prøvd det selv, så vet ikke. Men i og med at en eks til tider hadde problemer med å komme (ikke bare jenter som sliter her alltid, nei), antar jeg at jeg vet hva TS snakker om - og jeg er glad for at jeg ikke var prøver med eksen min......

Du kan lese om Instead her

http://oochi.biz/instead/public/

Skrevet

Hei,

tusen takk for svar! Det satt jeg veldig pris på :)

Jeg har forresten nett vært hos legen og tok det opp. Han sa det egentlig var en gynekolog oppgave og skulle sende en henvisning.

Legen bladde litt i journalen min og fant ett utdrag som en lege hadde skrevet om meg da jeg ble akutt innlagt for 2 år siden, hvor han hadde nevnt at jeg måtte nok trenge fertilitet hjelp... litt kjipt å høre det, men det er jo ikke så mye annet å gjøre. Så nå håper jeg det ikke blir så lenge til innkalling. Min største frykt er at jeg ikke kan få barn :(

Gjest cona*
Skrevet

Jeg kan også legge til at min mann også har problemer med å få utløsning. Så føyer meg til det Erle89 sier.

Nå har jeg dog lest at mengden ikke spiller noen rolle, noen har bare mer enn andre av "gugga" - men at spermen er der uansett.

Kan være en idè å teste for EL, det gjør jeg, ekstra spennende å ha sex da!! (og lettere for han å komme, hehe!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...