Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det begynner å stramme både her og der etter sommerens utskeielser. :(

Hva med å hjelpe hverandre mens vi er på slankern?

Gi hverandre ros og ris, diskutere oppskrifter, motivere hverandre til å gå turer osv.

Man trenger å få litt støtte og oppmuntring når man holder på med noe så erkekjedelig.

Hva sier dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakkes etter jul, kanskje?

* Tex skal inn i brudekjolen sin i mai...*

Skrevet

Eneste måten jeg vet å slanke meg på er å spise minimalt (2 porsjoner havregryn om dagen). Absolutt ikke å anbefale....tror ikke jeg hadde vært den beste slankepartneren :hoho:

Lykke til da!

Skrevet

Jeg kan godt være med. Det har jo vært en der tråder om det samme, men det ser ut til å falle i fisk hver gang. Hvordan skal vi få dette til da?

Har du ett slags spise- og treningsprogram klar?

Ich don't!

=)

Skrevet

Hmmm, kanskje jeg slenger med på her.. Hadde egentlig tenkt å melde meg på Grete Roede kurs i slutten av august, men vet liksom ikke. Hvor tjukk "må" man være for å melde seg på normalkurs der?? Jeg er ikke akkurat tjukk da, men har lagt på meg noen uheldige kg siste året (og skal gifte meg til neste sommer, og innen da skal de vekk!!)

Skrevet

Akkurat hva jeg trenger! Har akkurat startet min egen lille slankedagbok, jeg --- det hjelper litt på motivasjonen. Dessuten er det kjekt å se hva man egentlig gjør/spiser. Og det er et fint sted å avreagere når suget blir for stort. Kanskje det er en idé for flere? Ingenting kan vel være bedre enn en koselig oppmuntring i dagboken når du logger deg inn for å fortelle hvor desperat du lengter etter masse sjokolade...

Skrevet

Jeg tror ikke på noen slankekurer - spis ofte og sunt året rundt men man kan unne seg en godbit i ny og ne. Noen sverger til en 'spisedag' i uka for å holde forbrenningen oppe. Så må man holde seg litt i bevegelse - helst trene litt aktivt , både styrke og kondisjon.

Skrevet

Vel, gjør som meg: Heng opp et bilde av deg selv i bikini på kjøleskapet.... Veeeldig effektivt.. Men fest det magneter, slik at du kan snu det ved behov....

Skrevet

Jeg har en skikkelig gris-bilde av meg som ble tatt i fjor...det henger ved speilen i garderoben.... :o *hjelper*

Ja-ja,jeg har vært på slanker`n siden januari med lite effekt men jeg tror jeg har strammet meg opp litt,mange klærne passer igjen.(vekten sier ikke særlig mye)

Såå hvis jeg holder på med dette inntil neste år ser jeg nokså bra ut til bryllupet! :kul:

Gjest Candyfloss
Skrevet

*kremt* Hvorfor slanke dere når dere har kapret mannen i deres liv? :sjarmor: Da tror jeg at jeg hadde feiet bort treningsapparatene og funnet frem kjeksen :ler: Neida, neida, dere blir sikkert noen fine bruder :D

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Kan jeg henge meg på også? Er egentlig slank forsåvidt, men nå strammer alle klærne mine.... trenger ikke gå ned mer enn 3-4 kg, men det er ikke så lett det. (spesielt ikke når vi nettopp har vært i Sverige og skapet er fullt av snop... :oops: . Tror vi må kjøpe hengelås og kaste nøkkelen....) Vet at kiloene har kommet fordi jeg beveger meg for lite. Men det er så tungt å komme seg igang med noe etter en lang dag på jobb. Noen som har noen gode motivasjonstips??

Skrevet
Vet at kiloene har kommet fordi jeg beveger meg for lite. Men det er så tungt å komme seg igang med noe etter en lang dag på jobb.

Nøyaktig mitt problem også... Kommer hjem fra jobb ca klkken seks ( litt lang reisevei, ja...), og da må jeg jo ha middag. Ingen vits i å trene rett etter middag - så klokken blir fort ni --- og da er det jo for sent :roll: Er avhengig av å være i seng senest halv elleve for å komme meg opp morgenen etter.... Forløpig har jeg løst dette med å gå hjem fra toget hver dag (eller dvs --- jeg begynte med det for to dager siden :oops: ). Det er en tur på ca 20 min - er det nok til å gi resultater?

Gleder meg til å komme tilbake til studentlivet etter sommeren - da skal det bli fart på sakene.

...men jeg vil gjerne ned litt før det.

Hjelp...

Skrevet

Veslepus, hva med å trene på vei hjem fra jobb? Jeg slutter på jobb i femtiden, og da sykler jeg til treningssenteret eller svømmehallen for en kjapp økt før jeg drar hjem og lager middag. Det blir ikke middag før i sju-åtte-tida, men dette passer meg utmerket uansett.

For å unngå å bli sulten er det viktig at du spiser litt før du drar fra jobb, f.eks yoghurt med frø eller et par knekkebrød.

Jeg har alltid vært sløv til å trene før, men begynte i januar pga vond rygg. Nå er jeg nærmest treningsnarkoman og blir både piggere og i bedre humør når jeg får trent litt. Det gjelder bare å få inn en fast rutine, gjerne sammen men noen andre.

Lykke til! :hoppe:

Skrevet
Kan jeg henge meg på også? Er egentlig slank forsåvidt, men nå strammer alle klærne mine.... trenger ikke gå ned mer enn 3-4 kg, men det er ikke så lett det. (spesielt ikke når vi nettopp har vært i Sverige og skapet er fullt av snop... :oops: . Tror vi må kjøpe hengelås og kaste nøkkelen....) Vet at kiloene har kommet fordi jeg beveger meg for lite. Men det er så tungt å komme seg igang med noe etter en lang dag på jobb. Noen som har noen gode motivasjonstips??

Motivasjon ja.. Det er vel det som mangler de fleste av oss.

Det er jo ikke snakk om å gå ned 100 kg heller da. Det er jo oppløftende. I mitt tilfelle er det ønskelig å gå ned ca 10 kg for å komme tilbake til den vekten jeg hadde før jeg fikk barn.

I morgen har jeg bestemt meg for å gå en tur. Ikke så fryktelig langt. Det er det for varmt til. Ca. en halv time.

Etterpå kommer jeg her og SKRYTER av meg selv og forventer ros! :ler:

Kan vi ikke gjøre det? Skryte litt av hverandre når vi forteller at vi har vært flinke. Det virker både oppmunternde og motiverende.

Hver lørdag fra nå av, skal kjøpe meg en rose for hver tur jeg har gått i løpet av uken.

Skrevet
Veslepus, hva med å trene på vei hjem fra jobb? Jeg slutter på jobb i femtiden, og da sykler jeg til treningssenteret eller svømmehallen for en kjapp økt før jeg drar hjem og lager middag. Det blir ikke middag før i sju-åtte-tida, men dette passer meg utmerket uansett.

For å unngå å bli sulten er det viktig at du spiser litt før du drar fra jobb, f.eks yoghurt med frø eller et par knekkebrød.

Jeg har alltid vært sløv til å trene før, men begynte i januar pga vond rygg. Nå er jeg nærmest treningsnarkoman og blir både piggere og i bedre humør når jeg får trent litt. Det gjelder bare å få inn en fast rutine, gjerne sammen men noen andre.

Hva er det du trener?? Hver dag??? :o

Skrevet

heisann jeg eier ikke motivasjon om dagen ihvertfall. Blir bare mer og mer frustrert etter hver dag og da må jeg liksom trøste meg selv litt og det hender det blir veldig mye for god mat, is og godteri........... :-? .

Jeg klarer ikke og la være blir helt frustrert. mEN nå har jeg tatt kontakt med ei som driver med Libra kurs så ved skolestart begynner jeg på kurs. Har gått der før og da gikk jeg ned 12 kilo, og nå begynner jeg igjen etter to svangerskap trengs det ja :enig_animasjon:

Så nå gleder jeg meg bare til jeg skla begynne for jeg veit at da blir jeg motivert og er kjempe flink til og passe meg for ting jeg ikke burde spise.

Skrevet

Tror faktisk at jeg skal gjøre det i morgen - ble litt inspirert her :D Problemet mitt er vel egentlig at det er så langt hjem fra jobb - det tar meg en time med tog og buss. Man blir litt daff av sånt.

Trener vanligvis 3-4 ganger i uken - jeg er student og bor like ved en stor treningshall. Men om somrene når jeg jobber sklir det alltid ut...

I morgen har jeg bestemt meg for å gå en tur. Ikke så fryktelig langt. Det er det for varmt til. Ca. en halv time.

Etterpå kommer jeg her og SKRYTER av meg selv og forventer ros! ler.gif

Kan vi ikke gjøre det? Skryte litt av hverandre når vi forteller at vi har vært flinke. Det virker både oppmunternde og motiverende.

God idé -- da kommer jeg innom i morgen når jeg har løpt meg en tur! Og nå jeg jo gjøre det....

:hoppe:

Skrevet

Vel, tanken var god den!

Iførte meg i mine beste "traskesko" og tok med meg fillebikkja å la i vei. Etter ca. tre hundre meter startet det å plaskregne!

Når jeg endelig har klart å sparke meg selv ut av døren begynner det å regne for første gang på evigheter!

Ja ja.. I lett og spenstig :ler: jogg kom både jeg og fillefanten oss hjem.

Matinntaket i dag?

Tja.. Det ble en skive brød med skinke (uten smør) til frokost.

En liten bolle Blææ..salat (mye grønn salat, tre halve tomatskiver og tre eggebåter) pluss en cola light.

Middag? Der tok jeg av det "innholdsrike" kjøleskapet :x en pølse og noe spagettislafs fra i går.

Kjenner jeg er sulten igjen. Hva f.. skal jeg ta i på nå da?

Kunne også tenke meg et par glass god rødvin.. Hm.. Har Beef Jerky, tørket kjøtt. Det kan det da umulig være så mye næring i.

Som dere sikkert har oppservert nå, så har jeg ikke så mye å skryte av i dag. Været er forresten praktfullt nå. Bare det at jeg gidder ikke... nå. :oops:

Skrevet

Det var den joggeturen, ja.. *kremt* Hadde på meg de nye sandalene på jobb i dag, og gikk hjem fra toget. Da jeg kom hjem var selvfølgelig bena fulle av vannblemmer og gnagsår :roll: Ingen joggetur på meg i kveld, nei..

Spiste meg mett på vafler istedet.... Har vafler langt opp i halsen nå...

Ny plan:

Gå hjem fra toget hver dag OG gå alle trapper - ikke mer heis på en stund.

Gjest Poirot
Skrevet
Hmmm' date=' kanskje jeg slenger med på her.. Hadde egentlig tenkt å melde meg på Grete Roede kurs i slutten av august, men vet liksom ikke. Hvor tjukk "må" man være for å melde seg på normalkurs der?? Jeg er ikke akkurat tjukk da, men har lagt på meg noen uheldige kg siste året (og skal gifte meg til neste sommer, og innen da skal de vekk!!)[/quote']

Noen ser helt vanlige ut og skal ned 4 kg, noen er store. men det er flest av de du ikke trodde slanket seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...