Gå til innhold

Pus har åpent sår

Anbefalte innlegg

Gjest emmeline
Skrevet

Pusen min har fått et åpent sår. Det er vel på størrelse med en halv lillefinger-negl omtrent. Jeg vet jo at katter er ganske så motstandsdyktige dyr, men tror dere at dette vil gro av seg selv eller er det noe jeg burde ta til dyrlege med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt vanskelig å si uten å ha sett såret. Men jeg ville dratt til dyrelegen uansett slik at den veterinær får sett på det og eventulet renset det opp. Kan ligge mye skitt i såret som gjør at det ikke gror eller det kan komme infeksjon og såret kan bli værre.

Skrevet

Min fikk et slikt, ganske dypt, son raskt begynte å væske og ble fullt av puss. Jeg reiste rett til veterinær, hun renset det i første omgang, også var han inne en uke etterpå og fikk det sydd. I mellomtiden var han inne slik at såret ble holdt renest mulig.

Så vil nok anbefale en tur til veterinær!

Skrevet

Ville tatt katten med til dyrlegen for sikkerhets skyld. Kattene mine har hatt åpne sår tre ganger, og alle tre gangene har det vært infisert (bittsår).

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer litt an på hva som har forårsaket såret. Er det bittsår for eksempel kan det, som sagt tidligere, lett bli infisert. Mulig katten din også må ha skjerm hvis den slikker på såret, for slikker den får det jo ikke grodd.

Gjest emmeline
Skrevet

Jeg er usikker på hva såret kommer av, men mest sannsynlig er det vel bittsår. Han klarer iallefall ikke slikke på det, for det er ca. klokka 11 ganske nær halen, og han kommer ikke til akkurat der. Men vi har bestemt oss for å ta ham til dyrlegen, vil være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...