Gå til innhold

Hva er din favorittdrikke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. vann

2. kaffe

3. øl

4. vin

og, hvis jeg er bakfull: sjokolademelk, minst en halv liter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann er ikke noe godt, men jeg drikker mye nå fordi jeg MÅ, har begynt å få hevelser i beina (graviditet).

ellers elsker jeg den gule Solrik, spesielt når den er isende kald, feks rett fra å ha ligget i frysen en halvtime. naaaaaam.

cola og champagnebrus, iskalde, er vel ellers mine favoritter. prøver å begrense meg da, så jeg slipper svangerskapsforgiftning (håper jeg).

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla skrev:

3. capuchino (æsj, hvordan skrives nå det igjen da :roll:  helt sikkert ikke slik i allefall... *roper på en pirkete språkekspert som kan komme med en nedlatende kommentar om feil staving*), gjerne sammen med en heftig sjokolade-is

Her er jeg......Skal IKKE være nedlatende: Cappuccino er d korrekte - betydningen er 'Liten hette' - henspiller vel på den lille kremklatten....Sjokoladeis kan jeg derimot IKKE være behjelpelig m, hverken av den heftige el litt mindre heftige typen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Tror jeg skal hjem og lage kakao.

Ellers er jeg dessverre altfor glad i cola. Og så liker jeg godt hvitvin. Og eplejuice. Og kaffe mocca med karamellsirup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke kresen og drikker vel det som er tilgjengelig.

Favorittene er:

*Dobbel Americano (evt. en dobbel espresso)

*Strawberry Margaritas (på Fridays)

*Blå farris med isbiter og en sitronskive

*En halvtørr, iskald hvitvin

*Vann

*Knust banan blandet med melk (et helt lite måltid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

1. Vann fra fjellbekker

2. Pærebrus fra Oskar Sylte mineralvannfabrikk - på glassflaske!

3. Iskald melk, gjerne med o-boy

4. varm kakao med krem

5. rødvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Embla skrev:

Her er jeg......Skal IKKE være nedlatende: Cappuccino er d korrekte - betydningen er 'Liten hette' - henspiller vel på den lille kremklatten....Sjokoladeis kan jeg derimot IKKE være behjelpelig m, hverken av den heftige el litt mindre heftige typen.... :ler:

Skal man vaere pirkete, saa skal man vaere pirkete, jeg pirker litt ekstra jeg da:

Navnet cappuccino kommer fra fargen paa "draktene" til Capuchin munkene som fikk navnet sitt fra ordet cappuccio som betyr hette pga av hetten paa draktene...

Min favoritt drikke er:

Moscato og Chianti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærslusj.

friske Jordbær

sitronbrus

vodka

og frisk lime

masse isbiter

alt kjøres i blender.....

nam nam

:D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golosa skrev:

Navnet cappuccino kommer fra fargen paa "draktene" til Capuchin munkene som fikk navnet sitt fra ordet cappuccio som betyr hette pga av hetten paa draktene...

Visste d var noe m munker, men husket ikke akkurat hva. Takk for oppdatering! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pepsi Max!!?!? Drikker nok et par liter hver dag??!!!! Bare MÅ ha det....

Som drink; strawberry daquri! 'slurp' - deilig i sommervarmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for tiden drikker jeg MYE grapefrukt og Lime Farris.. Syntes de er gode og forfriskende. Men om de er favoritt er vel heller tvilsomt.

Cola er favoritt dagen derpå, og på en varm dag. Ett glass cola med isbiter og en skive sitron i er bare nam.

Kaffe er favoritt på morgenen. Jeg MÅ ha kaffe på morgenen for å våkne. Kaffe til avisen er supert.

Vann er favoritt når jeg kommer hjem fra trening ( nå trener jeg ikke så mye at det gjør noe da... jeg trener faktisk ikke i det hele tatt om jeg skal være ærlig. MEN jeg blir tørst av å gå opp bakkene til her jeg bor. Tuuunge laaaange bakker. Da er vann godt. ( nå går jeg ikke så ofte opp de bakkene da, for de er så lange.. Å tunge.. Kjører helst.. POKKER! VANN ER FAVORITT NÅR JEG ER TØRST UANSETT POKKER HVILKEN AKTIVITET JEG HAR ELLER IKKE HAR UTØVD. :ler:

Te er favoritt når jeg sitter i godstolen min, med teppe over meg og favorittprogrammet mitt på tv. Helst på kvelden da,

Kakao er favoritt på kalde vinterkvelder.. Når vi har tent i peisen, hører det knitre og man sitter å stirrer inn i flammene.. Har det godt og varmt inne, hører vinden ule utenfor..

Melk er favoritten når jeg spiser banan. MÅ ha melk til banan ( og til sjokolade).. Å til brødskive. Har jeg ikke melk, spiser jeg heller ikke brødskive. En liten (u)vane jeg har fra langt tilbake.

ØL er favoritten når man sitter på en uteresturant i byen midt på sommeren. Sammen med gode venner. Solen skinner og det er varmt, duggdråper renner nedover glasset, man lukter den gode lukten av sjø, hører måkene hyle, man ser seg rundt på alle smilende menneskene og kjenner den gode smaken av iskaldt øl...

Vin er favoritten på koselige kvelder. Enten om samboeren og jeg har laget ett kjempe måltid, og vi sitter å koser oss med en god flaske vin, eller om man har en venninne på besøk. Sladre kveld med gode venner og vin, ost og kjeks. Iskald hvitvin til reker. Enten man sitter ute og spiser om sommeren, eller om man har kjøpt noen kg og nyter de en lørdagskveld i godt lag.

Juice er favoritten til en bedre frokost. Nypresset appelsinjuice; finnes knapt noe bedre.

Sprit.... Vel, sprit er favoritt når jeg har planer om å dingle fra lysekrona på ett eller annet utested. Jeg drikker veldig skjelden sprit nettopp av denne grunnen. Blir så tulen, og litt småfrekk, men det er en favoritt når jeg en skjelden gang VIL dingle litt.

Sunnmørsk PÆREBRUS.. Den har dere ikke der nede på østlandet. Hverken den eller ananasbrus.. DET er godt det. Mmmmmm... Det er forresten ALLTID favoritt.. Slurp.

Det var min favorittdrikke, og hvorfor.

Kan dessverre ikke velge bare ÈN da det kommer an på situasjonen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...