Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en del dårlige erfaringer med gutter til nå i livet mitt, sånn kjærlighetsmessig. Har blitt behandlet dårlig og sviktet en del ganger....men dette er jo et velkjent fenomen for mange jenter (og gutter selvsagt) tror jeg...

For noen måneder siden ble jeg dumpet av en jeg aldri trodde kom til å svikte meg. Så for meg at det skulle bli oss alltid og trodde virkelig han så for seg det også. Jeg gjorde alt for denne gutten og han sa jeg var den beste jenten han hadde møtt. Plutselig ville han ikke ha meg mer og jeg stod tilbake med skjegget i postkassen. Lang historie egentlig...men poenget er at jeg, etter bruddet, har prøvd hardt å komme meg videre. Jeg har datet flere og til og med hatt noe på gang med én. Men alt dette har jeg bare gjort fordi jeg er livredd for at eksen min finner seg noen ny før meg, ikke fordi jeg har så veldig lyst.

Jeg vet at jeg og eksen min ikke kommer til å bli sammen igjen, og det har jeg ikke lyst til heller. Vil bare komme over han....men eneste måten jeg klarer å komme over noen er ved å finne en ny en.

Poenget er bare at jeg merker jeg ikke klarer å bli betatt av noen. De jeg har møtt til nå etter bruddet har alle vært kjekke og greie gutter..men jeg virker helt immun mot kjærlighet.... vil bare bli betatt av noen og glemme den dusten av en eks jeg har... hvorfor skjer det ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har hatt en del dårlige erfaringer med gutter til nå i livet mitt, sånn kjærlighetsmessig. Har blitt behandlet dårlig og sviktet en del ganger....men dette er jo et velkjent fenomen for mange jenter (og gutter selvsagt) tror jeg...

For noen måneder siden ble jeg dumpet av en jeg aldri trodde kom til å svikte meg. Så for meg at det skulle bli oss alltid og trodde virkelig han så for seg det også. Jeg gjorde alt for denne gutten og han sa jeg var den beste jenten han hadde møtt. Plutselig ville han ikke ha meg mer og jeg stod tilbake med skjegget i postkassen. Lang historie egentlig...men poenget er at jeg, etter bruddet, har prøvd hardt å komme meg videre. Jeg har datet flere og til og med hatt noe på gang med én. Men alt dette har jeg bare gjort fordi jeg er livredd for at eksen min finner seg noen ny før meg, ikke fordi jeg har så veldig lyst.

Jeg vet at jeg og eksen min ikke kommer til å bli sammen igjen, og det har jeg ikke lyst til heller. Vil bare komme over han....men eneste måten jeg klarer å komme over noen er ved å finne en ny en.

Poenget er bare at jeg merker jeg ikke klarer å bli betatt av noen. De jeg har møtt til nå etter bruddet har alle vært kjekke og greie gutter..men jeg virker helt immun mot kjærlighet.... vil bare bli betatt av noen og glemme den dusten av en eks jeg har... hvorfor skjer det ikke??

Det er ikke så lett å bli forelsket på kommando. Så lenge du befinner deg i den sinnstilstanden du her beskriver vil du nok ha problemer med å forelske deg. Men bare slapp av, en dag har du kommet over ham - du vil kanskje ikke merke at du har sluttet å lete etter nye gutter før du plutselig en dag virkelig er forelsket. Men mitt råtips er at det ikke skjer før du har lagt den fasen du nå er i bak deg. Og det vil skje uten at du merker det eller tenker over at noe er forandret.

Skrevet

Hei

Vet akkurat hvordan du har det, går gjennom akkurat det samme som deg selv om det er over et år siden det ble sluttt med eksen... Jeg har enda ikke kommet over han og han har hatt damer etter meg, men jeg greier bare ikke å finne noen og føler jeg bare lyver for meg selv når jeg sier jeg er over han... Har egentlig ikke noen bra råd og gi ettersom jeg ikke har greid det selv, men slikt tar tid har jeg hørt og det eneste du kan gjør er å vente tror jeg.. Og kanskje ikkke sammenligne alle med eksen hvis du gjør det (jeg gjør det ubevvist og det hjelper ikke meg noe særlig for å si det sånn..)

Men lykke til, håper du kommer over han og finner en ny du blir betatt og forelsket i :)!

Gjest Gjest
Skrevet

Noen måneder er veldig kort tid i så måte. Snakker vi tre år etter bruddet, så kan vi kalle det et problem.

Det kommer seg nok, ta tiden litt mer til hjelp.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Slapp av og nyt heller tiden der du kan kontrollere hvordan du forholder deg til mennesker. Følelser føkker stort sett til gangsynet og legger til rette for lange og dype fall. Ha det heller litt morro nå mens gangsynet er 20/20 :)

Skrevet

Er som å lese om hvordan forholdene mine har vært. Og akkurat slik kan jeg selv tenke enda tiltross for at jeg har fått en kjæreste. Tror som oftest at man bare må ta en dag av gangen og ikke være så opptatt av at man må være forelsket eller betatt for den del. En interesse kan holde og vokse seg til å bli den store kjærligheten. Når man virkelig begynner å kjenne den man dater kan det bli desto lettere å forelske seg i vedkommende.

Jeg selv ble brått kastet ut av leiligheten til meg og eksen min av eksen min. Uten en forklaring på hvorfor. Han såret meg enormt og jeg klarte ikke legge følelser i de mennene jeg involverte meg med i ettertid. Ikke før jeg møtte han jeg nå er sammen med. Jeg er ikke vilt forelsket, men utrolig glad i ham og ser absolutt en fremtid med ham.

Gi deg selv tid, men også vær åpen for å la en ny person gi den den gode magefølelsen atter en gang :jepp: Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...