Lissi Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg ønsker å fortelle litt kjapt hvordan det går med meg. Litt fordi mange av dere har fulgt meg og støttet meg hele veien! Det har gått to måneder siden jeg dro hjemmefra, og ikke så meg tilbake igjen. Det gikk 6 uker uten at min eks fikk møte meg, og jeg bestemte all trafikk på tlf og mail. Vi har solgt begge huset våre nå, med overtagelse 1 juni og 1 august. Jeg har fått lån til ny leilighet og flytter inn 26 mai! Splitterny kåk, 70m2 bare til meg, midt i sentrum på det stedet jeg bor! Jeg er så lykkelig for at jeg kom meg ut av et destruktivt forhold. Jeg håper andre som sliter kan se hvordan jeg har hatt det og hvordan jeg nå vil få det! Mange finner seg i både det ene og det andre, og det at jeg har brukt nesten 3 år på å bryte ut av dette er det som sliter mest. Jeg har fått erfaring, endelig. Jeg vet nå hva jeg vil ha, og hva jeg ikke vil ha! Jeg vet hvordan ting bør være neste gang. Jeg har fått masse terapi, fått bearbeidet både tapet av babyen og andre vonde hendelser med eksen. Jeg tenker nesten ikke på han lenger. Jeg savner han ikke, jeg savner ikke det vi hadde. Jeg føler meg fri og glad igjen, og gleder masse til å komme for meg selv i ny leilighet å ta fatt på livet mitt igjen. Jeg går til fysioterapi en dag pr uke, får massasje for stress som sitter i nakken. Jeg har 3 timer gruppeterapi hver uke, noen induviduelle samtaler i tillegg. Jeg trener squash 3-5 ganger pr uke og er i bedre form enn på lenge. Mitt sofaliv er forbi. Depresjonen har sluppet taket og jeg er glad og forventningsfull for fremtida. Jeg har også begynt å snuse litt på nett nå, se litt, om det fins noen kjekkinger. Jeg har ikke dårlig tid, men føler meg så mentalt ferdig med eks at en liten date er ikke å forakte, snart Jeg har også muligheten til å ha sex når jeg vil igjen! Det å bli sett, hørt og begjært. Det å få muligheten til å finne en mann som setter pris på meg. En som vil det samme som meg. Ha barn og familieliv. Gjøre ting utenfor husets fire vegger. Det er så inderlig deilig å bare ha mine problemer nå. Ikke gruble, tenke, slite med å sove, ha avmakt for situasjon, en man ikke er i stand til å løse. Det å bare være meg nå! Det er så godt! Livet er for kort til å ha det jævlig. Ta livet tilbake, det er ditt! Bare du kan styre livet og bestemme hvilken retning det skal ta. Er du ikke fornøyd med livet ditt, start nå! IKKE vent! Noen ganger er det grønnere på andre siden! til alle som har fulgt og støttet meg gjennom noen tøffe år!
smilefjes Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Så herlig å lese!!! Dessverre er jeg ikke en av dem som har fulgt med deg tidligere, noe jeg egentlig skulle ønske nå. Men jeg er en av dem som er på vei ut av et forhold, og håper jeg om ikke lenge kan skrive et slikt fantastisk innlegg som ditt!!! Gratulerer så mye og lykke til!!!
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2009 Så herlig å lese!!! Dessverre er jeg ikke en av dem som har fulgt med deg tidligere, noe jeg egentlig skulle ønske nå. Men jeg er en av dem som er på vei ut av et forhold, og håper jeg om ikke lenge kan skrive et slikt fantastisk innlegg som ditt!!! Gratulerer så mye og lykke til!!! Tusen takk! Når man står midt i det så er det vanskelig å se når og hvordan alt kan gå over, men det gjør det!! Koselig å lese Tusen takk LonelyAngel!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Så hyggelig å høre at du har det bra etter et sånt samlivsbrudd. Har ikke hørt resten av historien din, men jeg skjønner at du ikke har hatt det bra i forholdet. Jeg måtte selv rømme fra et dårlig forhold for noen år siden. Har realisert mine drømmer, og funnet meg selv igjen. Så jeg vil ønske deg alt godt videre, og et lykkelig liv!!!!!!!
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2009 Så hyggelig å høre at du har det bra etter et sånt samlivsbrudd. Har ikke hørt resten av historien din, men jeg skjønner at du ikke har hatt det bra i forholdet. Jeg måtte selv rømme fra et dårlig forhold for noen år siden. Har realisert mine drømmer, og funnet meg selv igjen. Så jeg vil ønske deg alt godt videre, og et lykkelig liv!!!!!!! Hei og tusen takk for det, og det samme til deg! Syns det er fint å dele historier her inne slik at mange som har det vondt skjønner at man får det bedre. Man tror man ikke kan leve uten den andre! Man kan det! Man kan til og med få det bedre!
*Numi* Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har fulgt deg en stund, men vært litt sjenert og ikke vist meg. Men det er godt å høre at du har det bedre nå og at livet smiler til deg igjen.
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har fulgt deg en stund, men vært litt sjenert og ikke vist meg. Men det er godt å høre at du har det bedre nå og at livet smiler til deg igjen. Ingenting å være sjenert over! Takk for du la igjen hilsen! Det var koselig!
stx Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Hei, har ikke fulgt med deg, men er i ferd med å avslutte et langt forhold selv(mangler bare det praktiske unnagjort), og synest det er veldig godt å se at lykken er der framme kansje ikke i mårgå eller dagen etterpå men den er der i framtiden :D
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2009 Hei, har ikke fulgt med deg, men er i ferd med å avslutte et langt forhold selv(mangler bare det praktiske unnagjort), og synest det er veldig godt å se at lykken er der framme kansje ikke i mårgå eller dagen etterpå men den er der i framtiden :D Hei du! Jeg har også bare flyttelasset mitt og tømming av huset så er jeg ferdig. Jeg klarer allerede å se at jeg vil få det mye bedre, der fremme! Jeg er lettere til sinns etter at jeg slapp unna alle problemene. Gleder meg masse til å komme videre! Godt at du også ser det nå!!
Karry Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Hei, så bra! Jeg har ikke fulgt så godt med i det siste, men husker du bestilte noen Tuja hekker i fjor som ble avbestilt....og bestilt på nytt:-). Ut og inn og ut. Du var jo veldig opp og ned. Selv om man av andre kan oppfattes som vinglete, så skjønner man etterhvert at slike prosesser er som et eget "virus" som tar den tiden det tar. Men hus, det har fremdeles ikke gått så skrekkelig lang tid da Lizzi, så fortvil ikke om det skulle komme en nedtur underveis. Men jeg tror også du generelt får det bedre nå:-). Ønsker deg lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Yeah, og hvor mye fikk du dratt ut da du krevde the half?
Gjest Illiya Skrevet 14. mai 2009 #14 Skrevet 14. mai 2009 Synes det er så flott at du har greid å gå videre! Og med en sånn stil....tøff og modig har du vært! Dessuten er det både flott og sterkt av deg å vise absolutt alle sider ved et så vanskelig forhold og brudd som du har vært gjennom! Tror mange kan finne støtte i det. Stor klem til deg!
Gjest Illiya Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Yeah, og hvor mye fikk du dratt ut da du krevde the half? Jaha, det måtte komme noe surt. Lissi har flere ganger sagt at de hele tiden hadde delt økonomi, så hun hadde vel bare sitt eget med seg ut, tenker jeg!
Gjest Wind Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Supert, Lissi!!!! Nå ble jeg skikkelig glad!
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 14. mai 2009 Hei, så bra! Jeg har ikke fulgt så godt med i det siste, men husker du bestilte noen Tuja hekker i fjor som ble avbestilt....og bestilt på nytt:-). Ut og inn og ut. Du var jo veldig opp og ned. Selv om man av andre kan oppfattes som vinglete, så skjønner man etterhvert at slike prosesser er som et eget "virus" som tar den tiden det tar. Men hus, det har fremdeles ikke gått så skrekkelig lang tid da Lizzi, så fortvil ikke om det skulle komme en nedtur underveis. Men jeg tror også du generelt får det bedre nå:-). Ønsker deg lykke til! Jeg har vært innlagt i to mnd, kanskje ikke så mange som vet det!? Jeg føler meg heldig som har fått den hjelpen jeg har fått, og for min del var det eneste måten jeg kunne komme meg ut av hans grep/tak på meg. Jeg har gått gjennom mange prosesser. Jeg har grått, sørget, vært lynforbanna, frustrert osv osv. Jeg har fått flere timer terapi hver uke. Jeg har fått bearbeidet mye dritt og sorg. Jeg tviler ikke på at jeg vil tenke på endel av handlingene som er gjort, og på babyen jeg mistet, men jeg har ikke savnet han et sekund. Har ikke ønsket det skulle ordne seg et sekund Det føles godt! Hele forholdet har vært en berg og dalbane fra dag en. Jeg har ikke delt alt med dere, men de hekkene er bare en ting. Vi har kjøpt 4 hus på 3 år. Mye greier! Slitsomt! Men endelig har jeg friheten min tilbake!
Pialill Skrevet 14. mai 2009 #18 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har heller ikke følgt med på historien din, men skulle gjern ha gjort det. Så kjekt å høre om noe positivt for en gangs skyld det er flott at du har klart deg så bra og har hatt så stor framgang! Stå på videre!
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 14. mai 2009 Yeah, og hvor mye fikk du dratt ut da du krevde the half? Som den gjerrigknarken han var så hadde vi fullstendig avskilt økonomi, og siden han var så gnien så har jeg gitt han endel gardiner, tepper og lamper som jeg ikke trenger! Jeg skal love deg en ting, det er jeg som har vært generøs i dette forholdet, mens jeg kan telle på 4 fingre de gangene jeg har fått noe av han. Jul og bursdager har gått forbi uten en dritt, mens jeg ikke har gjort annet enn å kjøpe gaver til han, betale for ferier, forlovelsesringer, og diverse annet som jeg har lagt ut for. Egentlig skylder han meg tusenvis av kroner. Fornøyd nå? Vi hadde vært vårt lån på huset fordi han hadde 100 000,- mer enn meg i egenkapital. Så han får sitt, jeg mitt! Vi begge klarer oss utmerket! Men takk for tilliten!
Lissi Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #20 Skrevet 14. mai 2009 Så kjekt at det går bra med deg!!! Tusen takk for det Synes det er så flott at du har greid å gå videre! Og med en sånn stil....tøff og modig har du vært! Dessuten er det både flott og sterkt av deg å vise absolutt alle sider ved et så vanskelig forhold og brudd som du har vært gjennom! Tror mange kan finne støtte i det. Stor klem til deg! Takk Illya! Jeg har bretta meg fullstendig ut og jeg skiter i det! Kan noen lære noe av det jeg har gått gjennom, kan noen finne mot til å komme ut av et destruktivt forhold, så er det verdt det!! Supert, Lissi!!!! Nå ble jeg skikkelig glad! Tuusen takk!! Jeg har heller ikke følgt med på historien din, men skulle gjern ha gjort det. Så kjekt å høre om noe positivt for en gangs skyld det er flott at du har klart deg så bra og har hatt så stor framgang! Stå på videre! Tusen takk! Det står ganske mye i dagboka mi om hva jeg har gått gjennom, om noen ønsker å lese. Jeg har slettet mye derfra, dessverre, men følte for å begynne på nytt. Men det er likevel et fint sammendrag av de siste årene i helvete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå