Gå til innhold

Hva mener du om EU?


Gjest Gjest_Lulu_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lulu_*

Vær så snill og svar på dette.

Hva mener du om EU?

Er du for, imot eller usikker?

Er du med i "Ungdom Mot EU" eller "Europeisk Ungdom"?

Mener din omgangskrets det samme som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medlemskap i EU har både fordeler og ulemper. Det blir vanskeligere for Norge å stå utenfor EU hvis Island blir medlem. Jeg er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Norge er medlem uten stemmerett i EU. Takke være EØS reglene må vi ta inn over oss alle regler EU kommer med men men vi kan ikke gjøre noe vi kan ikke stemme på de regler EU kommer med.

Enten må vi være med i EU slik at vi faktisk kan stemme på de lover og regler EU kommer med. Eler så må vi melle oss ut av EØS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mot.

Jeg er ikke politisk engasjert, heller ikke i Ungdom mot EU og slik, men jeg har studert Europastudier i fire år og har skrevet bacheloroppgave om institusjoner og beslutningsprosedyrer (gjesp!).

Jeg synes det er en veldig bra utopisk idé som er blitt gjennomført ufattelig tungvint og som er svinedyr, ueffektiv og korrupt. I tillegg er det ekstremt lave oppslutninger rundt valgene til det eneste folkevalgte organet. EU-borgerne har også ekstremt liten kunnskap om sin egen union, hvilke områder den arbeider mest med og hvordan den fungerer.

Jeg kan sikkert liste opp femhundreogførtitretusen positive punkter for EU, men alt i alt vil jeg ikke at Norge skal være med i denne unionen slik den er i dag.

Omgangskretsen min på Europastudier er faktisk ganske enig. Vi er alle veldig interessert i EU, men som nordmenn som har studert unionen ganske grundig føler vi ikke at det er klart for dette samarbeidet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...