Gå til innhold

Fælt navn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sirkeline_*
Skrevet

Så i avisen at noen har kalt sønnen sin for GAUPE! :sjokkert: Er det lov å hete det? Det er det styggeste jeg har hørt !

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så i avisen at noen har kalt sønnen sin for GAUPE! :sjokkert: Er det lov å hete det? Det er det styggeste jeg har hørt !

Uenig i at det er et stygt navn, utenom det vanlige helt klart, men ikke stygt.

Gjest Gjest
Skrevet

Dyrenavn som f.eks Bjørn er ulovlig i Norge, så regner med at Gaupe også er det. Det er kun lov hvis man har dobbeltnavn. Bjørn-Terje f.eks...

Gjest Wacmoc
Skrevet
Dyrenavn som f.eks Bjørn er ulovlig i Norge, så regner med at Gaupe også er det. Det er kun lov hvis man har dobbeltnavn. Bjørn-Terje f.eks...

Bestefaren min heter kun bjørn

Skrevet

Jeg kjenner flere som kun heter Bjørn.

Skrevet

Det er da lov å kalle gutter kun Bjørn? Jeg kjenner flere som har det som eneste fornavn. Gaupe derimot har jeg ikke hørt før.

Gjest Imsdal
Skrevet

Er ikke det en ganske ny regel om at man ikke kan hete dyrenavn alene, men om man har et dobbeltnavn, F.eks Bjørn Ole?

Skrevet

Skjønner ikke hvor folk har det fra at det er ulovlig med dyrenavn som navn. Kjenner mange som heter Bjørn.

Kan ikke si jeg synes Gaupe var veldig fint, men har da hørt verre... Gaupe er langt å foretrekke foran sånne hjemmesnekra wannabe-hollywood-navn....

Gjest Smaragd
Skrevet

Kan jo hende det var en skrivefeil for Gaute...? :)

Gjest Gjest
Skrevet
Kan jo hende det var en skrivefeil for Gaute...? :)

Jeg synes faktisk Gaute er verre :)

Og det må jo være et t***l som påstår at det ikke er lov å hete bare Bjørn. Dvs man må kanskje ha etternavn da. Med mindre faren heter Haakon :ler:

Skrevet

Je syntes Gaupe var er veldig fint navn jeg

Skrevet

Dyrenavn ble ulovlig for 10 år siden eller noe, men de endret regelen for et par å siden, og nå kan folk hete hva som helst=) Det var en 18åring som kom i avisen fordi hun skulle bytte navn til Fuck Bunny eller noe sånt noe i protest for hun syns myndighetsalderen var for lav :fnise: PR-kåt kaller vi det....

Jeg er enig at det er et teit fornavn, men lov er det nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...