Gjest Gjest_sirkeline_* Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Så i avisen at noen har kalt sønnen sin for GAUPE! Er det lov å hete det? Det er det styggeste jeg har hørt !
Inx Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Så i avisen at noen har kalt sønnen sin for GAUPE! Er det lov å hete det? Det er det styggeste jeg har hørt ! Uenig i at det er et stygt navn, utenom det vanlige helt klart, men ikke stygt.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Dyrenavn som f.eks Bjørn er ulovlig i Norge, så regner med at Gaupe også er det. Det er kun lov hvis man har dobbeltnavn. Bjørn-Terje f.eks...
Gjest Wacmoc Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Dyrenavn som f.eks Bjørn er ulovlig i Norge, så regner med at Gaupe også er det. Det er kun lov hvis man har dobbeltnavn. Bjørn-Terje f.eks... Bestefaren min heter kun bjørn
Pjukset Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Dyrenavn som f.eks Bjørn er ulovlig i Norge, så regner med at Gaupe også er det. Det er kun lov hvis man har dobbeltnavn. Bjørn-Terje f.eks... Jeg kjenner flere som kun heter Bjørn.
angeleyes Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Det er da lov å kalle gutter kun Bjørn? Jeg kjenner flere som har det som eneste fornavn. Gaupe derimot har jeg ikke hørt før.
Gjest Imsdal Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Er ikke det en ganske ny regel om at man ikke kan hete dyrenavn alene, men om man har et dobbeltnavn, F.eks Bjørn Ole?
Gjest imli Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Skjønner ikke hvor folk har det fra at det er ulovlig med dyrenavn som navn. Kjenner mange som heter Bjørn. Kan ikke si jeg synes Gaupe var veldig fint, men har da hørt verre... Gaupe er langt å foretrekke foran sånne hjemmesnekra wannabe-hollywood-navn....
Gjest Smaragd Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Kan jo hende det var en skrivefeil for Gaute...?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Kan jo hende det var en skrivefeil for Gaute...? Jeg synes faktisk Gaute er verre Og det må jo være et t***l som påstår at det ikke er lov å hete bare Bjørn. Dvs man må kanskje ha etternavn da. Med mindre faren heter Haakon
Pialill Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 Dyrenavn ble ulovlig for 10 år siden eller noe, men de endret regelen for et par å siden, og nå kan folk hete hva som helst=) Det var en 18åring som kom i avisen fordi hun skulle bytte navn til Fuck Bunny eller noe sånt noe i protest for hun syns myndighetsalderen var for lav PR-kåt kaller vi det.... Jeg er enig at det er et teit fornavn, men lov er det nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå