Millan1 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har en samboer, og vi har bodd sammen i litt over 3 år. Han som mange andre har hatt tidligere forhold, og her kommer den eksen inn... For 2-3 år siden ba x med seg samboeren min på cafe for å skravle og ta en kaffe. Personlig var jeg ikke veldig glad for dette, men spurte om jeg kanskje kunne være med (kjenner ikke x fra før). Det var da uaktuelt, for de to hadde ting som bare de to måtte snakke om, og x har/har hatt noe personlige problemer. Jaja, de var på cafe, alene... Nå senere har x fått seg ny samboer, og fått unge. Fint for meg. Det som nå skjer er at x sender MEG masse meldinger etter f-eks å ha lest bloggen min. Vi venter vårt første barn og har en spennende tid i møte. Disse meldingene fra x er hyggelige, nesten litt over-hyggelige spør du meg, og jeg orker liksom ikke helt svare på de meldingene. For ikke lenge siden fikk hun min svigermor til å komme på besøk til seg for å hilse på ungen. Hvorfor det? Har ikke x sin egen familie å vise frem ungen til? Jeg skjønner bare ikke hvorfor denne x må blande seg inn i alt som er, og som skjer i livet vårt. Synes egentlig det er respektløst å møte x-svigermor på den måten når man vet at det er ny jente i familien og som er sammen med denne gutten nå. Og når x ikke vil møte meg!? Huff nei, dette gnager meg, og jeg måtte bare få det ut. Kanskje det er flere som opplever noe lignende`
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har en samboer, og vi har bodd sammen i litt over 3 år. Han som mange andre har hatt tidligere forhold, og her kommer den eksen inn... For 2-3 år siden ba x med seg samboeren min på cafe for å skravle og ta en kaffe. Personlig var jeg ikke veldig glad for dette, men spurte om jeg kanskje kunne være med (kjenner ikke x fra før). Det var da uaktuelt, for de to hadde ting som bare de to måtte snakke om, og x har/har hatt noe personlige problemer. Jaja, de var på cafe, alene... Nå senere har x fått seg ny samboer, og fått unge. Fint for meg. Det som nå skjer er at x sender MEG masse meldinger etter f-eks å ha lest bloggen min. Vi venter vårt første barn og har en spennende tid i møte. Disse meldingene fra x er hyggelige, nesten litt over-hyggelige spør du meg, og jeg orker liksom ikke helt svare på de meldingene. For ikke lenge siden fikk hun min svigermor til å komme på besøk til seg for å hilse på ungen. Hvorfor det? Har ikke x sin egen familie å vise frem ungen til? Jeg skjønner bare ikke hvorfor denne x må blande seg inn i alt som er, og som skjer i livet vårt. Synes egentlig det er respektløst å møte x-svigermor på den måten når man vet at det er ny jente i familien og som er sammen med denne gutten nå. Og når x ikke vil møte meg!? Huff nei, dette gnager meg, og jeg måtte bare få det ut. Kanskje det er flere som opplever noe lignende` Hei mi meining er at x har ingen ting med si tidligare sviger familie å gjere. Dette meiner eg at både x og svigerfamilien bør innsjå. Dette er ting som skaper usikkerhet hos den nye i sviger familien og stenger for muligeten for å få eit nært forhold til svigerfamilien. Min mann har sjølv ein x som prøver å holde på hans familie. Der ho ringer og inviterer seg sjølv og dei har da vanskelig for å seie nei fordi dei ikkje vil såre henne. Eg synest det er ubehagelig å møte på henne uten at min mann er der når det er eg som har med meg deira felles barn på besøk der ho kjem.Det har vore enkelte episoder(da har min mann vært der) som gjer meg veldig usikker på kva ho kan finne på å seie.Ho snakker først og tenker? etter på.I ei episode domma ho seg ut ofentlig (på barnas skole) da ringde ho om kvelden til min mann og beklaga det ho sa. At eg prøvde å ta over og bli mor for hennar onga, dette var på ei jule tilstelning på skulen og eg var med fordi min mann ønskte det. Eg hadde da 5 barn sjølv og følte absolutt ingen behov for å over ta ansvaret for hennar onga.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Oh... Saikobitch alert!!! Føler med deg TS.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Synes du overreagerer noe veldig nå. Først snakker du om ETT cafebesøk som skjedde for 2-3 år siden. For det første er det lenge siden, og det skjedde bare den ene gangen. Så hun har ikke akkurat trødd i hælene på han.. For det andre var det han som sa du ikke kunne bli med, ikke hun. Han syntes kanskje det var ubehagelig (den gang) å være på cafe med både eks og kjæreste, skjønner igrunn det... At hun sender hyggelige meldinger viser at hun prøver å være hyggelig. Kanskje ønsker hun å få kontakt og bli kjent med deg? I det minste ønsker hun ihvertfall å framstå som hyggelig overfor deg. Og at hun har noe kontakt med tidligere sivgermor, og ønsker å vise frem barnet sitt, vil i mange tilfeller være helt naturlig. Det kommer jo litt an på hvilket forhold de hadde. Det er jo et menneske hun kjenner/har kjent, kan ikke nødvendigvis slutte med det selv om hun ikke er kjæreste med sønnen lenger. Selv har jeg to "ekssvigermødre", en fra et lengre forhold i ungdommen og en fra et langt forhold nå i senere tid. Begge er damer jeg kjenner og har kjent, jeg kan ikke bare slutte med det selv om forholdet til sønnene deres er over. Nå har ikke jeg så mye kontakt med dem, men det hender. Det blir mer som venner, selv om familierelasjonene ikke er der lenger. Du nevner desse tre tingene, over 3 ÅR!!! Og så sier du at hun blander seg i alt som er og alt som skjer i livet deres???? Videre sier du "Synes egentlig det er respektløst å møte x-svigermor på den måten når man vet at det er ny jente i familien og som er sammen med denne gutten nå." Dette har da ingenting med "gutten" hennes å gjøre. Hun ville vise frem ungen sin. Som hun har med en annen mann!!! Det har da virkelig ingenting med typen din å gjøre. Din svigermor er et voksent menneske som må kunne omgås hvem hun vil, selv om de ble kjent ved at vedkommende var sammen med sønnen hennes tidligere. Og du snakker tross alt om noe som har hendt ! gang her også!! Det virker som du er livredd for å måtte dele din svigermors oppmerksomhet. Og en eks som har kontaktet typen din en gang på over tre år er virkelig ingen trussel. (Det kan hun selvsagt være likevel, men ikke pga. måten hun opptrer ihvertfall.) Du må jobbe med selvtilliten din, jente. Dette er det virkelig ingen grunn til å reagere på. Prøve heller å fremstå som litt selvsikker, sikker på forholdet ditt til både typen og svigermor. Og vær gjerne litt hyggelig tilbake når eksen hans prøver så godt hun kan å være hyggelig mot deg. Lager du problemer av dette, skjønner hun sikkert ikke en dritt, og lurer på hvilket merkelig vesen eksen har funnet seg... Ingen støtte her. Du har et luksusproblem som mange kan misunne deg.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Eg synest det er ubehagelig å møte på henne uten at min mann er der når det er eg som har med meg deira felles barn på besøk der ho kjem. Akkurat DET kan jeg gjerne forstå. Jeg ville nok foretrukket at hun ikke kom på besøk akkurat når jeg var der alene, sammen med hennes barn. Men jeg kan også godt forstå at hun kan få en reaksjon av og til. Ingen mor synes det er kjempestas å se ungene sine sammen med en slags "stemor", som man mer eller mindre ufrivillig må godta at ungene tilbringer halve livet med. Det kan være nyttig å prøve å se ting fra flere sider enn din egen av og til. Vi er tross alt bare mennesker alle sammen, med stort sett de samme følelsene. Noen har lettere for å innfinne seg med ting, andre har lettere for å ikke vise ting. Så har du de som ikke har lett for noen av delene- I samme situasjon, hva ville du følt? Om du kjenner godt etter? Du har tydeligvis følelser du også, når det plager deg at eksen hans besøker foreldrene hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå