Gå til innhold

Invitere selv

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sina_*
Skrevet

Hei!

Lurer på hva dere andre brudepar skal gjøre/har gjort?

Invitere til bryllupet selv, eller la foreldrene stå som dem som inviterer?

Vi har vært samboere i to år, og forlovet i ett, dersom det skulle ha noe å bety..?

Har inntrykk av at fler og fler inviterer selv?

Skrevet

Hvis vi skulle ha en stor fest og sende ut invitasjoner, så hadde vi skrevet at det var vi som inviterte. Vi har også bodd sammen i noen år og er etablerte sammen, og da synes jeg det er rart om foreldre skal invitere.

Tror faktisk jeg ville syntes det var rart om foreldre inviterte uansett om en har bodd i lag eller ikke, det var kanskje mest sånn før i tiden?

Skrevet

Vi ville aldri vurdert å la andre invitere til vårt bryllup.

Det er vi som gifter oss, vår fest, vi betaler, og selvfølgelig vi som inviterer. :)

Gjest faerytale
Skrevet

Vi inviterte selv om våre foreldre betalte det meste. For oss ble noe annet unaturlig. Fikk nettopp en invitasjon nå hvor det var foreldrene som inviterte og jeg må si jeg synes det så litt rart ut... men folk gjør jo som de selv vil :)

Skrevet

Trodde det hadde blitt gammeldags med at foreldrene inviterte.....

men uansett vi betaler, vi bor samme, så da inviterer vi!

Skrevet

Vi kommer til å invitere selv.

Hvis foreldrene våre skulle invitert hadde det i mine øyne bare vært naturlig hvis de nærmest hadde stått for all planleggingen og arrangerte hele bryllupet.

Gjest Gjest
Skrevet

Før var det nok mer vanlig at foreldrene inviterte, og da også at det var foreldrene som betalte gildet. Jeg har kun en gang opplevd å få en invitasjon hvor foreldrene inviterte. I det tilfellet var det foreldrene som betalte alt, og planleggingen ble gjort i fellesskap.

Skrevet

Vi skrev på både mine foreldre, samboeren min sine foreldre og oss på invitasjonen. Vi følte det var naturlig siden foreldrene våre har bidratt økonomisk til bryllupet vårt. :)

Skrevet

Det er vi som inviterer til bryllupet.

Økonomisk har vi ca en tredeling, men vi betaler noe mer selv.

• 2 måneder senere...
Gjest D-shol
Skrevet
Vi skrev på både mine foreldre, samboeren min sine foreldre og oss på invitasjonen. Vi følte det var naturlig siden foreldrene våre har bidratt økonomisk til bryllupet vårt. :)

Det gjorde søstra mi også.

Jeg vet at foreldrene mine kommer til å bidra, og har isåfall tenkt å "ta med dem", men vi har i det hele tatt ikke tenkt å si noe om hvem som inviterer i invitasjonen, altså formulere oss på en annen måte.

Jeg vil si at det kommer an på hvem som faktisk betaler og det blir jo mer og mer vanlig at paret betaler selv

Skrevet

Vi inviterte og vi betalte alt selv.

Jeg syns det såg rart ut da jeg så en invitasjon der foreldrene inviterte, men sikkert mer naturlig om det er de som betaler herligheten.

Likte også å få tilbakemeldingene på hvem som kom direkte og slippe at de skulle gå via foreldrene.

Skrevet

Mine foreldre har gitt klart ønske om at de gjerne vil invitere. Og de kommer til å betale en god del av gildet, så det har vi tenkt å unne dem.

Skrevet

vi inviterte.

Noe annet hadde bare vært rart...

Skrevet

Vi betaler selv og inviterer derfor også selv :)

Skrevet

Vi inviterte selv, hadde bodd sammen i mange år og synes det var unaturlig at foreldrene som vi ser en gang i måneden skulle invitere. Tror mine foreldre ble litt snurt, men jeg er glad for at jeg stod på mitt selv om de var med og betalte ca. 1/3. Det hadde jo også vært helt merkelig at kun mine foreldre inviterte fordi de betalte noe, og ikke at hans foreldre inviterte fordi de ikke betalte... Dessuten bestemte/ordnet vi alt selv ned til hver minste detalj. Dersom foreldrene våre hadde bestemt/hjulpet med det meste og at de på begge sider hadde betalt det meste, hadde vi nok gjort det på den "gammeldagse" måten. Dessuten synes jeg det er veldig stivt med invitasjon der foreldrene inviterer, vi ønsket å ha det hele litt mer uformelt :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...