Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at glutenfri-mat er ekstremt dyrt, men man har jo liksom ikke noe valg om en vil kjøpe eller ikke.

Jeg bestiller jo alt mulig rart fra internett, og tanken slo meg at dette kunne vel også skaffes til en rimeligere pris.

Derfor lurte jeg på om noen har kjøpt mel-blandinger, kjeks, saus, pasta o.l. fra internett-butikker og har tips å komme med.

Er det lov til å importere mat fra utenlandske nettsider? Noen som vet?

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv www.glutenfriematvarer.com. De har mange forskjellige produkter for å lage mat selv og ferdigmat. Mange av produktene er også økologiske.

Skrevet

www.allergimat.no

Der handlet jeg veldig mye før.

Greit utvalg, greie nok priser, og rask leveringstid.

Men det blir vel ikke så veldig mye billigere enn å handle i butikk... jeg anbefaler heller å ta turen til Sverige hvis du har mulighet til det...

Vi reiser over en gang i måneden for å kjøpe glutenfri mat, og sparer veldig mye på det.

Men før vi bodde så nær grensen som vi gjør nå (1,5 time unna), tok vi likevel turen over et par ganger i året, og hamstret inn melblandinger og pasta.

Gjest MooCow
Skrevet

Man maa jo ikke spise glutenfrie erstatninger da. Man klarer seg fint uten broed og pasta o.l, men det kommer jo saa klart an paa hva slags kosthold man vil ha. Lavkarbomat er ofte glutenfri saa det kan jo vaere verdt aa proeve.

• 3 år senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Sulosi, mod.

Skrevet

Mange som sier at cøliaki er en "velsignelse i forkledning" fordi du må passe på alt du spiser. Du kan heller ikke spise mye av søtsaker som kaker, godteri osv osv.

Gjest Wirmeline
Skrevet

Ja, det er dyrt. Men vi har rett på grunnstøndad (1 899,- i måneden), så for meg er ikke dette noe problem.

Skrevet

jeg kjøper en del på iherb. er mange rimelige produkter der :) Bare hold deg innenfor 200 kr grensa. Men du får mye for 200 der da :)

Skrevet

jeg kjøper en del på iherb. er mange rimelige produkter der :) Bare hold deg innenfor 200 kr grensa. Men du får mye for 200 der da :)

Har du tips til noe gluten-fritt man kan bestille på iherb?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Svar til trådstarter: Du kan bestille fra utlandet, men om du vil unngå toll så må du holde deg under 200-kroners grensen. Iherb er nevnt, men vær obs på at mye amerikansk mat (også glutenfri) er basert på genmodifiserte råvarer - noe som ikke er tillatt i Norge. Så om du vil holde deg til regelverket samt unngå genmodifisert mat, så bør du handle i Norge (det stilles strenge krav til import av mat, så handler du i Norge så handler du trygt). Utvalget i Norge er som nevnt dårlig og dyrt, men det har nettopp åpnet en ny nettbutikk (matshop.no) som har veldig bra utvalg glutenfritt - og som hevder å være best på pris.

Anonym poster: d44e0a9eb74dd0c74df8e2c26ecaddd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...