Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på åssen dere gjør det med fordeling av husarbeid hjemme?

Har dere noe fast avtale på det?

Jeg vurderer å skrive en liste hvor jeg fordeler husarbeid oppgaver.

Eller høres det dumt ut?

Tenker kanksje det er greit å ha noe å forholde seg til så man slipper å krangle om husarbeid:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Finnes MANGE tråder om lignende/samme spörsmål her inne.

Selv gjör jeg alt, siden jeg er hjemmevärende. Dvs alt av rengjöring, klesvask, matlaging etc etc

Han tar seg av annen type "husarbeide" som det å tjene penger, betale regninger, ordne med forsikringer, og alt som har med bilen å gjöre.

Han hjelper meg om jeg ber ham om det, men det er sjeldent jeg gjör det

Skrevet
Jeg bare lurer på åssen dere gjør det med fordeling av husarbeid hjemme?

Har dere noe fast avtale på det?

Jeg vurderer å skrive en liste hvor jeg fordeler husarbeid oppgaver.

Eller høres det dumt ut?

Tenker kanksje det er greit å ha noe å forholde seg til så man slipper å krangle om husarbeid:)

Vi har det slik at jeg lager all mat og han tar seg av all klesvask (inkludert bretting :)) Dette har vi en konkret, muntlig avtale på.

Ellers gjør vi ting ettersom vi har lyst/ser behov for. Han er veldig flink å ta fram støvsugeren når det trengs, mens jeg er nok den som rydder mest.

Dette funker fint for oss.

Heldigvis er vi ganske like når det gjelder krav til renhet og ryddighet (det vil si at ingen av oss har så høye krav :fnise: )

Å ha en liste over oppgaver og hvem som gjør hva og når ville jeg syntes var litt rart. Det blir nesten som en voksen skal styre en annen voksen person, og det får man vel nok av på jobben...? :rope:

Men du kan kanskje føre opp en liste over alt du faktisk gjør, for å synliggjøre dette for mannen din?

Og menn og kvinner har ofte litt forskjellige oppfatninger av hva som er å bidra i hjemmet.

Er det slik at han sitter og ser på tv eller surfer på nettet, mens du springer rundt som et piska skinn for å få gjort alt som må gjøres, blir dette selvfølgelig helt skjevt og må tas opp til diskusjon.

Men er det slik at han gjør andre ting, som han mener er sitt bidrag? Da må man kanskje anerkjenne dette og eventuelt ta opp hva du kunne tenke deg å gjøre og hva du kunne tenke deg at han hjalp til med.

Kommunikasjon er tingen! :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...