GlaJenta88 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Heisann jenter! Jeg vet at dette egentlig er ganske vanskelig å svare på uten å se bilder av den konkrete personen, meg, men jeg forsøker likevel. Jeg har alltid hatt en lys "jordbærblond" farge på håret naturlig, men ettersom jeg blir eldre blir også fargen mørkere. Nå føler jeg at jeg er midt i mellom farger, og har en veldig udefinert farge. Dirty/aske/mørk blond. Altså ingen av disse, men en herlig miks. Håret er mye lysere nederst enn på toppen av hodet selv om det ikke er noe fargestoff igjen i håret. Jeg vet at håret kommer til å lysne noe nå på sommeren, men er litt usikker på hvordan det blir ettersom jeg nå er gravid og jeg hører mye rart om hormoner og fargepigmenter. I 2005 satt jeg hårmodell for ei venninne, og jeg likte håret mitt veldig godt etter dette. Men, da farget hun underhåret sort, og det var mye fargespill i lilla og rødbrune toner. Tror ikke jeg har råd til å få gjort dette hos en frisørsalong. Dessuten har jeg veldig langt hår, og det vokser skremmende fort egentlig. Så jeg er også litt usikker på å farge det mørkt nå før sommeren, men på den annen side, så blir jeg jo ikke seende så bleik ut i kontrast hvis jeg har mørkt hår på sommeren fremfor vinteren. Hovedsaklig tenker jeg på en av disse typene: Blondt som Arianne Zucker, eller Mørkt som Alyson Hannigan. Jeg har ikke så tykt hår, men har mye hår. Jeg har litt rundt/litt ovalt ansikt, og har tidligere "bomklippet" meg til en boblignende frisyre som fikk hodet mitt til å virke trillrundt. Det har jeg ikke så lyst til. Jeg er heller ikke så sped bygd, og til sommeren og utover høsten kommer jeg jo til å ha stor mage også. Så det er jo litt viktig at det ikke ser ut som et bittelite hodet på en svær kropp også. Jeg har ingen betenkeligheter med å klippe meg hos et par av venninnene mine som er utdannet frisør (men som ikke jobber som det), men jeg vil helst unngå hjemmefarging nå som jeg er gravid mtp pigment"feil". Så fargingen må jeg nesten ta hos frisøren. Det jeg mener er at hvis jeg ikke blir klippet "nok", så har jeg fortsatt mulighet til å få klippet det senere, men jeg vet ikke om jeg skal gå lysere eller mørkere.. Noen innspill på dette rotete innlegget? (Så klart kan jeg høre med frisøren i den salongen jeg evt. skal til, men i disse 17. mai/konfirmasjonstider tror jeg de har fryktelig mye å gjøre. Så jeg vet ikke helt når jeg kunne fått en time til både konsultering og farging/klipping) Dessuten enklere å poste på forum først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå