Gjest jente 22 år Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Hei:) Jeg bare lurte på en ting. Jeg har akkuratt startet på ritalin tabletter. Jeg begynnte på fredag for snart 1 uke siden med 5 mg om morningen, gikk på det i tre dager så på mandag økte jeg til at jeg tok 5 mg om mornigen og 5 mg i 12 tiden. I dag øker jeg til at jeg tar 5 mg om morningen, 5 mg i 12 tia og 5 mg i 4 tia... Jeg er altså på opptraping og utprøving av hvilken dose jeg skal gå på. Er som sagt nå oppi og ta 15 mg til sammen om dagen.. Så det jeg lurte på var om det var trygt å dra ut og drikke på lørdag ??? Da går jeg fortsatt på 15 mg.. Når jeg sier drikke betyr det for meg 10 flasker med rusbrus.. Er det trygt ?? Vil det isåfall bli noen annen virkning av alkoholen? Vil jeg få angst ? ( sliter til tider med det) Vil jeg bli dårlig og ikke klare og kose meg ?? Jeg vil bli nødt til og dra alene hjem fra byen, vil det kunne gå greit? Til opplysning så pleier jeg å få veldig bivirkninger av medisiner. Har tidligere gått på cipralex, zoloft og remeron s. Har sluttet på de nå. Av ritalin tabl har jeg enda ikke merket no virkning eller bivirkning.. Setter veldig pris på svar, da jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Fra felleskatalogen: Alkohol kan forsterke den sentralstimulerende effekten av Ritalin. Bruk av alkohol bør derfor unngås. Setningene ovenfor er hentet fra pakningsvedlegget ditt og der står det at det ikke er anbefalt. Jeg vil anbefale deg å snakke med legen din om dette.
Gjest jente 22 år Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har lest det der jeg å. Men det er forskjell på kabsel ritalin og tabl ritalin, hvis jeg har forstått riktg så skal virkningen tabl ritalin forsvinne innen 3- 5 timer.. Så derfor jeg tenker om jeg KUN tar morgen tabletten og dropper de to neste så skal jo virkningen være ute av kroppen til kvelden ?? Eller ? Og er det veldig dumt og droppe 2 tabletter midt i opptrappingen ? Noen som har noen erfaringer om dette her ?? Tusen takk for svar gjest 12.00
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har hørt at noen har gjort det på denne måten når de skal drikke, altså hoppet over noen tabeletter, men de gjorde det ikke under opptrappingen. Siden det kan være viktig å ikke ha pauser da så anbefaler jeg også å prate med legen din. Andre sine erfaringer trenger ikke stemme med det som er best for deg
Gjest B :) Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Det er ikke fårlig men , du bør kansje droppe pillene den dagen du dør ikke vis du tar de og drikker men du kan i meget skjeldne tilfeller bli agresiv. anbefaler å snakke m legen din eller bare droppe å ta de den dagen
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Jeg vet ikke om det er så lurt å anbefale ts å droppe noen tabletter under opptrapping heller. og det er ikke lurt å blande slike medisiner med alkohol. vi reagerer alle forskjellig på slike medikamenter og alkohol, så vil oppfordre deg sterkt til å spørre legen din, og ikke bare stole på andres erfaringer.
Gjest Raggy Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Legene sier at man skal la være å ta medisin den dagen man skal drikke, dette er ikke lurt men å blande medisin og alkohol kan i værste fall gi hjertestans. Jeg har selv vært med å hente en person som fikk anst anfall etter å ha blandet alkohol og ritalin i ambulanse så det kan være alvorlig! En annen jeg kjenner fikk hjertestans pga det samme men ble heldigvis gjenopplivet så dette skal du ta alvorlig!!!!!
ninuska_ Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen ninuska_, mod
Fremhevede innlegg